جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09126113429 در تماس باشید.

مشاوره با وکیل، پرسش و پاسخ با وکیل، مشاوره با وکیل با تجریه، پرسش و پاسخ با وکلا، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

سوال حقوقی خود را مطرح نمایید

1سوال

با سلام، اینجانب و همسرم مدت سه سال است که در زمینه محصولات کودک فعالیت میکنیم و طی این مدت در نمایشگاه های مختلف کودک حضور داشتیم. امسال قبل از نمایشگاه دنیای اسباب بازی آموزش و سرگرمی که از 13 تا 16 بهمن 90 در خیابان حجاب اجرا شد، شرکتی با مشخصات "مرکز طراحی و دکوراسیون نمایشگاه متد" با زمینه فعالیت طراحی دکوراسیون داخلی و نمایشگاهی، مدیرعامل سید محمد نوش آبادی تلفن: 88546266 فکس: 88734505 تهران، خیابان شهید بهشتی، کوچه سرافراز، کوچه حق پرست، پلاک 8، طبقه سوم بنام "متد" و خانمی بنام خانم محمدی بارها و بارها با ما تماس گرفتند و طی یک قرار حضوری در محل شرکتشان توسط آقای نوش آبادی مدیر مجموعه ما را متقاعد کردند که غرفه سازی انجام بدهیم. ما میخواستیم با هزینه بسیار بسیار پایین حدود پانصدهزارتومان یک تزئیین ساده برای غرفه داشته باشیم ولی نهایتا طرحی با قیمت 000/680/36 ریال پیشنهاد دادند و قرارداد بستیم. روز بعد خواستیم مبلغ قرار داد را پایین بیاوریم که گفتند میتوانند غرفه را بشکل یکبار مصرف بسازند و قیمتش میشود 000/000/27 و یا بشکل بازشو که قابلیت استفاده چندین باره داشته باشد که میشود 000/000/45 ریال و نهایتا تلفنی قرار شد نسخه 000/000/45 ریالی اجرا شود در حالی که نسخه کتبی قرارداد به مبلغ 000/680/36 ریال بود.جهت اجرای قرارداد در تاریخ 06/12/90 مبلغ 000/500/22 ریال اینترنتی به کارت سید علی نوش آبادی واریز کردم و شب قبل از شروع نمایشگاه چک به مبلغ 000/500/22 ریال در وجه حامل از ما گرفتند رسید ندادند و مبلغ آن را هم وصول کردند. اما تعهدات خود را به درستی انجام ندادند: 1- بعد از دریافت وجه و پاس شدن چک کلا تماس و ارتباط با آقای نوش آبادی غیر ممکن شد. 2- جهت حل اختلاف هرچه تماس گرفتیم و ایمیل دادیم و در سایتشان کامنت گذاشتیم و زنگ زدیم امکان صحبت تلفنی و یا قرار حضوری فراهم نشد. 3- نهایتا غرفه یکبار مصرف ساختند. جای صندوق ها اشتباه بود. ارتفاع و طول و عرض میزها اشتباه بود. قرار بود میز نمایش کتاب شیب ده درجه داشته باشد و ابعاد بزرگ که همه کتابها قابل چیدن و نمایش باشند که نه ابعاد درست بود و نه شیبی درکار بود و مجبور شدیم کلی از محصولات را به نمایشگاه نیآوریم. 4- هیچیک از مواردی که گفته بودند انجام میدهند درست انجام ندادند و حتی ابعاد درست نبود و ویترینهای ما با صدمه و زور و تغییر جا شدند. به علت اشتباه های مکرر طراحی مجبور شدیم کاربری دو قسمت چپ و راست غرفه را تغییر دهیم و نتوانستیم بخش محصولات مادر و نوزاد را به نمایش بگذاریم. 5- موقع تحویل به ما ضرر زدند و در موعد مقرر غرفه را تحویل ندادند و شب شروع نمایشگاه نیروهای ما نتوانستند چیدمان محصولات را انجام دهند و نهایتا آخر شب هنوز کار غرفه سازی تمام نشده بود و نیروهای غرفه ساز را حراست سالن بیرون کرد و ما مجبور شدیم روز بعد همزمان شروع نمایشگاه چیدمان محصولات را انجام دهیم. قرار بود ساعت 16 غرفه کامل را تحویل دهند ولی ساعت 12 بامداد روز بعد هم غرفه آماده نبود. 6- آبروی ما را بردند چون در پایان نمایشگاه در موعد و زمان مقرر برای جمع کردن و باز کردن غرفه نیآمدند و وقتی از سالن مهلت یکروزه گرفتیم بازم نیآمدند و نهایتا با پیگیریهای شدید 2 نفر از بیرون سیستم خودشان فرستادند غرفه را تخریب کردند و بردند برای خودشان. درحالی که قرار بود غرفه چندبار مصرف باشد خودشان باز کنند بیاورند انبار ما و خودشان برای نمایشگاه بعدی ببرند ببندند ولی اینگونه نبود و اگر ما میدانستیم میتوانستیم به قیمت دویست هزار تومان غرفه یکبار مصرف را به نئوپانی ها بفروشیم و پیش مسئولین نمایشگاه هم بد قول نشویم. 7- از لحظه ایی که چک آخر را گرفتند تماس با ایشان غیر ممکن شد و همش دروغ و دروغ و دروغ و دروغ تحویلمان دادند. بعد از صد بار هماهنگی روزی که باید غرفه به گفته خودشان پیش ساخته را باز میکردند تا برای دفعه بعد استفاده شود. در شرکت متد هیچکس از انجام آن خبر نداشت!!!! بعد از هماهنگی های مجدد و گرفتن مهلت بازهم در روز بعد آن شخصی که باید میآمد اطلاع نداشت و هرکس گوشی را بر میداشت میگفت در جریان نیست. 8- کلا هیچکدام از تماسها و نامه ها ی ما به نتیجه نمیرسد. نمونه ایی از نامه ایی که به ایشان دادم: شما آقای نوش آبادی حدود 5 میلیون تومان از ما گرفتید که غرفه ایی با اثرگذاری بالا و قابل استفاده چند باره بسازید. 1- غرفه یکبار مصرف ساختید. 2- در زمان گفته شده تحویل ندادید و ضرر هنگفتی به ما زدید. 3- بعد از صد بار هماهنگی برای باز کردنن غرفه در موعد مقرر آن را جدا نکردید. 4- اصلا قابل باز کردن نبود و ما اشتباه کردیم که آن را 200 هزار تومان میخریدند و ندادیم و به حرف شما اعتماد کردیم. 5- بعد از دریافت وجه کلا ارتباط با شما غیر ممکن شد. 6- یک طرح رویایی نشان دادید و یک جهنم با هزاران اشکال تحویل دادید. هرچه را که گفتیم چرا در نقشه نیست گفتید در اجرا خواهد بود و نبود. قرار داد تغییر کرد و قرارداد جدید را به ما ندادند. تعداد زیادی موارد که باید انجام میشده و نشده. 1- تحویل غرفه حداقل چهارساعت قبل از ساعت 24 روز 12/11/90 2- شکل کانتر (میز اینفورمیشن) سفارش ما برای کتابها کاملا با چیزی که تحویل دادند متفاوت بود. 3- اندازه ها و ابعاد قرار داد با آنچه تحویل داده شد متفاوت بود. 4- قرار بود نایلون بیاندازند و تمیز کار کنند ولی به سالن نمایشگاه آسیب زدند. 5- نوشته های چاپ شده مثلا شعار تبلیغاتی شرکت ما به اشتباه چاپ شده بود. 6- از همه مهمتر اینکه گفتند میتوانید چندین بار از این غرفه استفاده کنید و نهایتا نجارشان گفت این قابل استفاده مجدد نیست و غرفه را نهایتا تخریب کامل کردند. متاسفانه چون قرارداد جدید را به ما ندادند و هرچه نبود گفتند در اجرا خواهد بود ما فقط یک نسخه از قرارداد بدون شماره ثبت ایشان به مبلغ 000/680/36 ریال را در دست داریم و 000/000/45 ریال پرداخت کردیم. جهت گرفتن جریمه از ایشان چه باید بکنیم و چه راهکارهایی را پیشنهاد میکنید؟

