×

با سلام و خسته نباشد سوال داشتم که امیدوارم شما بتوانید کمکی به من بک

با سلام و خسته نباشد سوال داشتم که امیدوارم شما بتوانید کمکی به من بکنید حدود یک سال پیش وکالت بلاعزلی ملکی را به شخصی دادم و مبلغی را به عنوان وام دریافت کردم. حالا که میخواهم مبلغ را برگردانم و وکالت را باطل کنم چگونه باید اقدام کنم؟ از کجا مطمئن شوم وکالت باطل می شود؟و در طول این مدت ان شخص ملک را با دیگری معامله نکرده است یا به دیگران وکالت نداده است؟و بعدا برایم دردسر نمی شود؟ باتشکر در ضمن برای دریافت پاسخ زمان کمی در اختیار دارم در صورتی که برایتان امکان دارد سوالم را زود پاسخ دهید ممنون

با-سلام-و-خسته-نباشد
سوال-داشتم-که-امیدوارم-شما-بتوانید-کمکی-به-من-بکنید
حدود-یک-سال-پیش-وکالت-بلاعزلی-ملکی-را-به-شخصی-دادم-و-مبلغی-را-به-عنوان-وام-دریافت-کردم.-حالا-که-میخواهم-مبلغ-را-برگردانم-و-وکالت-را-باطل-کنم-چگونه-باید-اقدام-کنم؟-از-کجا-مطمئن-شوم-وکالت-باطل-می-شود؟و-در-طول-این-مدت-ان-شخص-ملک-را-با-دیگری-معامله-نکرده-است-یا-به-دیگران-وکالت-نداده-است؟و-بعدا-برایم-دردسر-نمی-شود؟
باتشکر
در-ضمن-برای-دریافت-پاسخ-زمان-کمی-در-اختیار-دارم-در-صورتی-که-برایتان-امکان-دارد-سوالم-را-زود-پاسخ-دهید
ممنون
با سلام در خصوص سوال مطرح شده حدود اختیارات مندرجه در وکالتنامه را مشخص ننموده اید همچنین مشخص نکرده اید که آیا در این خصوص قرارداد و یا صورتجلسه ای نیز تنظیم نموده اید یا خیر.با توجه به متن سوال فرض را بر این می گذاریم که در قبال دریافت وام ، صرفا وکالتی کامل و بلا عزل در خصوص ملک با تمامی اختیارات تنظیم نموده اید. وفق ماده ماده 679 قانون مدنی که اشعار می دارد : موکل می تواندهروقت بخواهدوکیل راعزل کندمگراینکه وکالت وکیل باعدم عزل درضمن عقدلازمی شرط شده باشد. جنابعالی دیگر نمی توانید وکیل موصوف را عزل نمائید ، لیکن در این خصوص می توانید با مراجعه به دادگاه صالحه و تنظیم دادخواست اقدام نمائید. لیکن راه ساده تر و سریع تر وفق ماده 683 قانون مدنی می باشد که اشعار می دارد : هرگاه متعلق وکالت ازبین رودیاموکل عملی راکه مورد وکالت است خودانجام دهدیابطورکلی عملی که منافی باوکالت وکیل باشدبجا آورده مثل اینکه مالی راکه برای فروش آن وکالت داده بودخودبفروشدوکالت منفسخ می شود. جنابعالی می توانید ، ملک خود در دفتر خانه اسناد رسمی به نام شخص دیگری نموده و مجددا به خود انتقال دهید ، که به صرف انتقال ملک به شخص ثالثی موضوع وکالت منتفی گردیده و وکالت بلاعزل داده شده منفسخ می گردد. اما معمولا در این خصوص مشکلی وجود دارد و آن این است که شخص که وام داده و وکالت بلاعزل می گیرد سند مالکیت را نیز دریافت می نمایدو در خصوص اینکه آیا به شخص دیگری وکالت داده یا خیر نیز فرقی ندارد زیرا به صرف انتقال و یا صدور حکم دادگاه وکالت منفسخ و باطل می شود . در خصوص این موضوع که آیا ملک را به دیگری انتقال داده یا خیر نیز می توانید با مراجعه به ثبت اسناد و املاک و ارائه پلاک ثبتی ملک به عنوان مالک از وضعیت فعلی ملک آگاه شوید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.