×

با سلام و ادب و احترام خدمت وکبل محترم به استحضار عالی میرساند: در زمس

با سلام و ادب و احترام خدمت وکبل محترم به استحضار عالی میرساند: در زمستان 87 از خانمی یک واحد اپارتمان بصورت وکالتی خریداری نمودم. نحوه آشنایی مراجعه با سازنده ساختمان به منزل ایشان جهت معرفی به عنوان مشتری بود. پس از اشنایی و تفاهمات اولیه بر سر قیمت اپارتمان، آن خانم به اصرار خودشان یک وکالت تام به بنده دادند تا امور آب و برق و شهرداری و... آپارتمان نوساز ایشان را پی گیری کنم تا بعد آنرا معامله کنیم ولی همیشه من از دریافت وکالت نامه پرهیز و همیشه نزد ایشان ماند و هیچگونه استفاده و یا سوء استفاده ای از آن صورت نگرفت. چند هفته بعد با توافقات قبلی و با اصرار ایشان بخاطر هزینه بالای بنگاه ، جهت تنظیم مبایع نامه در منزل ایشان با حضور شهود + سازنده ساختمان یک مبایعه نامه عادی تنظیم نمودیم که عینا تمام مطالب مبایعه نامه بنگاهی در آن قید شده است. مدارک اینجانب عبارت است از : مبایعه نامه عادی + رسید دریافت وجوه پرداختی + اقرار نامه عادی فروشنده (آن خانم) مبنی بر انجام معامله و دریافت وجوه و تحویل آپارتمان با خط و امضاء خودشان و امضاء سازنده ساختمان و 2 شاهد + وکالت بلاعزل ضمن عقد لازم خارج + تصرف + قرارداد انجام کارهای نیمه تمام اپارتمان مذکور با امضاء فروشنده ، اینجانب، سازنده ساختمان و دو تن از همسایگان فروشنده که سازنده ساختمان چکی در وجه اینجانب بابت کارهای نیمه تمام اپارتمان با ذکر پلاک ثبتی ان صادر نموده است. اکنون پس از یک سال و نیم اخیرا آن خانم فروشنده آپارتمان مذکور با طرح شکایتی با عنوان خیانت در امانت ، جعل عنوان ، امیدوار کردن به انجام برخی امور و کلاهبرداری علیه اینجانب با معرفی 4 شاهد ادعا کرده است که اینجانب طی 6 ماه رفت و آمد به منزل ایشان با جعل عنوان گفته ام که وکیل و اطلاعاتی هستم و پاسپورت و 700 هزار تومان از وی دریافت نموده تا او را درسفرحج ثبت نام نمایم ، شهود ادعای شاکی را تایید و بازپرس قرار 20 میلیونی برایم صادر نموده است. من دکتر و کارمند هستم . در تمام مراحل باز پرسی ادعاهای شاکی و شهود ساختگی او را تکذیب و تمامی اتهامات انتسابی را رد نموده ام. در ضمن هنوز ساختمان فک رهن نشده است.باز پرس از اداره ام استعلام نموده و مدیر کل در جواب نوشته اند: حسب سوابق علمی و تجارب تحقیقاتی نامبرده بعنوان مشاور اینجانب در امور مطالعاتی و تحقیقاتی می باشند و تاکنون در امور محوله هیچ گونه قصوری از ایشان دیده نشده است. استدعا دارم راجع به نحوه رسیدگی به پرونده هر آنچه لازم می دانید توضیح بفرمایید و راهکار خروج از این توطئه که گویی با تبانی سازنده ساختمان طراحی شده مرا نجات دهید . از لطف حضرتعالی بسیار سپاسگذارم.

با-سلام-و-ادب-و-احترام-خدمت-وکبل-محترم-به-استحضار-عالی-میرساند:-در-زمستان-87-از-خانمی-یک-واحد-اپارتمان-بصورت-وکالتی-خریداری-نمودم.-نحوه-آشنایی-مراجعه-با-سازنده-ساختمان-به-منزل-ایشان-جهت-معرفی-به-عنوان-مشتری-بود.-پس-از-اشنایی-و-تفاهمات-اولیه-بر-سر-قیمت-اپارتمان،-آن-خانم-به-اصرار-خودشان-یک-وکالت-تام-به-بنده-دادند-تا-امور-آب-و-برق-و-شهرداری-و...-آپارتمان-نوساز-ایشان-را-پی-گیری-کنم-تا-بعد-آنرا-معامله-کنیم-ولی-همیشه-من-از-دریافت-وکالت-نامه-پرهیز-و-همیشه-نزد-ایشان-ماند-و-هیچگونه-استفاده-و-یا-سوء-استفاده-ای-از-آن-صورت-نگرفت.

چند-هفته-بعد-با-توافقات-قبلی--و-با-اصرار-ایشان-بخاطر-هزینه-بالای-بنگاه-،-جهت-تنظیم-مبایع-نامه-در-منزل-ایشان-با-حضور-شهود-+-سازنده-ساختمان-یک-مبایعه-نامه-عادی-تنظیم-نمودیم-که-عینا-تمام-مطالب-مبایعه-نامه-بنگاهی-در-آن-قید-شده-است.

