سلام یه راهنمایی راجع به سرقفلی میخواستم
با عرض سلام اینجانب دارای یک شرکت سهامی خاص میباشم که در شهریور ماه امسال با یکی از ادارات قرارداد طبخ و پخت غذا بمدت 9 ماه منعقد کرده ام ضمنا لازمه عرض کنم که چند قرارداد هم در این ضمینه انجام داده ام مشکل اینجاست پس از مطالعه قرارداد به طوری که از مفاد قرارداد پیدا بود هزینه حقوق کارگر و بیمه مالیات در هیچ جای قرارداد ذکر نشده فقط در چند جای قرارداد نکاتی آمده که پیمانکار را به اجرا نمودن این قوانین ملزم کرده است تکرار میکنم که در هیچ کجای قرارداد کلمه ایی از بابت اینکه نوشته شده باشد هزینه حقوق کارگر و هزینه بیمه و مالیات بعهده شخص پیمانکار ذکر نشده است خواهشم اینکه مواردی که در قرارداد اشاره شده را عینا تایپ مینمایم که بفرمایید آیا حق با اینجانب هست یا خیر اولین مورد مبلغ قرارداد یک میلیاردو دویست و پنجاه میلیون ریال مدت قرارداد 9 ماه تعداد غذای درخواست شده در قرارداد 500 پرس است که متاسفانه فقط 300 پرس طبخ میشود در تذکر بند 1 آمده که در صورتیکه در نوع و تعداد غذاها ی اعلام شده 500پرس هرگونه تغییری توسط کارفرما انجام گیرد پیمانکار حق هیچگونه اعتراضی را ندارد سوال : هم اکنون حدودا بین 300 تا 350 پرس روزانه طبخ میشود آیا کارفرما مجازه با استناد به تذکر بند 1 روزانه 150 پرس بطور مداوم کاهش دهد لازم به ذکر است با توجه به اینکه مدت 3 ماه از شروع قرارداد میگذرد بطور تخمینی حدود 400 میلیون از حجم قرارداد استفاده میشود سوال : آیا نسبت به باقیمانده مبلغ حجم قرارداد میتوانم ادعایی داشته باشم ضمنا ماده بنام کاهش یا افزایش در قرارداد وجود ندارد مورد دوم در مورد پرداخت حفوف پرسنل فقط در ماده یازده قرارداد با تیتر شرایط پرداخت ذکر شده پیمانکار موظف به پرداخت حقوق کارکنان خود میباشد و می بایست از ماه دوم فیش های پرداختی راضمینه صورت وضعیت های پیمانکار بنماید در جای دیگر قرارداد ذکر شده ماده چهارده مربوط به قوانین کار و بیمه های تامین اجتماعی و حفاظت فنی و مالیاتها پیمانکار تایید مینماید که از قوانین و مقررات مربوط به کار و بیمه تامین اجتماعی و حفاظت فنی و همچنین قوانین مربوط به مالیاتها و عوارض کاملا مطلع بوده و متعهد به اجرای آن میباشد سوال : با توجه به ماده 14 که نوشتم آیا هزینه کسورات بیمه و مالیات بعهده پیمانکار میباشد ؟ یا خیر لازم به عرض است که در تمام قرداد راجع به کسورات بیمه و مالیات چیزی درج نشده با تشکر از زحمات شما باسلام سوال من در مورد سرقفلی میباشد ملک پدربزرگ من دو مغازه داره یکی از مغازه ها در سال 1349تحت قرارداد اجاره نامه یک ساله به فردی واگذار شده وماهیانه بیست تومان در قرارداد ذکر شده دکان مورد اجاره را مبلغ پنج هزار و چهارصد تومان سرقفلی از مستاجر قبلی خریداری شده و اگر به کسی انتقال دهند با اطلاع موجر باشد از ان سال به بعد قرارداد جدیدی نوشته نشده و با فوت پدربزرگم این فرد با فشار به خانواده اجازه تعمیرات گرفت تا سقف مغازه را عوض کند چون چوبی بوده و احتمال فروریختن بوده,این فرد هم سقف را عوض کرد و هم مغازه را اهنی کرد و هم یک بالکن داخل مغازه کار کرد و چون مادربزرگم و دو دختر وی در ان زمان اصلا از قانون اطلاعی نداشتند چیزی نگفتند نه شکایتی و چیزی مغازه دوم هم اصلا سرقفلی ان فروخته نشده بوده ولی به اصرار مستاجر و بعد از فوت پدربزرگم گفتند که ما حق داریم و چندسال اینجا کارکردیم و انها هم توسط یک بنگاه مغازه دوم را غیر قانونی سرقفلیش را فروختند و مقداری هم به مادربزرگ من پول دادند.این مغازه از ان زمان چندین بار فروخته شده و نفر اخر در سال 85 خریده است.ما یک قرارداد 3 ساله با این فرد از 85 تا 88 داریم با این نفر اخری که سالانه 15 هزارتومان اجاره دهد و بدون اجازه انتقال ندهد ولی هم این مغازه و هم هم مغازه اول را هردو نفر به دیگری اجاره داده اند و ماهانه از هر مغازه 500 هزار تومان میگیرند میخواستم بدانم ایا ما اکتون میتوانیم این مغازه هارا پس بگیریم ایا میتوان مغازه اول را که بالکن بدون اجازه کارکرده و به دیگری بدون اجازه منتقل کرده و دومین مغازه هم فقط به دیگری بدون اجازه اجاره داده و چند سال است اجاره سالنه اش را هم نداده را پس گرفت هزینه انجام این کار برای هر مغازه به چه صورتی است چند درصد شانس این هست که قاضی رای به تخلیه دهد ایا میتوان خسارتی هم گرفت در این چندسال,اصلا ایا خسارتی تعلق میگیرد با تشکر