×

با سلام و تشکر برای مطالب مفیدتان، سوالی داشتم که بسیار ممنون می شوم

با سلام و تشکر برای مطالب مفیدتان، سوالی داشتم که بسیار ممنون می شوم پاسخ بنده را بدهید. خانه ای را معامله کرده ام که در قول نامه آن ذکر شده که خانه دارای پارکینگ و انباری جداگانه در الحاقی بوده و پارکینگ مورد استفاده در ملک مذبور به صورت یک سند تعهد نامه در دفترخانه... می باشد. حال این ذهن بنده را بسیار مشغول کرده نمی دانم آیا پارکینگ در سند خانه ذکر می شود یا خیر و این تعهد چه چیزی را بیان می کند؟آیاهمسایه ای که متعهد شده می تواند به هر دلیل زیر قول خود بزند؟ و کلا اعتبار این پارکینگ به چه صورت است؟ باز هم از پاسخ شما بسیار سپاس گذاری می کنم

با-سلام-و-تشکر-برای-مطالب-مفیدتان،
سوالی-داشتم-که-بسیار-ممنون-می-شوم-پاسخ-بنده-را-بدهید.-خانه-ای-را-معامله-کرده-ام-که-در-قول-نامه-آن-ذکر-شده-که-خانه-دارای-پارکینگ-و-انباری-جداگانه-در-الحاقی-بوده-و-پارکینگ-مورد-استفاده-در-ملک-مذبور-به-صورت-یک-سند-تعهد-نامه-در-دفترخانه...-می-باشد.
حال-این-ذهن-بنده-را-بسیار-مشغول-کرده-نمی-دانم-آیا-پارکینگ-در-سند-خانه-ذکر-می-شود-یا-خیر-و-این-تعهد-چه-چیزی-را-بیان-می-کند؟آیاهمسایه-ای-که-متعهد-شده-می-تواند-به-هر-دلیل-زیر-قول-خود-بزند؟-و-کلا-اعتبار-این-پارکینگ-به-چه-صورت-است؟
باز-هم-از-پاسخ-شما-بسیار-سپاس-گذاری-می-کنم
با سلام نظر به اینکه سوال دارای ابهام می باشد و مدارک موجود نیست اجمالا مطالب جهت روشن شدن موضوع بیان می شود. اولا به نظر می رسد آپارتمان مد نظر سوال شما بوده و دارای پارکینگ در الحاقیه سند مالکیت که اگر اینچنین است برای تفکیک اعیان و صدور رسمی سند مالکیت برای هر آپارتمان لازم است بر اساس صورتمجلس تفکیکی و با وجود سند انتقال رسمی یا تقسیم نامه، سند مالکیت اولیه آپارتمان باطل و بایگانی و سند جدید جداگانه صادر شود. موارد قابل توجه و اسناد لازم برای تفکیک آپارتمان عبارتند از: 1.در خواست کتبی مالک(اگر مشاعی است باید تقسیم نامه رسمی ارائه شود) 2.پلاک ثبتی در رهن و بازداشت نباشد(در صورت اخیر نیاز به ارائه مجوز قضایی است) 3.تعلق پارکینگ و انباری به هر واحد آپارتمان، بطور کتبی مشخص شود. و.......... با توجه به بند 3 شرایظ مذکور نگرانی جهت انتقال موجود نیست، فلذا برای تفکیک تقسیم نامه قطعات تفکیکی، دفتر اسناد رسمی تنظیم کننده تقسیم نامه باید اسناد مالکیت مشاعی مالکین را به انضمام تقسیم نامه تنظیمی به اداره ثبت محل ارسال و اداره ثبت با بایگانی نمودن اسناد مالکیت مشاعی، نسبت به صدور اسناد مالکیت قطعات تفکیکی مطابق تقسیم نامه تنظیمی با توضیح موضوع در ملاحظات ثبتهای دفاتر املاک، اقدام نماید. با توجه به مطالب ذکر شده پارکینگ نیز باید در سند اخیر ذکر شده و متعهد نیز به اعتبار تعهد خود ضامن این امر بوده و مشکلی به نظر نمی رسد. ضمنا از لطف شما سپاسگذارم. موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.