مدارک-اینجانب-عبارت-است-از-:-مبایعه-نامه-عادی-+-رسید-دریافت-وجوه-پرداختی-+-اقرار-نامه-عادی-فروشنده-(آن-خانم)-مبنی-بر-انجام-معامله-و-دریافت-وجوه-و-تحویل-آپارتمان-با-خط-و-امضاء-خودشان-و-امضاء-سازنده-ساختمان-و-2-شاهد-+-وکالت-بلاعزل-ضمن-عقد-لازم-خارج-+--تصرف--+--قرارداد-انجام-کارهای-نیمه-تمام-اپارتمان-مذکور-با-امضاء-فروشنده-،-اینجانب،-سازنده-ساختمان-و-دو-تن-از-همسایگان-فروشنده-که-سازنده-ساختمان-چکی-در-وجه-اینجانب-بابت-کارهای-نیمه-تمام-اپارتمان-با-ذکر-پلاک-ثبتی-ان-صادر-نموده-است.

-اکنون-پس-از-یک-سال-و-نیم-اخیرا-آن-خانم-فروشنده-آپارتمان-مذکور-با-طرح-شکایتی-با-عنوان-خیانت-در-امانت-،-جعل-عنوان-،-امیدوار-کردن-به-انجام-برخی-امور-و-کلاهبرداری-علیه-اینجانب-با-معرفی-4-شاهد-ادعا-کرده-است-که-اینجانب-طی-6-ماه-رفت-و-آمد-به-منزل-ایشان-با-جعل-عنوان-گفته-ام-که-وکیل-و-اطلاعاتی-هستم-و-پاسپورت-و-700-هزار-تومان-از-وی-دریافت-نموده-تا-او-را-درسفرحج-ثبت-نام-نمایم-،-شهود-ادعای-شاکی-را-تایید-و-بازپرس-قرار-20-میلیونی-برایم-صادر-نموده-است.-من-دکتر-و-کارمند-هستم-.-در-تمام-مراحل-باز-پرسی-ادعاهای-شاکی-و-شهود-ساختگی-او-را-تکذیب-و-تمامی-اتهامات-انتسابی-را-رد-نموده-ام.-در-ضمن-هنوز-ساختمان-فک-رهن-نشده-است.باز-پرس-از-اداره-ام-استعلام-نموده-و-مدیر-کل-در-جواب-نوشته-اند:-حسب-سوابق-علمی-و-تجارب-تحقیقاتی-نامبرده-بعنوان-مشاور-اینجانب-در-امور-مطالعاتی-و-تحقیقاتی-می-باشند-و-تاکنون-در-امور-محوله-هیچ-گونه-قصوری-از-ایشان-دیده-نشده-است.--استدعا-دارم-راجع-به-نحوه-رسیدگی-به-پرونده-هر-آنچه-لازم-می-دانید-توضیح-بفرمایید-و-راهکار-خروج-از-این-توطئه-که-گویی-با-تبانی-سازنده-ساختمان-طراحی-شده-مرا-نجات-دهید-.-از-لطف-حضرتعالی-بسیار-سپاسگذارم.
وکیل  با سلام و سپاس با عنایت به مطالب مطروحه از جانب شما و با عنایت به ظاهر مطالب ارائه شده از ناحیه حضرتعالی باید به عرض برسانم که اولاً بنابر آنچه که شما فرموده اید و مدارکی که مثبت مالکیت شما هستند، مالکیت شما بر ملک مورد اشاره محرز است و با عنایت به آنچه که در دست دارید می توانید دادخواستی تحت عنوان الزام به تنظیم سند رسمی علیه خانم فروشنده ارائه و طرح دعوا کنید تا ایشان را به انتقال سند به نام خویش ملزم نمائید. ثانیاً آنچه که در باب طرح دعوای کیفری ایشان علیه شما مطرح کرده اید ظاهراً ربطی به معامله شما ندارد و ایشان دعاوی متفاوتی را علیه شما مطرح کرده اند. در این مورد باید به چند نکته توجه بفرمائید: 1. صدور قرار وثیقه برای متهمین تکلیفی است که قانونگذار بر دوش مقام تعقیب گداشته و صدور چنین قراری دال بر مجرمین شما نیست. 2. در خصوص دعوای خیانت در امانت ایشان باید رابطه امانی میان خودش و شمار را اثبات کند و سپس خیانت شما را در آن رابطه به اثبات برساند لذا این دعوا باید مستند به دو مرحله اثباتی از سوی ایشان باشد و صرف ادعا کفایت نمی کند. 3. در خصوص کلاهبرداری و غصب عنوان نیز ایشان باید دلایلی دال بر انجام چنان اعمالی از سوی شما ارائه کند و در این مورد نیز صرف ادعا محلی از اعتبار و اعتنا نمی یابد. 4. در مورد شهود نیز شما می تواند تقاضای جرح و تعدیل آنها را از دادگاه بخواهید. 5. در اثبات دعوا شاکی (خانم فروشنده) می بایست دلیل بیاورد و ارتکاب عمل و انتساب آن را به شما ثابت نماید و اصل بر بی گناهی شماست. 6. شما می توانید برای دفاع از خود تقاضای تحقیقات بیشتر را نموده و یقینا قاضی نیز از اداره آگاهی تقاضای رسیدگی بیشتر می کند و صحت و سقم دلایل و ادعاهای آنها را مورد بررسی قرار می دهد. در خاتمه باید به عرض برسانم که این اطلاعات کافی نیست و حتما توصیه می کنم با در دست داشتن اطلاعات مکتوب و نه آنچه که خود فکر می کنید با یک وکیل در محل زندگی خود مشورت کنید تا دچار مشکلات احتمالی ناشی از بی اطلاعی نسبت به قوانین نشوید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.