×

با سلام خدمت جناب آقای امیری من و خانمم در فروردین ماه امسال به عقد ه

با سلام خدمت جناب آقای امیری من و خانمم در فروردین ماه امسال به عقد هم درآمدیم. سه هفته پس از همبستر شدن ایشان بدلایل واهی که محکمه پسند نیست پس از حضور در منزل من گفت که ما بدلایل نداشتن تفاهم باید از هم جدا شویم. سه روز پس از این واقعه خانواده من با خانواده ایشان مذاکره می کند که قرار بر این می شود که پنج شنبه همین هفته دو روز دیگر به مشاوره برویم . (سریعا یکدستگاه واحد آپارتمانی را به نام مادرم در تاریخ 91/4/1 به ثبت رساندم با توجه به اینکه هیچ احضاریه ای در خصوص هر موضوعی تا کنون بدستم نرسیده است . قبلا فرمودید برای اینکه هرگونه شک و شبهه ای رفع شود بهتر است تاریخ ثبت سند فروش یا انتقال شما با مادرتان قبل از تقدیم دادخواست مطالبه مهریه خانمتان باشدحال که انتقال ملک انجام شده است. برای اطمینان از اینکه دادخواست اجرای مهریه در چه تاریخی تقدیم شده با ید از کدام مرجع پیگیر باشم. (لازم بذکر است محل عقد در ساری بوده (خانواده پدری من و خانواده خانمم هر دو ساکن ساری هستند) اما محل کار بنده در نوشهر و ساکن نوشهر می باشم )از دادگستری نوشهر یا دادگستری ساری و از کدام مرجع دادگاه خانواده ،شورای حل اختلاف،کدام مرجع؟ 2-چنانچه با طلاق توافقی که قبلا فرمودید به توافق نرسیدیم (پس از جلسه مشاوره خانواده) دادخواست عدم تمکین را باید در نوشهر مطرح کنم یا ساری 3-چنانچه بخواهم وکیل بگیرم از کدام شهر باشد ساری یا نوشهر که محل کارو سکونتم است. بیشتر کارهای اداری آن در کدام شهر می باشد. 4-اصل سند ازدواج نزد خانواده خانمم مانده است. (برای پیگیری وام ازدواج آیا نداشتن آن نزد من اختیاراتی را از من سلب می کند یا داشتن آن نزد خانواده همسرم بعنوان امتیازی نزد آنان محسوب خواهد گردید.

با-سلام-خدمت-جناب-آقای-امیری
من-و-خانمم-در-فروردین-ماه-امسال-به-عقد-هم-درآمدیم.-سه-هفته-پس-از-همبستر-شدن-ایشان-بدلایل-واهی-که-محکمه-پسند-نیست-پس-از-حضور-در-منزل-من-گفت-که-ما-بدلایل-نداشتن-تفاهم-باید-از-هم-جدا-شویم.-سه-روز-پس-از-این-واقعه-خانواده-من-با-خانواده-ایشان-مذاکره-می-کند-که-قرار-بر-این-می-شود-که-پنج-شنبه-همین-هفته-دو-روز-دیگر-به-مشاوره-برویم-.-(سریعا-یکدستگاه-واحد-آپارتمانی-را-به-نام-مادرم-در-تاریخ-91/4/1-به-ثبت-رساندم-با-توجه-به-اینکه-هیچ-احضاریه-ای-در-خصوص-هر-موضوعی-تا-کنون-بدستم-نرسیده-است-.-قبلا-فرمودید-برای-اینکه-هرگونه-شک-و-شبهه-ای-رفع-شود--بهتر-است-تاریخ-ثبت-سند-فروش-یا-انتقال-شما-با-مادرتان-قبل-از-تقدیم-دادخواست-مطالبه-مهریه-خانمتان-باشدحال-که-انتقال-ملک-انجام-شده-است.-برای-اطمینان-از-اینکه-دادخواست-اجرای-مهریه-در-چه-تاریخی-تقدیم-شده-با-ید-از-کدام-مرجع-پیگیر-باشم.-(لازم-بذکر-است-محل-عقد-در-ساری-بوده-(خانواده-پدری-من-و-خانواده-خانمم-هر-دو-ساکن-ساری-هستند)-اما-محل-کار-بنده-در-نوشهر-و-ساکن-نوشهر-می-باشم-)از-دادگستری-نوشهر-یا-دادگستری-ساری-و-از-کدام-مرجع-دادگاه-خانواده-،شورای-حل-اختلاف،کدام-مرجع؟
2-چنانچه-با-طلاق-توافقی-که-قبلا-فرمودید-به-توافق-نرسیدیم-(پس-از-جلسه-مشاوره-خانواده)-دادخواست-عدم-تمکین-را-باید-در-نوشهر-مطرح-کنم-یا-ساری
3-چنانچه-بخواهم-وکیل-بگیرم-از-کدام-شهر-باشد-ساری-یا-نوشهر-که-محل-کارو-سکونتم-است.-بیشتر-کارهای-اداری-آن-در-کدام-شهر-می-باشد.
4-اصل-سند-ازدواج-نزد-خانواده-خانمم-مانده-است.-(برای-پیگیری-وام-ازدواج-آیا-نداشتن-آن-نزد-من-اختیاراتی-را-از-من-سلب-می-کند-یا-داشتن-آن-نزد-خانواده-همسرم-بعنوان-امتیازی-نزد-آنان-محسوب-خواهد-گردید.
وکیل  1-طرح ئعوای حقوقی مطالبه مهریه طبق ایین دادرسی مدنی می تواند در دادگاه محل اقامت خوانده یعنی شما یا دردادگاه محل وقوع عقد یعنی ساری انجام پذیرد.بستگی به خانم شما دارد. 2- دادخواست عدم تمکین طبق مقررات قانونی باید در دادگستری ساری مطرح شود.یعنی محل اقامت فعلی همسرتان ومحل وقوع عقد. ولی شما برای تسهیل کارتان ابتدا دردادگاه نوشهر دادخواست بدهید اگر پذیرفتند که هیچ اگر نپذیرفتند درساری اقدام نمایید.به اعتبار اینکه طبق قانون مدنی اقامتگاه قانونی زن منزل شوهرش می باشد و دراین زمینه قدری رویه قضایی مختلف است شاید در نوشهر هم پذیرفته شد .البته ادرس منزل پدری همسر را باید دردادخواست بنویسید. شورای حل اختلاف صلاحیت قانونی به رسیدگی به این امور راندارد. البته متاسفانه در بعضی از استانها حسب بخشنامه رییس قوه قضائیه حتی پرونده های قتل عمد نیز بدون موافقت طرفین به شورای حل اختلاف ارجاع میشود ولی قانون همان است که بعرض رسید. اگر خواستید ابتدا به ساکن کار طرع دعوای عدم تمکین یا دفاع از دعاوی مطالبه مهریه ونفقه وغیره را به وکیل بسپارید عدم تمکین را درساری وکیل بگیرید .دفاع از دعوای نفقه ومهریه را بسته به نحوه طرح دعوا از سوی همسرتان درهمانجا که او دعوا را مطرح کرده وکیل بگیرید دراختیارداشتن اصل سند ازدواج امتیاز نیست .می توانید به دفتر ازدواج بروید و تقاضای اخذ رونوشت کاملی از سند ازدواج را بنمایید وبه استناد ان هر امتیازی که بدان تعلق میگیرد استفاده کنید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.