×

مشارکت اقتصادی زنان در ایران کاهش یافته است، نرخ 12 درصدی مشارکت اقتصادی زنان

مشارکت اقتصادی زنان در ایران کاهش یافته است، نرخ 12 درصدی مشارکت اقتصادی زنان

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی زنان در جهان و با اعلام نرخ حدود 12درصدی مشارکت اقتصادی زنان در ایران، آن را یک دغدغه دانست

مشارکت-اقتصادی-زنان-در-ایران-کاهش-یافته-است،-نرخ-12-درصدی-مشارکت-اقتصادی-زنان

 قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی زنان  در جهان و با اعلام نرخ حدود 12درصدی مشارکت اقتصادی زنان در ایران، آن را یک دغدغه دانست.

امتیازات حقوق زن در قانون مدنی - حقوق زن در قانون اساسی - رعایت حقوق زنان در خانواده باعث حفظ آن در جامعه خواهد شد - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران - حقوق زنان زندانی در قوانین - حقوق زن در دوران بارداری و زایمان 

 سید ابوالحسن فیروز آبادی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی ظرفیت های ناشناخته فرهنگی، اجتماعی زنان کارگر که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از زنان کارگر در محل این وزارتخانه برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در دنیای مدرن امروز نقش اقتصادی زنان برجسته و مهم است و سبک زندگی آنها به مراتب بیشتر از مردان دستخوش تغییر شده است.

فیروز آبادی با اشاره به تغییر و رشد نقش زنان در دو دهه اخیر ، افزایش نقش اجتماعی و اقتصادی زنان را یک دغدغه دانست که در ایران این مساله جدی تر است.

بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش دوم ) - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش سوم ) - سیمای زن در ادبیات امروز ایران 

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از برکات انقلاب اسلامی را سرعت بخشی به این تغییر به عنوان یک ضرورت تاریخی دانست و گفت: این تغییر مبتنی بر شهرنشینی و گسسته شدن پیوندهای محلی و قبیله ای و تبدیل آن به پیوندهای شهری است .

وی با بیان اینکه زنان اوقات فراغت بیشتری در خانواده دارند ، یادآورشد نقش دوگانه  زنان  بدلیل مشارکت اقتصادی آنان در دنیا به شدت افزایش یافته است و این مشارکت به مراتب از مردان پیچیده تر نمود پیدا می کند.

فیروز آبادی میانگین نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جهان را حدود 50درصد عنوان کرد و افزود: این عدد در ایران حدود 12درصد است که طی چهار تا پنج سال گذشته از 13.7 درصد به این رقم رسیده است و در همین حال نرخ مشارکت اقتصادی در خاور میانه 18.7 درصد است .

وی با بیان اینکه زنان تحصیل کرده زیادی در کشور وجود دارند که فاقد مشارکت اقتصادی هستند ادامه داد: شاخص توسعه زنانی که نقش مدیریتی در اقتصاد دارند در مقایسه با سال 1358 ، 55درصد افزایش یافته و این افزایش برای زنان کار تنها 4درصد است .

کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران - حقوق زن در قوانین اساسی و مدنی ترکیه 

** افزایش مشارکت اقتصادی زنان و اعتماد آنها پس از انقلاب

این مقام مسئول در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: زنان در دوران پیش از انقلاب به دلیل بی اعتمادی در فعالیت های اقتصادی مشارکت نداشتند اما با جایگاه و تعریفی که پس از انقلاب از زن صورت گرفت تحولی بزرگ در حوزه مشارکت اقتصادی زنان در کشور اتفاق افتاد .

وی با تاکید بر حفظ نقش زنان در توسعه اجتماعی و اقتصادی توسط خود آنها ادامه داد:  زنان  باید خود به میدان آمده ، فضا را برای افزایش مشارکت فراهم کرده و مشکلات را با دست خود رفع کنند که یکی از راهکارها برای این مهم ، ایجاد و تشکیل های مردم نهاد (ان جی او ها) است که بدون هدایت حکومت فعالیت می کنند.

بررسی مقایسه ای حقوق زنان - کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در این نشست با حضور مولاوردی، سهیلا جلودار زاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید ابوالحسن فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوالات برخی از زنان کارگر از جمله مرخصی زایمان ، بازنشستگی پیش از موعد و تعطیلی روز های پنجشنبه پاسخ داده شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.