×

حکم دیوان عدالت درمورد مرتضوی هنوز ابلاغ نشده است-اعلام شفاهی رای الزام اجرایی ندارد

حکم دیوان عدالت درمورد مرتضوی هنوز ابلاغ نشده است-اعلام شفاهی رای الزام اجرایی ندارد

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت که دومین حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورد برکناری «سعید مرتضوی» از ریاست سازمان تامین اجتماعی هنوز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ نشده است

حکم-دیوان-عدالت-درمورد-مرتضوی-هنوز-ابلاغ-نشده-است-اعلام-شفاهی-رای-الزام-اجرایی-ندارد

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت که دومین حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورد برکناری «سعید مرتضوی» از ریاست سازمان تامین اجتماعی هنوز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ نشده است.

علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد اینکه آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری از چه زمانی لازم‌الاجرا است، گفت: ماده 34 قانون دیوان عدالت اداری تصریح دارد به اینکه آرای دیوان پس از ابلاغ، فورا باید اجرا شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود نسبت به این حکم تجدید نظرخواهی کرد یا خیر؟ گفت: آرای دیوان عدالت اداری در این مورد قطعی است.

بختیاری هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مطلع شدن وزیر از رای هیات عمومی به صورت شفاهی نیز ابلاغ محسوب می‌شود یا خیر؟ گفت: خیر. ابلاغ اصولا شفاهی نیست. بلکه ابلاغ باید به یکی از دو شکل قانونی یا واقعی مذکور در قانون انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: رای اخیر دیوان عدالت اداری درباره‌ی انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی نیز هنوز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ نشده است و در این راستا این رای به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: صرفا آرای دیوان عدالت اداری درباره انفصال مسوولان از خدمت موضوع ماده 37 قانون دیوان عدالت اداری، قابل تجدید نظر هستند و سایر آراء قطعی و لازم‌الاجرا هستند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.