×

ثبت 8 هزار درخواست مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 97

ثبت 8 هزار درخواست مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 97

شهروندان نزدیک به ٨ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال گذشته ثبت کردند

ثبت-8-هزار-درخواست-مردمی-در-سامانه-انتشار-و-دسترسی-آزاد-به-اطلاعات-در-سال-97

شهروندان نزدیک به ٨ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال گذشته ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، همچنین در سال ١٣٩٧ ، 802شکایت نیز در سامانه ثبت شده که حدود نیمی از این شکایت پاسخ داده شده است.

تا کنون 5٨5 دستگاه به سامانه متصل شده اند، تقریبا تمام دستگاههای اصلی زیرمجموعه  دو قوه مقننه و مجریه در سامانه حضور دارند.

گفتنی است 20 هزار و ٩٩٨ کاربر در سال گذشته در سامانه ثبت نام کرده اند .

بیشترین درخواست های ثبت شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به شهروندان تهرانی با  ٣٨64 درخواست و کمترین درخواست مربوط به شهروندان خراسان شمالی با ١4 درخواست است.

بیشترین درخواست و سوالات مردمی در سال گذشته به ترتیب مربوط به وزارت کشور (٣٣٣)، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی (٢٣٨)،کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (٢٢٩)،بانک مرکزی (٢١5)، شهرداری تهران (204)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (200)، وزارت امور خارجه (١٩5)، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (١٨٧)، سازمان برنامه و بودجه (١٧5)،سازمان بهزیستی کشور (١٢5) درخواست بوده است.

بر اساس این گزارش، تعداد درخواستها از قوه مجریه (5707) درخواست بوده که به (5٢٧6) درخواست از سوی دستگاههای زیرمجموعه این قوه پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی قوه مجریه به درخواست های مردمی ٨٨ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ٣٢ روز بوده است.

همچنین تعداد درخواستها از قوه مقننه 206 درخواست بوده که به ١5٢ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواستها ٧5 روز است.

بطور کلی میزان پاسخگویی قوه مقننه به درخواست های مردمی 5/54 درصد بوده است.

تعداد درخواستهای مردمی از قوه قضائیه ( فقط روزنامه رسمی کشور در سامانه متصل شده است)، ٩٢ درخواست بوده که به ٩١درخواست در میانگین ٨ روز پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی تنها دستگاه متصل و فعال قوه مقننه (روزنامه رسمی کشور) با توجه به اینکه 5 شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ٩6 درصد است.

در میان استانداریها، استانداری هرمزگان با 170 و استانداری لرستان با ١١ درخواست به ترتیب بیشترین و کمترین درخواست ها را داشته اند.

سه استانداری مرکزی، لرستان و سمنان به تمامی درخواست های شهروندان پاسخ داده‌اند.

در میان ٢٩ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست ها مربوط به شهرداری تهران با 204 درخواست و میانگین پاسخگویی ٩ روز بوده است.

گفتنی است شهرداری یزد  تنها شهرداری است که 10 زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است و استان گیلان بیشترین شهرداریهای فعال را در سامانه دارد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.