×

صد و بیست میلیون سند تا پایان سال 92 در کشور الکترونیکی می شود

صد و بیست میلیون سند تا پایان سال 92 در کشور الکترونیکی می شود

صد و بیست میلیون سند تا پایان سال 92 در کشور الکترونیکی می شود

صد-و-بیست-میلیون-سند-تا-پایان-سال-92-در-کشور-الکترونیکی-می-شود

محسن کرمی - معاون سازمان ثبت احوال    
                                       
120 میلیون سند تا پایان سال 92 در کشور الکترونیکی می شود
گرگان - معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به این که 120 میلیون سند ولادت و وفات در کشور وجود دارد، تا پایان سال 92 همه این اسناد را الکترونیکی خواهیم کرد.

'محسن کرمی' روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در گرگان افزود: براساس بند 'د' ماده 46 قانون، ثبت احوال وظیفه تکمیل و به روز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی را برعهده دارد که باید سریع تر این به روزرسانی برای ارائه خدمات به مردم و دستگاه های خدمت رسان، صورت گیرد.

به گفته وی، شمار دستگاه های خدمت رسان به مردم یکصد واحد است که برای گرفتن آمار و اطلاعات از پایگاه، تفاهم نامه با سازمان امضاء کرده اند و ما نیز برای قریب 73 میلیون نفر، کمک های خوبی را به دولت در مواردی نظیر سهام عدالت و یارانه ها، ارائه داده ایم.

وی از اجرای شبکه اعلام در کشور خبر داد و گفت: 600 اداره در کل کشور وجود دارد که کار ثبت ولادت و وفات را انجام می دهند و در این زمینه، بخش های غیرثبت نیز فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: کار ثبت و اطلاع رسانی در زمینه ولادت و وفات را در کشور 40 هزار نفر برعهده دارند و براساس قانون، مهلت ثبت ولادت 15 روز و ثبت وفات 10 روز است.

وی ادامه داد: امید است با تصویب قانون جدید ثبت احوال، این زمان تغییر کند و همه مردم در مهلت مقرر، ادارات ثبت را در جریان ولادت و وفات قرار دهند، زیرا امروزه یکی از رموز موفقیت کشورهای توسعه یافته، اعلام وقایع در موعد مقرر است.

کرمی در پاسخ به سئوالی در زمینه تعداد اسناد هویتی الکترونیکی شده، گفت: تاکنون 43 میلیون سند اسکن شده است و تا پایان سال این میزان به 50 میلیون خواهد رسید.

معاون سازمان ثبت احوال کشور افزود: امید است با ادامه همین روند، تا نیمه دوم سال آینده، کل کشور بتواند از سیستم الکترونیکی کردن اسناد هویتی استفاده کند.

وی یادآور شد: سازمان درصدد است خدمات خود را به مردم با سرعت بیش تری ارائه دهد و از آنجا که یکی از معیارهای دولت الکترونیک عدالت و رعایت حقوق شهروندی است، سازمان ایجاد فرصت های برابر برای مردم را ایجاد فرصت برای حق شهروندی می داند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، بخش قابل توجهی از خدمات خود را ازطریق دفاتر خدمات پیشخوان در کشور انجام می دهیم تا مردم کمتر به ادارات ما مراجعه نمایند و با این کار کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت و زمان نیز صورت می گیرد.

کرمی افزود: راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای گسترش ارایه خدمات ثبت احوال بتدریج و با نظارت بیشتر این سازمان انجام خواهد شد و تاکنون 120 دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخش ارایه خدمات ثبت احوال در شهرهای پرجمعیت و بزرگ کشور راه اندازی شده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ازدواج و طلاق و آمارهای دیگر که این سازمان متولی اصلی آن است، گفت: ما نقل کننده آمار هستیم و سازمان ثبت احوال آمارهای خود را از سازمان ثبت اسناد که آن ها نیز از محاضر دریافت می کنند، ارائه می نماید.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: براساس تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت اسناد منعقد شده، از این پس تمام اعلامیه های ازدواج و طلاق ازطریق محاضر به صورت الکترونیکی در اختیار ما قرار می گیرد.

به گفته کرمی، اکنون جمعیت کشور حدود 75 میلیون نفر است که از این تعداد 4/68 درصد جمعیت شهری و 6/31 درصد جمعیت روستایی را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب جنسیتی کشور را 51 درصد مردان و 49 درصد بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: میزان ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در کشور به ترتیب 4/18، 9/5،

1/12 و 9/1 در هزار است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.