×

جبران خسارت های ناشی از سرقت لوازم خودرو

جبران خسارت های ناشی از سرقت لوازم خودرو

جبران خسارت های ناشی از سرقت لوازم خودرو

جبران-خسارت-های-ناشی-از-سرقت-لوازم-خودرو وکیل 

 نامه شماره 85/68940/20 مورخ 7/5/1385

باسمه تعالی

فرماندهی محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ

سلام علیکم،

احتراماً، به پیوست بخشنامه بیمه مرکزی ایران به شماره 10347 مورخ 14/4/1385 که به موجب توافق به عمل آمده بین دادسرای عمومی و انقلاب تهران و آن فرماندهی و ریاست محترم کل بمیه مرکزی مبنی بر جبران خسارت های ناشی از سرقت لوازم خودرو ارسال می گردد.

مقتضی است از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل کلیه پرونده های ...

مربوط به موارد مذکور در صورت عدم معرفی یا شناسایی فرد خاصی به عنوان متهم از سوی نیروی انتظامی، شرح ماوقع از طریق مراجع انتظامی بدون نیاز به تصمیم قضایی موضوع به شرکت های بیمه گزاررش گردد.

بدیهی است، شرکت های بیمه به موجب بخشنامه موصوف ملکف می باشند خسارات وارده ناشی از سرقت قطعات و لوازم خودروهای بیمه شده را برابر قراردادهای بمیه پرداخت نمایند.

ضمناً یادآور می شود در صورت معرفی یا نشاسایی متهم و افراد مظنون، پرونده متشکله جهت جری تشریفات قانونی به مرجع قضایی ارسال گردد. علاوه بر آن، چنانچه اسناد و مدارکی نیز سرقت شده باشد، اقدامات و مکاتبات لازم با مراجع ذیصلاح راساً از سوی نیروی انتظامی به عمل خواهد آمد.م-2

سعید مرتضوی

دادستان عمومی و انقلاب تهران

پیوست:

• پرداخت خسارت های سرقتی جزئی از خودرو

شماره 10347

تاریخ:14/4/1385

مدیران عامل محترم شرکت های بیمه ایران / آسیا / البرز / دانا / صادرات و سرمایه گذاری / پارسیان / کارآفرین / سینا / ملت / توسعه / سامان / دی / رازی / نوین

سلام علیکم

به اطلاع می رساند، حسب توافقات به عمل آمده با مقامات قضایی (دادسرای عمومی و انقلاب تهران) و نیروی انتظامی و هماهنگی صورت گرفته در صنعت بیمه کشور، مقرر شده است که به منظور تسهیل پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل و کاهش مراحل اداری آن، خسار‌ت‌های سرقت جزئی (سرقت قطعات و لوازم) اتومبیل‌های بیمه‌شده صرفاً با ارائه گزارش مقامات انتظامی پرداخت شود و نیازی به مراجعه بیمه گذاران به دادسراها و سایر مراجع قضایی نباشد.

خواهشمند است دستور فرمایید موضوع به نحو مقتضی به کلیه واحدهای پرداخت خسارت آن شرکت ابلاغ گردد. ی12/4/1385

بیمه مرکزی- نوروز کهزادی

رونوشت:

فرماندهی محترم نیروی انتظامی تهران بزرگ جهت استحضار و ابلاغ موضوع به واحدهای و یگانهای ذیربط

به نقل از دائرة المعارف قاضی دادگستر (در دست تهیه)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.