×

بنام خدا با عرض سلام و احترام خدمت شما بنده به همراه همسر خود از امت

بنام خدا با عرض سلام و احترام خدمت شما بنده به همراه همسر خود از امتیاز وام مسکن زوجین بانک مسکن به مبلغ 50 میلیون تومان به علاوه 10 میلیون تومان وام جعاله استفاده نموده ایم و برای ضمانت این مبلغ، علاوه بر ارائه گواهی کسر از حقوق خود، واحد مسکونی خریداری شده نیز در رهن بانک قرار گرفته است. وام عنوان شده تنها شامل زوج های جوانی که تاریخ عقد آنها بعد از 17 دی ماه 1393 باشد، می شود. شرایط وام بدین گونه می باشد که باید واحد مسکونی مورد معامله به صورت دو سند 3 دانگ از فروشنده به نام بنده و خانم اینجانب انتقال داده میشد. اکنون که بنده به عللی تحت فشار قرار گرفته ام و خواهان فروش واحد مذکور هستم، بعد از مراجعه به بانک مسکن با این مشکل روبرو شدم که اجازه انتقال سند به شخص دیگری را ندارم مگر اینکه طرف مورد معامله، شرایط فوق الذکر را برای دریافت وام مسکن زوجین داشته باشد. که این امر هم با رکود حاکم بر بازار مسکن، امری بعید می باشد. سوال بنده این است که : 1- در صورت فروش واحد مسکونی به صورت قولنامه ای و اعطای وکالت نامه بلا عزل به خریدار، و با فرض اینکه خریدار تعدادی از اقساط را پرداخت ننماید، آیا برای بنده بار حقوقی دارد؟ آیا از حقوق بنده کسر می شود و یا اینکه واحد مسکونی در رهن بانک به فروش گذاشته می شود؟ 2- چه راهی برای فروش واحد مذکور وجود دارد که در آینده بنده زیر سوال نرفته و یا در دادگاه محکوم نشوم؟ خواهشاً هر راهی از قبیل وکالت، تعهد، قولنامه و ... دارید، بنده را راهنمایی فرمایید. 3- در صورتی که در قولنامه فروش و یا دفترخانه اسناد رسمی، خریدار متعهد شود که در صورت عدم پرداخت 3 قسط، معامله مذکور فسخ و متعهد به پرداخت جریمه 10 میلیونی به اینجانب شود، باز هم امکان ایجاد دردسر و مشکلاتی در آینده می باشد؟ - از اینکه وقت گذاشتید و مشکل بنده را مطالعه نمودید و من را راهنمایی می نمایید، بی نهایت سپاسگذارم. با سپاس فراوان

بنام-خدا
با-عرض-سلام-و-احترام-خدمت-شما
بنده-به-همراه-همسر-خود-از-امتیاز-وام-مسکن-زوجین-بانک-مسکن-به-مبلغ-50-میلیون-تومان-به-علاوه-10-میلیون-تومان-وام-جعاله-استفاده-نموده-ایم-و-برای-ضمانت-این-مبلغ،-علاوه-بر-ارائه-گواهی-کسر-از-حقوق-خود،-واحد-مسکونی-خریداری-شده-نیز-در-رهن-بانک-قرار-گرفته-است.-وام-عنوان-شده-تنها-شامل-زوج-های-جوانی-که-تاریخ-عقد-آنها-بعد-از-17-دی-ماه-1393-باشد،-می-شود.-شرایط-وام-بدین-گونه-می-باشد-که-باید-واحد-مسکونی-مورد-معامله-به-صورت-دو-سند-3-دانگ-از-فروشنده-به-نام-بنده-و-خانم-اینجانب-انتقال-داده-میشد.
اکنون-که-بنده-به-عللی-تحت-فشار-قرار-گرفته-ام-و-خواهان-فروش-واحد-مذکور-هستم،-بعد-از-مراجعه-به-بانک-مسکن-با-این-مشکل-روبرو-شدم-که-اجازه-انتقال-سند-به-شخص-دیگری-را-ندارم-مگر-اینکه-طرف-مورد-معامله،-شرایط-فوق-الذکر-را-برای-دریافت-وام-مسکن-زوجین-داشته-باشد.-که-این-امر-هم-با-رکود-حاکم-بر-بازار-مسکن،-امری-بعید-می-باشد.
سوال-بنده-این-است-که-:-
1--در-صورت-فروش-واحد-مسکونی-به-صورت-قولنامه-ای-و-اعطای-وکالت-نامه-بلا-عزل-به-خریدار،-و-با-فرض-اینکه-خریدار-تعدادی-از-اقساط-را-پرداخت-ننماید،-آیا-برای-بنده-بار-حقوقی-دارد؟-آیا-از-حقوق-بنده-کسر-می-شود-و-یا-اینکه-واحد-مسکونی-در-رهن-بانک-به-فروش-گذاشته-می-شود؟
2--چه-راهی-برای-فروش-واحد-مذکور-وجود-دارد-که-در-آینده-بنده-زیر-سوال-نرفته-و-یا-در-دادگاه-محکوم-نشوم؟-خواهشاً-هر-راهی-از-قبیل-وکالت،-تعهد،-قولنامه-و-...-دارید،-بنده-را-راهنمایی-فرمایید.
3--در-صورتی-که-در-قولنامه-فروش-و-یا-دفترخانه-اسناد-رسمی،-خریدار-متعهد-شود-که-در-صورت-عدم-پرداخت-3-قسط،-معامله-مذکور-فسخ-و-متعهد-به-پرداخت-جریمه-10-میلیونی-به-اینجانب-شود،-باز-هم-امکان-ایجاد-دردسر-و-مشکلاتی-در-آینده-می-باشد؟
-
از-اینکه-وقت-گذاشتید-و-مشکل-بنده-را-مطالعه-نمودید-و-من-را-راهنمایی-می-نمایید،-بی-نهایت-سپاسگذارم.
با-سپاس-فراوان
با عرض سلام لطفا مدارک رابراى من ایمیل کنید٠متشکرم

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.