×

قطع

همه چیز درباره " قطع "

قطع

سلام وقت بخیر. بنده در تاریخ 96/10 یک واحد آپارتمان و طبق شرایط عرف و قیمت منطقه مذکور داخل شهر مشهد در بنگاه معامله و قولنامه کردیم. که تمامی موارد و مفاد قولنامه متعارف و مناسب شرایط بود. بعد از گذشت یک سال و نیم متوجه شدیم که واحد درحال کار که به ما نشان داده میشده واحد دیگری بوده و دقیقا دو قطعه کنار واحد درحال کار میباشد. و قطعه ای که قرارداد ما مربوط به آن میباشد هنوز هیچ فعالیتی روی آن صورت نگرفته است (هردو ملک مربوط به فروشنده است) بعد از مدتی حدود 3 سه ماه قبل که با گذشت نزدیک 3 سال فقط شروع به گود برداری کردند. و دلیلشون هم این بود که روی پروئژه دیگه کار میکردن. اما سوال اصلی من اینه که طبق قرارداد قولنامه من مبلغ 100 میلیون تومان به خریدار پرداخت کردم و مابقی( نزدیک 90 میلیون مقرر شده در زمان تحویل و سند تحویل بشه) از طرفی تا الان با محاسبه میزان جریمه تاخیر در ساخت حدود 25 میلیون باید به من پرداخت بشه از طرف اونا . اما خوب این مبالغ در مقابل میزان پیشرفت اون خونه و زمین منطقه هیچه. و حتی اگه دوبرابر این رو هم بگیرم هیچج کاری نمیتونم بکنم. میخاستم بدونم چطوری میشه راهی رو رفت که بشه فروشنده رو ملکف کرد که ضرر و زیان من رو مطابق شرایط و قیمت روز پرداخت کنه . اختلاف مبلغی که الان مثلا میشه 200 میلیون با مبلغ اون منطقه که تقریبا 1 میلیارد و 100 ملیونه. گرفتن این جریمه و مبلغ ثمن معامله که 30 میلیون درنظر گرفته شده هیچ سودی تو این شرایط نداره. ضمن اینکه طرف فروشنده با کلاهبرداری پول ما رو گرفته و صرف خرید زمین دیگه ای کرده و اون رو ساخته و تحویل داده و حالا تازه رسیده به زمین ما. که الان هم میگه پول کم دارم .

با سلام شما باید براساس قرارداد رفتار می کردید و در همان موقع الزام به انجام تعهد می خواستید

مشاهده پاسخ کامل

با سلام.شانزده سال قبل یک قطعه زمین کشاورزی را بصورت قولنامه ای فروخته ایم.مساحت ملک به این صورت قید گردیده: «بمساحت تقریبی چهار هکتار». در سطر آخر توضیحات قولنامه نیز قید گردیده که «کم و زیاد مساحت به قیمت زمان عقد قرارداد محاسبه میشود» اخیراً به توصیه آشنایان پس از مراجعه کارشناس برای تعیین مساحت، متوجه شدیم که مساحت زمین بیش از پنج هکتار است. با توجه به اختلاف بسیار زیاد مساحت و همچنین با این احتمال که خریدار طی این سالها متوجه اختلاف مساحت شده و موضوع را عنوان ننموده است، آیا اقدام قضایی برای فسخ معامله و یا پرداخت ثمن الباقی زمین به قیمت روز نتیجه بخش می باشد یا خیر؟

سلام براساس متن قرارداد ظاهراً طرفین قبول نموده اند که در صورت وجود اضافه فقط مطالبه قیمت کنند و

مشاهده پاسخ کامل

پدر بنده در بیمارستان خصوصی رشت عمل تنگی کانال نخاعی انجام داد. پس از پایان عمل، دکتر جراح از اتاق عمل بیرون اومد و گفت که حال پدر خوبه و بهوش اومده، بعد از اون بدلیل بی توجهی و غفلت پرستاران تو ریکاوری پدرم دچار هیپوکسی میشه و اونجا نمیفهمند تاز مانی که پرستار بخش آی سی یو ،برای انتقال مریض به بخش آی سی یو میاد تازه اونجا پرستار آی سی یو به اونها میگه که این بلا سر پدرم اومده وپرستارای ریکاوری اونجامیفهمن که پدر م بعلت کمبود اکسیژن حالت خفگی پیدا میکنه. حالا هم حدودا 45 روز تو کماست با ضریب هوشیاری پایین و زندگی نباتی داره. حال میخاستم جواب سوالات زیر رو بدید : 1- من در دادسرا به چه عنوان شاکی باشم .بعنوان قیم یا ولی یا به دنبال حجر مریض باشم. پدرم هنوز زنده است و زندگی نباتی پیدا کرده . دادسرا به من میگه که مریض زنده است . از سایر خواهرو برادرانمان وکالت رسمی گرفتم ولی باز قبول نمیکنند . واسه تشخیص حجرم اقدام کردم دکتر پزشکی قانونی به من میگه که گرفتن حجر به ضررت میشه. 2اگه موفق بشم محکومشون کنم هزینه بیمارستان چی میشه؟ 3اگر پول بیمارستانو تا آخر ندم چیکارم میکنند؟ 4 دیه زندگی نباتی چطوری؟ مجازات زندان داره؟

با سلام وضعیت پدر شما در حالتی نیست که تعیین تکلیف کنید اگر در کما باشد احتمال برگشت هست ولی اگر مرگ مغزی باشد و وارد زندگی نباتی شده قطع حیاتش بستگی به شما دارد که اعلام کنید دستگاهها را قطع کنند یا خیر .

مشاهده پاسخ کامل

با سلام. قطعه زمینی هست که در اداره ثبت و اسناد شهرمان به نام پدر بزرگ پدری ام ( پدر و پدربزرگم فوت کرده اند ) و برادر و مادرش ( ایشان هم فوت کرده اند ) آمار گردیده است.. ( سند ندارد ) اکنون وارثان برادر پدر بزرگم آن زمین را بین هم تقسیم کرده و اقدام به خاکببرداری ، خرید و فروش بین خود و اقدام جهت اخذ پروانه ساختمانی بین خود نموده اند . مدرک من استعلام اداره ثبت و وارث بودن هست. لطفا مرا راهنمایی بفرمایید برای احقاق حق خودم .

سلام شما ابتدا با ارایه گواهی حصر وراثت و استعلام ثبت درخواستی به اداره ثبت بدهید که در آن پلاک برای شما سند ورثه ای صادر کنند.

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.