×

با عرض سلام مجدد خدمت آقای نیک بین عزیز و تشکر از جواب های شما . جواب

با عرض سلام مجدد خدمت آقای نیک بین عزیز و تشکر از جواب های شما . جواب سوالم را به طور کامل متوجه شدم و از طریق وکیل پیگیری خواهم نمود اما هم اکنون که قسمت سوالات حقوقی این سایت را مطالعه میکنم موردی را مشاهده نمودم که دچار شک شدم . در سوالی یکی از دوستان اینگونه مطرح کرده بودند که آیا راننده مسبب حادثه حق دریافت دیه از شرکت بیمه به عنوان یکی از اولیا دم متوفی دارد یا خیر و همکار محترم شما آقای شاپور محمد حسینی اینگونه پاسخ داده بودند : راننده مسبب حادثه به عنوان اولیای دم متوفا حق دریافت دیه دارد ولی بطور مستقیم و بر اساس تبصره 6 ماده 1 قانونی اصلاح بیمه اجباری راننده مسبب حادثه شخص ثالث محسوب نمی شود تا سبب حادثه، دیه دریافت نماید . از آنجا که این مورد شبیه مورد بنده می باشد خواهشمندم در این مورد توضیح دهید. با تشکر فراوان از شما.

با-عرض-سلام-مجدد-خدمت-آقای-نیک-بین-عزیز-و-تشکر-از-جواب-های-شما-.-جواب-سوالم-را-به-طور-کامل-متوجه-شدم-و-از-طریق-وکیل-پیگیری-خواهم-نمود-اما-هم-اکنون-که-قسمت-سوالات-حقوقی-این-سایت-را-مطالعه-میکنم-موردی-را-مشاهده-نمودم-که-دچار-شک-شدم-.-در-سوالی-یکی-از-دوستان-اینگونه-مطرح-کرده-بودند-که-آیا-راننده-مسبب-حادثه-حق-دریافت-دیه-از-شرکت-بیمه-به-عنوان-یکی-از-اولیا-دم-متوفی-دارد-یا-خیر-و-همکار-محترم-شما-آقای-شاپور-محمد-حسینی-اینگونه-پاسخ-داده-بودند-:--راننده-مسبب-حادثه-به-عنوان-اولیای-دم-متوفا-حق-دریافت-دیه-دارد-ولی-بطور-مستقیم-و-بر-اساس-تبصره-6-ماده-1-قانونی-اصلاح-بیمه-اجباری-راننده-مسبب-حادثه-شخص-ثالث-محسوب-نمی-شود-تا-سبب-حادثه،-دیه-دریافت-نماید-.--از-آنجا-که-این-مورد-شبیه-مورد-بنده-می-باشد-خواهشمندم-در-این-مورد-توضیح-دهید.-با-تشکر-فراوان-از-شما.
با سلام خدمت دوست عزیز متن تبصره مذکور بدین نحو است تبصره6 ـ منظور از شخص ثالث، هر شخصی است که به سبب حوادث وسایل نقلیه موضوع این قانون دچار زیانهای بدنی و یا مالی شود به استثناء راننده مسبب حادثه. دوست عزیز برداشتی که شما ازپاسخ همکار محترم داشته اید اشتباه بوده است منظور این است که راننده که خود مقصر در حادثه است درصورت ورود زیانهای بدنی ومالی به خود نمی تواند از تعهدات مندرج در بیمه به عنوان شخص ثالث استفاده نماید ودر مورد سوال شما به واسطه زیان بدنی وفوت شخص دیگر دیه ای به وی تعلق میگیرد که به نسبت سهم الارث در حصه شما قرار می گیرد قسمت اول رابطه مستقیم وقسمت دوم غیر مستقیم می باشد پس بیمه مکلف است دیه را به نسبت سهم الارث در حق ورثه به موجب گواهی حصر وراثت تا سقف مندرج در بیمه نامه پرداخت نماید . موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.