2پاسخ

با سلام شما باید همان موقع که کار نصب شده بود و ایراد داشت بلافاصله از طریق شورای حل اختلاف تامین دلیل میکردید و کارشناس حرف های شما و ایرادات کار را رویت و صورتجلسه می کرد لذا الان که کار جمع شده و وجود خارجی ندارد برای شما مشکل است بتوانید این حرف ها را ثابت کنید به هر حال با توجه به اینکه همان قرارداد بدون امضا نشان دهنده این است که کاری در سطح پایین تر با مبلغ پایینتری داشته بنابراین پرداخت مبلغ بیشتر خود دلیلی بر این است که شما حد اقل کاری خواسته اید که مشخصات آن از مشخصات قرارداد سه میلیونی بهتر و بیشتر بوده است تنها راهی که دارید با اخذ پرینت حساب بانکی خود که نشان دهنده پرداخت های شماست باید طی دادخواستی - درخواست ما به التفاوت پرداختی نسبت به کار خواسته شده و کار تحویلی (یک بار مصرف ) را به همراه خساراتی که مستقیما از این باب متحمل شده اید با جلب نظر کارشناس بدهید و در این راستا اگر شاهدی مبنی بر جریاناتی که فرموده اید دارید و می توانند نوع کار و کیفیت آن را شهادت دهند به مرجع رسیدگی کننده معرفی نمایید تا از این طریق بلکه بتوانید به خواسته خود برسید . چنانچه مجموع خواسته شما ( مابه التفاوت پرداختی و خسارات وارده ) تا پنج میلیون تومان باشد می توانید دادخواست خود را به شورای حل اختلاف منطقه ای که آن شرکت در آنجا واقع است تحویل بدهید و اگر مبلغ از پنج میلیون تومان بیشتر است باید به دادگاه صالح محل اقامتگاه شرکت مراجعه نمایید . موفق باشید

مشاهده کلیه سوالات مرتبط با مشاوره حقوقی با وکیل با کد رهگیری 64150257