×

با سلام خدمت شما . اینجانب با یک خانم رابطه دوستی داشتم . بعد از گذشت

با سلام خدمت شما . اینجانب با یک خانم رابطه دوستی داشتم . بعد از گذشت 2هفته تلفنی با هم مشاجره ای داشتیم بعد از قطع کردن تلفن با مسیج به مشاجره ادامه دادیم و بنده از سر عصبانیت شدید این خانم را تهدید به تجاوز کردم و همچنین به او گفتم تا به شما تجاوز نکنم دست بردار نیستم . بعد از 2ساعت وقتی حالم بهتر شد از این خانم معذرت خواهی هم کردم ولی بعد از گذشت چند روز متوجه شدم این خانم قصد شکایت به دادگاه را دارد . حال میخواهم بدانم اشد مجازات بنده در دادگاه چیست ؟؟ .بجز رضایت گرفتن از این خانم آیا بند ماده و یا تبصره ای وجود دارد که بنده پایم به زندان باز نشود ؟؟

با-سلام-خدمت-شما-.
اینجانب-با-یک-خانم-رابطه-دوستی-داشتم-.-بعد-از-گذشت-2هفته-تلفنی-با-هم-مشاجره-ای-داشتیم-بعد-از-قطع-کردن-تلفن-با-مسیج-به-مشاجره-ادامه-دادیم-و-بنده-از-سر-عصبانیت-شدید-این-خانم--را-تهدید-به-تجاوز-کردم--و-همچنین-به-او-گفتم-تا-به-شما-تجاوز-نکنم-دست-بردار-نیستم-.-بعد-از-2ساعت-وقتی-حالم-بهتر-شد-از-این-خانم-معذرت-خواهی-هم-کردم-ولی-بعد-از-گذشت-چند-روز-متوجه-شدم--این-خانم-قصد-شکایت-به-دادگاه-را-دارد-.-حال-میخواهم-بدانم-اشد-مجازات-بنده-در-دادگاه-چیست-؟؟--.بجز-رضایت-گرفتن-از-این-خانم--آیا-بند-ماده-و-یا-تبصره-ای-وجود-دارد-که-بنده-پایم-به-زندان-باز-نشود-؟؟
وکیل  با سلام /در ماده669قانون مجازات اسلامی مصوب 92/2/1آمده است:هرگاه کسی دیگری رابه هرنحوتهدیدبه قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشا سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امریا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.به موجب ماده 37 قانون مورد اشاره در صورت وجود یک یا چند جهت از جهات تخفیف دادگاه می تواند مجازات تعزیری را به نحوی که به حال متهم مناسب تر باشد تقلیل یا تبدیل نماید .و در ماده 38 این قانون از جهات تخفیف یا تبدیل -گذشت شاکی-اوضاع و احوال خاصی موثر در ارتکاب جرم-ندامت-حسن سابقه یا وضع خاص متهم -بیماری-و موارد دیگر می باشد -در صورت داشتن شرایط تخفیف در صورت احراز وقوع بزه داگاه می تواند مجازات را به جزای نقدی یا مجازات جایگزین دیگر تخفیف و تبدیل نماید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.