×

با عرض سلام : در طبقه همکف ساختمان ما تعداد 6 باب مغازه میباشد که در

با عرض سلام : در طبقه همکف ساختمان ما تعداد 6 باب مغازه میباشد که در مجاورت خیابان و دارای اسناد 6 دانگ هستند که هیچ ارتباطی با ساختمان ندارند . سازنده ساختمان به صورت غیر قانونی یک سرویس بهداشتی در طبقه دوم پارکینگ ساخته است . منظور از ساخت غیر قانونی به این صورت میباشد که در صورت مجلس تفکیکی نقشه پارکینگ موجود است و هیچ اثری از سرویس بهداشتی در آن نیست. مشکل اینجاست که صاحبان مغازه هر زمان که دلشان بخواهد با کلید ی که از قبل داشتند وارد پارکینگ شده و از سرویس بهداشتی استفاده میکنند . از یکی از دوستان که سوال کردم گفت چنانچه مغازه ای در مشاعات ساختمان درب داشته باشد میتواند از امکانات مشاعی استفاده نماید در غیر این صورت حق استفاده ندارند در ضمن آب مصرفی مغازه ها را از داخل ساختمان کشیده اند و بابت مصرف آب شارژ میدهند . لطف بفرمائید توضیح دهید که آیا مجاز میباشند که وارد پارکینگ های ساختمان شوند و از سرویس بهداشتی استفاده نمایند یا خیر . دوماً وقتی در صورت مجلس تفکیکی سرویس بهداشتی وجود ندارد از چه راه قانونی میتوانیم سرویس بهداشتی را تخریب نمائیم . خواهشمندم هر چه سریع تر توضیحات کاملی در این رابطه بفرمائید .

با-عرض-سلام-:
در-طبقه-همکف-ساختمان-ما-تعداد-6-باب-مغازه-میباشد-که-در-مجاورت-خیابان-و-دارای-
اسناد-6-دانگ-هستند-که-هیچ-ارتباطی-با-ساختمان-ندارند-.-سازنده-ساختمان-به-صورت-غیر-قانونی-یک-سرویس-بهداشتی-در-طبقه-دوم-پارکینگ-ساخته-است-.
-منظور-از-ساخت-غیر-قانونی-به-این-صورت-میباشد-که-در-صورت-مجلس-تفکیکی
-نقشه-پارکینگ-موجود-است-و-هیچ-اثری-از-سرویس-بهداشتی-در-آن-نیست.-
مشکل-اینجاست-که-صاحبان-مغازه-هر-زمان-که-دلشان-بخواهد-با-کلید-ی-که-از-قبل-داشتند-وارد-پارکینگ-شده-و-از-سرویس-بهداشتی-استفاده-میکنند-.-از-یکی-از-دوستان-که-سوال-کردم-گفت--چنانچه-مغازه-ای-در-مشاعات-ساختمان-درب-داشته-
باشد-میتواند-از-امکانات-مشاعی-استفاده-نماید-در-غیر-این-صورت-حق-استفاده-
ندارند-در-ضمن-آب-مصرفی-مغازه-ها-را-از-داخل-ساختمان-کشیده-اند-و-بابت-مصرف
-آب-شارژ-میدهند-.-لطف-بفرمائید-

توضیح-دهید-که-آیا-مجاز-میباشند-که-وارد-پارکینگ-های-ساختمان-شوند-و-از-سرویس
بهداشتی-استفاده-نمایند-یا-خیر-.-دوماً-وقتی-در-صورت-مجلس-تفکیکی-سرویس-بهداشتی-وجود-ندارد-از-چه-راه-قانونی-میتوانیم-سرویس-بهداشتی-را-تخریب-نمائیم-.-خواهشمندم-هر-چه-سریع-تر--توضیحات-کاملی-در-این-رابطه-بفرمائید-.
وکیل  با سلام نظر به اینکه بدوا بایستی پرونده ثبتی و شهرداری و پروانه ساخت و احیانا اصلاحات بعدی مورد مطالعه یک کارشناس رسمی دادگستری که صلاحیت او امور ثبتی و شهرسازی و ساختمان است قرار گیرد فلذا پیشنهاد میگردد با مراجعه به شورای حل اختلاف محل دادخواست تامین دلیل با جلب نظر کارشناس گرفته شود تا کارشناس با مطالعه پرونده های یاد شده و معاینه محل در خصوص غیر قانونی بودن و یا قانونی نبودن رفتار صاحبان مغازه نظر دهد و سپس با مراجعه به کمیسیون ماده صد شهرداری تقاضای رفع مزاحمت و قلع بنای غیر مجازبنمایید در غالب موارد با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری که بسیار وسیع است مشکل حل می شود اما اگر قبل از مالکیت شما در ملک افرادی دارای حق ورود و عبور ضروری از پارکینگ بوده اند به این حق حق العبور گفته میشود و شما نمی توانید این حق را از آنان سلب نمایید البته به شرط عبور ضروری و لازم ولا غیر اگر کمیسیون تشخیص دهد که استفاده از سرویس بهداشتی از طرف انان غیر قانونی است و ضمن رفع مزاحمت و اخطار به انان با تقاضای شما و برسی این سرویس از حیث قانونی بودن در غیر موارد ضرور ی حکم به تخریب بنا می دهد در ضمن اگر با اقدامات در کمیسیون مشکل حل نشد دادخواست رفع مزاحمت و استرداد کلید ها به طرفیت صاحبان مغازه در دادگستری مطرح که با ارجاع امر به کارشناسی چنانچه درب یا عبور غیر قانونی باشد دادگاه حکم ه رفع مزاحمت و تصرف عیر قانونی می دهد تمام موارد گفته شده منوط به کارشناسی ساختمان و مطالعه پرونده ثبتی و شهرداری از سوی کارشناس رسمی دادگستری است که مجهولات روشن میشود و اقدام مقتضی با ان نظر صورت می پذیرد البته شهرداری بازوی کارشناسی محکمی بنام سازمان نظام مهندسی دارد که از این مهندسان در حل مشکل استفاده می کند شما می توانید حتی قبل از هر اقدام مستقیما در کمیسیون ماده صد شهرداری شکایت نمایید و یا موارد فوق را بدوا اجرا کنید تا تعیین تکلیف شود و حقوق شما و مغازه داران معلوم گردد موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.