×

هیچ دلیلی نمیتواند مانع کوتاهی در اجرای قانون شود

هیچ دلیلی نمیتواند مانع کوتاهی در اجرای قانون شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت قانون ممکن است فراز و نشیب‌هایی در اجرا داشته باشد، ولی هیچ دلیلی نمی‌تواند مبنای کوتاهی در اجرای قانون باشد

هیچ-دلیلی-نمیتواند-مانع-کوتاهی-در-اجرای-قانون-شود وکیل 

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قانون ممکن است فراز و نشیب‌هایی در اجرا داشته باشد، ولی هیچ دلیلی نمی‌تواند مبنای کوتاهی در اجرای قانون باشد.

نقش ضابطین دادگستری در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392 - آئین دادرسی کیفری اطفال - یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری - در قانون جدید آیین دارسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است 

جمال انصاری در نشست هم‌اندیشی مسئولان قضایی و انتظامی استان قزوین در اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: ما در روند کاری خود با فراز و نشیب‌هایی در کارها مواجه هستیم؛ چراکه نوع مراجعان به دستگاه قضا و نیروی انتظامی را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل برخی تضییع‌ها در جامعه به ما مراجعه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: حاصل کار و تلاش جمعی من و همکارانم در مجموعه دادسراها و دادگاه‌هاست که اقدامات تدبیری را برای انجام امور قانونی در نظر داریم تا خدمات مورد انتظار را برای احقاق حق مراجعان ارائه کنیم.

قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی - قانون آیین دادرسی کیفری تیر ماه 94 لازم الاجراست 

وی افزود: نوع مراجعان و التهاب در روند کاری آن‌ها موجب شده تا ما در روند کاری خود سختی‌های کاری داشته باشیم؛ از این رو سعه صدر یکی از نیازهای جدی کار ماست.

انصاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در فشار مطالبات هستند باید خود را متناسب با این فشارها روزآمد کنند از این رو انتظار این است که هر روز شرایط بهتر و آرمانی تر برای خود و جامعه فراهم کنند و در این میان هر کسی بر اساس انتظارات سازمانی باید خود را آماده‌تر کند.

وی تصریح کرد: به‌طور یقین در این روند کسالت و کاهلی نمی‌تواند به تدبیر جمعی و پیشرفت ما را رهنمون سازد بلکه باید متناسب با مطالبات و مأموریت‌ها آماده‌سازی مناسبی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به آغاز اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری از یکم تیرماه تصریح کرد: آغاز اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری، موضوعی است که یک دهه جامعه حقوقی منتظر این اتفاق بود و البته در تدوین و تصویب این قانون فراز و نشیب‌هایی داشته‌ایم. قانون جدید آئین دادرسی کیفری قانونی است که کارآمدی تشکیلات قضائی و انتظامی را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون جدید آئین دادرسی کیفری نوآوری در تقنین است، قانونی که سعی کرده عقب ماندگی‌ها و خلاء‌ها را جبران کند و در حریم خصوصی آداب و تشریفات حقوقی را پوشش دهد.

 بررسی سیر تحولات آیین دادرسی کیفری در کشور 

انصاری تاکید کرد: مقرراتی که در قانون جدید آئین دادرسی کیفری آمده است امروز در کشورهای دیگر در حال اجراست در واقع حرکت در اجرای این قانون جدید که امروز ما موظف به انجام آن شده‌ایم در دستگاه قضا، پلیس و محاکم دنیا سال‌های سال است که اجرایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: ممکن است سختی‌هایی یا محدودیت‌هایی در اجرای این قانون و تطابق با عملکردها داشته باشیم ولی باید تلاش کنیم تا رفتار سازمانی ما منطبق با اجرای قانون باشد در نتیجه لازم است چارچوب‌های قانونی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

انصاری یادآورشد: آنچه قانون است حتی علی رغم محدودیت‌ها باید اجرا شود ممکن است فراز و نشیب‌هایی در اجرا باشد ولی هیچ دلیلی نمی‌تواند مبنای کوتاهی در اجرای قانون باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.