×

با عرض سلام از محضرتون راهنمایی میخواستم درباره پرونده ای که در دادگ

با عرض سلام از محضرتون راهنمایی میخواستم درباره پرونده ای که در دادگاه دارم من از شخصی مبلغ 8000000 تومان پول طلب داشتم و از ایشان بابت طلبم 10000000 چک گرفته بودم ایشان یک روز از بابت بدهییش مبلغ 100000 تومان به من داد و از من رسید نیز گرفتند حال ایشان با دستکاری در رسید مدعی شده که 8000000 ملیون تومان به من دادند و من از ایشان نزول گرفتم که من با اعتراض به آن رسید دستکاری شده آن را به کارشناس خط و امضا فرستادند و کارشناس نظر من را تایید کردند و با با اعتراض ایشان رسید به هییت سه نفره کارشناسان ارجاع شد و ایشان(هییت سه نفره) نیزادعای من را تایید کردند حال با توجه به توضیحات خواهشمندم جواب سوالات من را بدهید 1.من میتوانم از ایشان بابت دستکاری در رسید شکایت کنم .در آن صورت چه حکمی متوجه ایشان است؟ 2.اتهام نزول به من 4000000 ملیون تومان میباشد که چون ایشان پولی به من ندادند (نه اصل و نه فرع) آیا اتهام متوجه من میباشد (چون نیت ربا بوده و بالفعل نشده) 3.ودر پایان اگر جرم ربا خواری به من ثابت بشود چه حکمی برای من صادر میشود؟ با تشکر از پاسخگویی شما 4.از آنجایی که من از ایشان هیچ گونه آدرسی ندارم و غیابی جلب گرفتم ایشان وکیلش را می فرستد دادگاه . من چکار کنم ایشان را بتوانم دستگیر کنم با الزام به حضور در دادگاه؟

با-عرض-سلام-
از-محضرتون-راهنمایی-میخواستم-درباره-پرونده-ای-که-در-دادگاه-دارم
من-از-شخصی-مبلغ-8000000-تومان-پول-طلب-داشتم-و-از-ایشان-بابت-طلبم-10000000
چک-گرفته-بودم-ایشان-یک-روز-از-بابت-بدهییش-مبلغ-100000-تومان-به-من-داد-و-از-من
رسید-نیز-گرفتند-حال-ایشان-با-دستکاری-در-رسید-مدعی-شده-که-8000000-ملیون-تومان-
به-من-دادند-و-من-از-ایشان-نزول-گرفتم-که-من-با-اعتراض-به-آن-رسید-دستکاری-شده-آن-را-به-کارشناس
خط-و-امضا-فرستادند-و-کارشناس-نظر-من-را-تایید-کردند-و-با-با-اعتراض-ایشان-رسید-به-
هییت-سه-نفره-کارشناسان-ارجاع-شد-و-ایشان(هییت-سه-نفره)-نیزادعای--من-را-تایید-کردند-حال-با-توجه-به-
توضیحات-خواهشمندم-جواب-سوالات-من-را-بدهید
1.من-میتوانم-از-ایشان-بابت-دستکاری-در-رسید-شکایت-کنم-.در-آن-صورت-چه-حکمی-
متوجه-ایشان-است؟
2.اتهام-نزول-به-من-4000000-ملیون-تومان-میباشد-که-چون-ایشان-پولی-به-من-ندادند
(نه-اصل-و-نه-فرع)-آیا-اتهام-متوجه-من-میباشد-(چون-نیت-ربا-بوده-و-بالفعل-نشده)
3.ودر-پایان-اگر-جرم-ربا-خواری-به-من-ثابت-بشود-چه-حکمی-برای-من-صادر-میشود؟
با-تشکر-از-پاسخگویی-شما-
4.از-آنجایی-که-من-از-ایشان-هیچ-گونه-آدرسی-ندارم-و-غیابی-جلب-گرفتم-ایشان-وکیلش-را-می-فرستد-دادگاه-.-من-چکار-کنم-ایشان-را-بتوانم-دستگیر-کنم-با-الزام-به-حضور-در-دادگاه؟
وکیل  با سلام/بدیهی است اگر جعلی صورت گرفته و جاعل معلوم می توان وی را تحت تعقیب قرار داد مشروط به اینکه رکن ضرری در جعل باشد یعنی بالقوه یا باالفعل مو جب ورود زیان شود / اگر جا عل معلوم نباشد استفاده کننده از سند جعلی تحت عنوان استفاده از سند مجعول تحت تعقیب قرار می گیرد / حکم جعل یا استفاده از سند مجعول حبس و جزای نقدی و یا ا اعمال کیفیات مخففه بسته به شرایط فقط می تواند جزای نقدی باشد . در خصوص ربا چون فاصله بسیاری از عقود با ربا بسیار باریک و نازک است غالبا تحت عنوان مضاربه و یا عقود دیگر این جرم اثبات نمیشود و. خصوصا رکن قانونی و مادی وقتی روی نداده باشد جرم ناقص است و بنظر قابل تعقیب نمی باشد و رویه و عرف قضایی نیز همین معنی را تاکنون دنبال نموده است و غالبا در موارد کوچک بده بستان ها ربا تلقی نمیشود و مجازات آن نیز بسته به مورد می تواند جریمه و حبس یا یکی از آنها باشد در خصوص دستگیری بدیهی است تا خود سر نخ را کشف نکنید معمولا کمتر در این موارد دستگیر می شوند اما با نبودن وی کار داد گاه عقب نمی افتد و غیا با رسیدگی صورت و رای صادر میشود موئفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.