×

راهکارهای سلامت اداری از نگاه تویسرکانی

راهکارهای سلامت اداری از نگاه تویسرکانی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت هرچه مدیران و مسئولان کشوری راه ارائه خدمات به مردم را کوتاه کنند، هزینه‌های زائد را کاهش دهند و در امور اداری‌شان شفافیت به خرج دهند، به سلامت اداری نزدیک‌تر می‌شوند

راهکارهای-سلامت-اداری-از-نگاه-تویسرکانی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هرچه مدیران و مسئولان کشوری راه ارائه خدمات به مردم را کوتاه کنند، هزینه‌های زائد را کاهش دهند و در امور اداری‌شان شفافیت به خرج دهند، به سلامت اداری نزدیک‌تر می‌شوند.

راهکار مبارزه با فساد عمل به قانون ارتقاء سلامت اداری است - در قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد رویکرد پیشگیرانه در نظر گرفته شده است - لایحه بودجه و ارتقای سلامت اداری - تظریح اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت ارتقای سلامت اداری و قضایی 

 منطقه اصفهان، "احمد تویسرکانی" عصر امروز سه‌شنبه، پس از افتتاح ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان، اظهار کرد: نظم جامعه و توجه به نظم از حقوق یک جامعه مدنی است و به عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی در کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل است که ایجاد نظم به عنوان یکی از وظایف اصلی حاکمیت‌ها به حساب می‌آید چرا که همه معتقدند عدالت در سایه نظم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از امور مهم نظم حقوق و خدماتی است که نقش بسیار مهمی در نظم جامعه دارند، افزود: در خدمات ثبتی هزینه‌های فراوانی داریم که به دلیل بی‌نظمی‌ها بوده است پس برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم و با هزینه‌های کمتر زندگی بهتری داشته باشیم باید از بی‌نظمی‌ها بکاهیم و به قولی از نابسامانی‌ها پیشگیری کنیم. به این جهت که خدمتی که در دفاتر ثبتی ارائه می‌شود هزینه‌های رفت و آمدی بسیار بالایی دارد. پس اگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بتواند مراکز خدماتی بیشتری در کشور ایجاد کند، یک سرمایه‌گذاری عظیمی در جهت پیشگیری در هزینه‌های آینده جامعه خواهد بود.

سازوکارهای جدید نظارت شهروندان بر سلامت اداری - موانع و راهکارهای تحقق سلامت اداری - در قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد رویکرد پیشگیرانه در نطر گرفته شده است 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه "هرچه هزینه‌هایمان کاهش یابد می‌توانیم در جاهای بهتری هزینه کرد بالاتری داشته باشیم"، افزود: ما در مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همه آحاد مردم سروکار داریم. پس فهم درست از مجموعه خدمات ثبتی و چگونگی ارائه این خدمات به مردم و با درنظر گرفتن اینکه چنین خدماتی با چه هزینه‌ای ارائه می‌شود، همواره می‌توانیم پاسخگوی این سوال باشیم که آیا می‌شود با هزینه کمتر خدمات بهتری ارائه داد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا می‌شود با هزینه کمتر خدمات بهتری ارائه داد؟" گفت: قطعا جواب ما به این سوال بله است؛ چرا که این کار همان ارتقای بهره‌وری است که اگر با سیاست‌های درست همراه شود به منصه ظهور می‌رسد. به همین جهت است که رهبر معظم انقلاب در چشم‌انداز 20 ساله این قانون را یکی از اصل‌های اساسی قرار داده بودند اما متاسفانه با گذشت 10 سال از قانون چشم‌انداز 20 ساله کشور، نه تنها به سمت هدف‌گذاری این قانون پیش نرفته‌ایم بلکه در جاهایی از آن فاصله گرفته‌ایم.

احمد تویسرکانی با بیان اینکه دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور با حجم انبوهی از خدمات برای افراد در جامعه درگیر هستند، افزود: ثبت اختراعات، شرکت‌ها، خدمات سندزدن‌ها، آمار طلاق و ازدواج و هزاران خدمت دیگر یک طیف وسیع از خدمتگزاری را در پیش روی مردم می‌گذارد. حال حساب کنید اگر مردم بخواهند برای همه این کارها مدام به دفاتر اسناد و املاک کشور مراجعه کنند همواره در شهرهای بزرگ با ترافیک‌های بی‌مورد مواجه می‌شوند که قیمت تمام‌شده بسیار سرسام‌آوری دارد.

وی با بیان اینکه کشور به دلیل غنای بسیار بالا، مردم محاسبه‌گری ندارد، ادامه داد: ما می‌توانیم با اصلاح وضعیت اداری باعث استقرار نظم بیشتر در جامعه شویم و با همین کار در سازمان ثبت اسناد و املاک توانسته‌ایم ده‌ها میلیون مراجعه را کم کنیم به طوری که طبق آمار در سال 1390، تعداد 30 میلیون خدمت توسط این سازمان به مردم ارائه می‌شد که نیازمند 100 میلیون مراجعه بود اما امروز 58 میلیون خدمت توسط این سازمان ارائه می‌شود که قریب 10 میلیون از کاغذبازی‌ها حذف و 20 میلیون مراجعه حضوری نیز کاهش یافته است.

برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد - راهکارهای سلامت اداری از نگاه تویسرکانی 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه "وظیفه بنده تلاش در جهت فهم مشترک از مجموعه تکالیف‌مان است"، ادامه داد: ما هرچه بتوانیم راه ارائه خدمات به مردم را کوتاه کنیم، هزینه‌های زائد را از بین ببریم و شفافیت در امور داشته باشیم، به سلامت اداری نزدیک‌تر شده ‌ایم. پس اگر دغدغه سلامت اداری داریم و اگر می‌بینیم که رنک بین‌المللی ما در سلامت اداری خوب نیست به دلیل بروکراسی‌های اداری است که مدام پای مردم می‌گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیران و خدمتگزاران باید تلاش‌شان این باشد که گاهی هزینه‌های حواشی و اقداماتی که به ظاهر انجام می‌شود بیش از خروجی نباشد چرا که ما گاها کارهای با کمیت زیاد انجام می‌دهیم اما هیچ‌کدام خروجی مطلوب و باکیفیتی ندارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.