×

با سلام بنده فرزند کوچک خانواده هستم و حدود 20ساله که تنها با پدر و ما

با سلام بنده فرزند کوچک خانواده هستم و حدود 20ساله که تنها با پدر و مادر پیرم زندگی میکنم . تقریبا 10 سال پیش یه قطعه زمین قولنامه ای سه دنگ سه دنگ با پدرم خریده ام . بعده از ان نصف آن زمین که فروشنده پدرم باشه فروختیم و در نصف دیگه خونه درست کردیم . و بعد آن پدرم یه قولنامه که اهدا کننده باشه بنام من زد که بشرط تامین معشیت ایشون . البته برای محکم کاری . الان هم تمام 6 خواهر و یکی از 2 برادرام برایم امضا کردن که این خونه به من تعلق گیرد .فقط یک برادرم مونده که اونم میگه به شرطی امضا می کنم که از تمام ارث پدرم از زمین و باغ روستا محروم بشم. . به نظر شما راه کار شما باتوجه به اینکه این خونه فقط حاصل زحمت خودم و خانواده ام است.و این مدارک قولنامه ای هست و هنوز سند رسمی ندارن . و هنوز پدر در قید حیات هستن ما باید چی کار کنیم. لطفا مراحل کار واسه راه حل این موضوع رو بفرمایید . تا مشکل ما برطرف شود.

با-سلام-بنده-فرزند-کوچک-خانواده-هستم-و-حدود-20ساله-که-تنها-با-پدر-و-مادر-پیرم-زندگی-میکنم-.-تقریبا-10-سال-پیش-یه-قطعه-زمین-قولنامه-ای-سه-دنگ-سه-دنگ-با-پدرم-خریده-ام-.-بعده-از-ان-نصف-آن-زمین-که-فروشنده-پدرم-باشه-فروختیم-و-در-نصف-دیگه-خونه-درست-کردیم-.-و-بعد-آن-پدرم-یه-قولنامه-که-اهدا-کننده-باشه-بنام-من-زد-که-بشرط-تامین-معشیت-ایشون-.-البته-برای-محکم-کاری-.-الان-هم-تمام-6-خواهر-و-یکی-از-2-برادرام-برایم-امضا-کردن-که-این-خونه-به-من-تعلق-گیرد-.فقط-یک-برادرم-مونده-که-اونم-میگه-به-شرطی-امضا-می-کنم-که-از-تمام-ارث-پدرم-از-زمین-و-باغ-روستا-محروم-بشم.-.-به-نظر-شما-راه-کار-شما-باتوجه-به-اینکه-این-خونه-فقط-حاصل-زحمت-خودم-و-خانواده-ام-است.و-این-مدارک-قولنامه-ای-هست-و-هنوز-سند-رسمی-ندارن-.-و-هنوز-پدر-در-قید-حیات-هستن-ما-باید-چی-کار-کنیم.
لطفا-مراحل-کار-واسه-راه-حل-این-موضوع-رو-بفرمایید-.-تا-مشکل-ما-برطرف-شود.
با سلام خدمت مخاطب محترم از سوال شما چنین استنباط می شود که حضرتعالی در خانه ای زندگی میکنید به همراه پدر و مادرتان که سند آن خانه به نام شما , البته به صورت عادی به شرط تامین معیشت پدر منتقل شده و پدر هم در قید حیات هستند بنابراین تا زمانی که پدر در قید حیات هستند سایر فرزندان (خواهر و برادر های شما) حقی بر ارث احتمالی پدر ندارند لذا برادر دیگر نمی تواند شرط بگذارد که شما از تمام ارث احتمالی و آینده پدر از سایر ماترک محروم شوی و تنها کسی که می تواند نسبت به اموالش حقی پس از مرگش برای دیگران قائل باشد پدر شماست که او هم می تواند نسبت به این خانه چنانچه مازاد بر ثلث ماترک نباشد به نفع شما وصیت کند و یا اینکه پس از طی مراحل قانونی ثبت سند در اداره ثبت اسناد و املاک محل سند ملک (خانه) را به شما منتقل کند و یا اینکه پدر برای اطمینان خاطر از سکونت مادام العمر در خانه مورد نظر خانه را به شما صلح کند به این شرط که تا پایان عمر در آن خانه سکونت نماید که این مورد هم می بایست در دفترخانه و پس از ثبت سند رسمی ملک انجام شود . اما با توجه بر اینکه ملک دارای سند عادی است لذا انتقال آن هم به شما با سند عادی در حد و حدود یک توافق عادی دو طرفه معتبر است و انتقال قطعی آن پس از طی مراحل قانونی ثبت ملک است اما شما می توانید با همین سند عادی که در دست دارید مقدمات ثبت ملک را در اداره ثبت اسناد و املاک محل خودتان شروع فرمایید .

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.