×

از یک کیلو بال مگس تا پنج هزار گل ارکیده

از یک کیلو بال مگس تا پنج هزار گل ارکیده

بال مگس، دست چپ داماد، 1978 توپ ورزشی، 10 راس آهوی وحشی، 2 هزار قطعه شکلات اینها همه مهریه های عجیب و غریبی است که در دادگاه به اجرا گذاشته‌ شده‌اند

از-یک-کیلو-بال-مگس-تا-پنج-هزار-گل-ارکیده وکیل 

بال مگس، دست چپ داماد، 1978 توپ ورزشی، 10 راس آهوی وحشی، 2 هزار قطعه شکلات...اینها همه مهریه های ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) عجیب و غریبی است که در دادگاه به اجرا گذاشته‌ شده‌اند.

کسر نفقه از حقوق زوج برای زوجه ، پرداخت قیمت سکه های مهریه با نرخ روز - مهریه را هم دادند هم گرفتند - راه حل هایی برای طلاق و مهریه - مهریه یا حکم جلب شوهر ؟ - میزان مهریه در صورت فوت زوج یا زوجه در دوران نامزدی - عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ، کدام به نفع من است ؟ - مهریه عندالاستطاعه - بررسی شرایط عندالاستطاعه در مهریه - عندالاستطاعه بودن مهریه به جامعه تحمیل شد -  تقویم مهریه به نرخ روز - راهکار ثبت اموال غیرمنقول به عنوان مهریه 

مهریه‌های عجیب و غریب ، گاهی آنقدر شگفت‌انگیز هستند که نمی‌شود آن‌ها را باور کرد.مهریه‌هایی که اگر عاقبتشان به شکایت و دادگاه نرسد، شاید هیچ وقت از وجود آنها با خبر نشویم...!

با این حال همچنان هستند کسانی که در گوشه و کنار ازدواج می کنند و با هزار و یک دلیل سراغ این مهریه‌ها می روند.

*مهریه را کی داده کی گرفته...!

شایع‌ترین جمله‌ای که دختران و پسران و خانواده های آنها در ابتدای آشنایی و فراهم کردن مقدمات خواستگاری از آن زیاد استفاده می‌کنند این است " مهریه را کی داده کی گرفته" اما غافل از آنکه با بروز اختلافات حل نشدنی خانوادگی و زناشویی، اولین و اصلی ترین اقدام قانونی، به اجرا گذاشتن مهریه است.

*عندالمطالبه بودن مهریه

یکی از شرایط مهم در تعیین مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) عندالمطالبه بودن آن است. به طوری که زن هر گاه مهریه‌اش را درخواست کرد بتواند آن را بگیرد . اما برخی از مهریه‌ها به گونه‌ای هستند که دریافت آن عملا ممکن نیست و یا سختی زیادی را به همراه دارد.مثل جمع آوری 5 هزار صدف دریایی یا 500 هزار گل ارکیده . یا عجیب‌تر از آن مهریه دختر جوانی که سومین ازدواج خود را شکست خورده می‌دید و با به اجرا گذاشتن مهریه‌اش که یک کیلو بال مگس بود...! می خواست جلوی این جدایی را بگیرد.

نکاتی در رابطه با مهریه - دادخواست کاهش اقساط مهریه - تعدیل اقساط مهریه -  شرایط پذیرش اعسار از پرداخت مهریه - مهریه های نامتعارف - راهکارهای دریافت مهریه و اثبات اجرت المثل - دعوای متقابل در مطالبه مهریه - راهکار کاهش زندانیان مهریه - انواع مهریه 

*چرا مهریه‌های سنگین و عجیب و غریب

در دنیای کنونی مهریه از جایگاه و معنای واقعی خود دور شده است. دین اسلام برای مهریه ارزش‌ خاصی قائل شده است و رعایت آن به استحکام زندگی مشترک کمک بسیاری می‌کند.

جعفر بای جامعه شناس و آسیب‌شناس در اینباره می‌گوید: زمانی مهریه‌های سنگین عامل فخر فروشی بود و بعضی ها برای آنکه خودشان را متفاوت نشان دهند مهریه سنگین انتخاب می‌کردند.اما بعد از فراگیر شدن مهریه سنگین ، مهریه‌های عجیب و غریب نیز به میان آمد. 

مهریه‌هایی که روزها و حتی ماه‌ها برای طراحی آن فکر می‌کنند.اما حقیقت این است که دلیل تعیین مهریه‌های عجیب و غریب حس ناامنی است.

افراد صرفا برای متفاوت بودن و برتری جویی، مهریه‌های نامتعارف را انتخاب می‌کنند که شکل تغییر یافته‌ای از چشم و هم چشمی است.

البته برخی از دختران عدم اعتماد پسران را علت تعیین مهریه‌ای سنگین و عجیب و غریب می‌دانند که البته یک توصیه غیر منطقی‌ است.

زیرا زندگی که از ابتدا با بی‌اعتمادی شروع شود با مهریه سنگین و عجیب و غریب نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

چگونگی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و اعسار شوهر - نظریه های مشورتی در رابطه با مهریه 110 سکه 

*صفانیت‌های اساسی زندگی

شناخت‌ صحیح از روحیات و اعتقادات زوجین نسبت به هم مهم‌ترین عامل از بین رفتن این‌گونه مهریه‌هاست.

زیرا وقتی زوجین یکدیگر را بصورت منطقی شناختند قبول می‌کنند تا در ناملایمات زندگی گذشت را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند و برای آسایش یکدیگر از آسایش خود گذشت کنند و این تعامل باعث بقای زندگی‌شان خواهد بود.

در بسیاری از زندگی ها، عروس جهیزیه‌ و مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) خود را بخشیده و زندگی را ترک کرده است. بنابراین باید باور کنیم که مهریه‌های عجیب و غریب و جهیزیه های تشریفاتی ضامن زندگی نخواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.