×

شکایت کردن

همه چیز درباره " شکایت کردن "

شکایت کردن

باسلام پدر من سال ۹۱ فوت کرده اند تنها ماترک به جا مانده از ایشان یک پمپ بنزین هست که در زمان حیات ایشان به علت تعویق اقساط بانک بانک مربوطه اقدام به واگذاری ملک به مزایده نمود با فوت پدر مراحل مزایده متوقف و پس از فوت ایشان وراث با مالمیک شخصی خود اقدام به توافق به بانک نمودند الان اقساط تمام شده ولی به علت عدم پرداخت نیم عشر سند هنوز فک رهن نشده قبل فوت پدرم چند نفرطلبکار به علت عدم پرداخت چک شکایت کردند و توقیف اموال گرفتند ولی چون ملک در رهن بانک بود موفق به توقیف اموال نشدند الان که اقساط تمام شده قاضی دستور اجرای توقیف بخشی از قطعات را دادند و میگن چون تاریخ شکایت و مطالبه خسارت قبل از رهن رفتن قطعات توسط بانک بوده مزایده بانک به سایر دیون ارجعیت نداره سوال بنده اینه که باتوجه به این که بعد از فوت پدرم فقط بدهی بانک جا مانده و پرداخت اقساط از سرمایه شخصی وراث بوده ایا حکم توقیف غیرقانونی نیست؟

با سلام در صورت فوت هر کس قبل از هر تقسیمی اول باید بدهیهای مرحوم پرداخت شود لذا اگر پدر شما مال یا اموالی داشته

مشاهده پاسخ کامل

باسلام من پسری ۲۰ ساله هستم و والدینم ۲ساله که از هم جدا شدن و من با مادر و برادرم زندگی میکنم ولی نه من و نه برادرم درهیچ دادگاه و محضری اعلام و ثبت نکردیم که با کدوم یک از والدین قصد زندگی داریم و پدرم بخاطر ازدواج مجددش حاضر به نگهداری من و برادرم نیستش ، من هم درحال حاظر دانشجو هستم و شغلی ندارم ک بتونم درآمدی برای خودم داشته باشم مادرم هم از پس هزینه های من و برادرم برنمیاد پدرم هم دوسال هستش ک ب من هیچ مبلغی بعنوان نفقه یا... نداده یارانه من و برادرم رو هم خودش میگیره ، خواستم بدونم امکان شکایت کردن برای نفقه و جداکردن یارانه برای خودم و برادرم(۱۴ ساله) و یا فقط برای خودم وجود داره یا نه؟

سلام بله حق مطالبه ی نفقه از پدرتان را دارید باید دادخواست مطالبه نفقه تنظیم و به شورای حل اختلاف تقدیم کنید

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و خسته نباشید. پدر من مبلغی پول را به یکی از دوستانش دادند تا با این پول کسب و کار راه بندازه و توافقی مبلغی معین رو ماهانه به ما بپردازه. از قرار این آقا ورشکسته میشوند و ما الان 30 تومن از ایشون چک داریم که برای سالهای 87 و 85 است اگه دقیق خاطرم مونده باشه. مبلغ چکها 30 تومان است و الان سوال من اینه که ما تا الان صبر کردیم این آقا پول مارو بپردازه ولی همچنان اظهار ورشکستگی میکنه و پدر من هم از شکایت کردن علیه این آقا هراس دارن چون فکر میکنن اگه صبر کنن به اصل پولشون میرسن ولی اگه شکایت کنن نه چون مطمئن نیستن این آقا سندی به نامشون باشه که بتونن پول رو بپردازن. سوال من از شما اینه که آیا میشه بدون اینکه این آقا متوجه بشوند ما از دارایی های این شخص مطلع بشیم و وقتی مطمئن شدیم ملکی به نامش هست اقدام به شکایت و تامین خواسته کنیم و مطمئن باشیم پولمون برمیگرده؟؟ ممنون از بذل توجه شما

شما باید روی چکهای ان شخص اقدام کنید و گواهی عدم پرداخت بگیرید تا حداقل تاخیر تادیه را مطالبه کنید در صورتی که

مشاهده پاسخ کامل

سلام و روز بخیر خانه ای از پدر من به ما ارث رسیده اینو هم بگم که پدرم دو تا همسر داره و بجه های همسر اول پدرم بعد از مرگش برگه ای را امضاء کردند که تا زمانی که تمام ما چهار تا بچه همسر دوم بریم سر زندگیمون در ان خانه زندگی کنیم البته این برگه محضری نیست اما امضای هر 8 تا بچه پاش هست-بعد ازمدتی رفتن شکایت کردن اومدن سهم خودشونو پلمپ کردن-سوالم اینه که آیا می تونن جداگانه سند بگیرن و سهمشونو بفروشن؟ دو نا موضوع هم وجود دارد که در برگه انحصار وراثت اسم مادر بزرگم آورده نشده از طرفی هم چون مادر بزرگم موقع زایمان پدرم سنش کم بوده تو شناسنامه پدرم اسم کس دیگه ای هست از طرفی قاضی زباناٌ گفته کسی که 50 سال از فرزندی نگهداری کنه ازش ارث می بره این درسته؟ اینم بگم که اونا رفتن برگه انحصار وراثت را گرفتن .

هنگامی که ملکی مشاع باشد هرکدام از مالکان می توانند هم سند مالکیت جداگانه ی مشاعی ( به میزان سهم خود ) بگیرند و هم می توانند به اداره ی ثبت

مشاهده پاسخ کامل

احراز-قتل-عمد-بلحاظ-وسیله-ضرب-و-حساسیت-موضع

احراز قتل عمد بلحاظ وسیله ضرب و حساسیت موضع

شرط-فروش-تمام-وثیقه-برای-مانده-طلب-،باطل-است

شرط فروش تمام وثیقه برای مانده طلب ،باطل است

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.