×

با سلام، بنده به واسطه شغلم با خانمهای زیادی از طریق تلفن در ارتباط هس

با سلام، بنده به واسطه شغلم با خانمهای زیادی از طریق تلفن در ارتباط هستم. حدود 40 روز پیش با یکی از همکاران خانم قرار دیدار گذاشتم. بعد از دیدار اول روابط ما با هم بیشتر شد و این رابطه از طریق موبایل و اس ام اس ادامه پیدا کرد. به شکلی که در متن اس ام اس ها خصوصی ترین مسایل هم بین ما ارسال میشد. در همون ابتدای آشنایی، ایشان به بنده گفته بودن که متاهل هستن ولی مدت 6 ماه هست که جدا از شوهرشان زندگی می کنن و در شرف دادگاه و طلاق هستند. بعد از مدتی وقتی متوجه شدم که خانواده شوهرشان اصرار زیادی به آشتی دارند، سعی کردم که این رابطه تمام شود ولی با توجه به پیگیری و اصرار طرف مقابل این اتفاق نیفتاد. باید این نکته رو هم قید کنم که بنده هیچ رابطه فیزیکی با ایشان نداشتم و تنها در اس ام اس بعضی مسایل خصوصی عنوان می شد و در مجموع 5 یا 6 دفعه ما همدیگر رو در اماکن عمومی دیدیم. با توجه به شرایط پیش آمده، احتمالا شوهر این خانم متوجه روابط ما شده است. حالا از شما خواهش می کنم در موارد زیر بنده رو راهنمایی کنید 1- آیا اس ام اس های کاملا خصوصی و ارتباط تلفنی زیاد از مصادیق ارتباط نامشروع است؟ 2- در صورتی که از من شکایت شود و بنده محکوم شوم آیا دارای سوسابقه کیفری می شوم؟ 3- با توجه به مسافرت بنده در ماه آتی به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل، آیا در صورت محکومیت ممنوع الخروج میشوم؟ 4- آیا میتوان محکومیت احتمالی رو با جزای نقدی پرداخت کرد؟ 5- با توجه به اصرار بنده به اتمام این رابطه، آیا میتوانم به این موضوع برای تخفیف استناد کنم یا خیر؟

با-سلام،-بنده-به-واسطه-شغلم-با-خانمهای-زیادی-از-طریق-تلفن-در-ارتباط-هستم.-حدود-40-روز-پیش-با-یکی-از-همکاران-خانم-قرار-دیدار-گذاشتم.-بعد-از-دیدار-اول-روابط-ما-با-هم-بیشتر-شد-و-این-رابطه-از-طریق-موبایل-و-اس-ام-اس-ادامه-پیدا-کرد.-به-شکلی-که-در-متن-اس-ام-اس-ها-خصوصی-ترین-مسایل-هم-بین-ما-ارسال-میشد.-در-همون-ابتدای-آشنایی،-ایشان-به-بنده-گفته-بودن-که-متاهل-هستن-ولی-مدت-6-ماه-هست-که-جدا-از-شوهرشان-زندگی-می-کنن-و-در-شرف-دادگاه-و-طلاق-هستند.-بعد-از-مدتی-وقتی-متوجه-شدم-که-خانواده-شوهرشان-اصرار-زیادی-به-آشتی-دارند،-سعی-کردم-که-این-رابطه-تمام-شود-ولی-با-توجه-به-پیگیری-و-اصرار-طرف-مقابل-این-اتفاق-نیفتاد.-باید-این-نکته-رو-هم-قید-کنم-که-بنده-هیچ-رابطه-فیزیکی-با-ایشان-نداشتم-و-تنها-در-اس-ام-اس-بعضی-مسایل-خصوصی-عنوان-می-شد-و-در-مجموع-5-یا-6-دفعه-ما-همدیگر-رو-در-اماکن-عمومی-دیدیم.-با-توجه-به-شرایط-پیش-آمده،-احتمالا-شوهر-این-خانم-متوجه-روابط-ما-شده-است.-حالا-از-شما-خواهش-می-کنم-در-موارد-زیر-بنده-رو-راهنمایی-کنید-1--آیا-اس-ام-اس-های-کاملا-خصوصی-و-ارتباط-تلفنی-زیاد-از-مصادیق-ارتباط-نامشروع-است؟-2--در-صورتی-که-از-من-شکایت-شود-و-بنده-محکوم-شوم-آیا-دارای-سوسابقه-کیفری-می-شوم؟-3--با-توجه-به-مسافرت-بنده-در-ماه-آتی-به-خارج-از-کشور-جهت-ادامه-تحصیل،-آیا-در-صورت-محکومیت-ممنوع-الخروج-میشوم؟-4--آیا-میتوان-محکومیت-احتمالی-رو-با-جزای-نقدی-پرداخت-کرد؟-5--با-توجه-به-اصرار-بنده-به-اتمام-این-رابطه،-آیا-میتوانم-به-این-موضوع-برای-تخفیف-استناد-کنم-یا-خیر؟
با سلام 1. خیر. ارتباط نامشروع شامل روابط جنسی است. (متاسفانه در رویه قضات این موضوع رعایت نمی شود. اما خوشبختانه اخیرا چنین اطلاقی بیشتر دیده می شود و روابط غیر فیزیکی را از مصادیق رابطه نا مشروع نمی شمارند.) 2. بله. دارای سابقه کیفری می شوید. اما این محکومیت، موثر نیست. تعریف محکومیت کیفری و محکومیت کیفری موثر مفصل است. 3. خیر. ممنوع الخروجی در جرایم مهم و با شرایط خاص اتفاق می افتد در چنین اتهاماتی اشخاص را ممنوع الخروج نمی کنند هر چند که قاضی چنین اختیاری دارد. 4. مجازات رابطه نامشروع، شلاق است. قاضی می تواند مطابق برخی مواد قانون، مجازات را به جزای نقدی تبدیل کند. اما مکلف به این کار نیست. 5. هر موضوعی که بتواند نیت مجرمانه شما را مخدوش کند یا انگیزه شما را توجیه نماید می تواند موجب عدم احراز جرم یا تخفیف مجازات کردد. البته در این موضوع شما را به جواب بند اول ارجاع می دهم که به نظر می رسد این جرم فقط با وجود رابطه جنسی غیر از زنا اتفاق می افتد. شاد باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.