×

تفاوت در تعریف انسان مبنای اصلی اختلاف میام حقوق بشر اسلامی و غربی است

تفاوت در تعریف انسان مبنای اصلی اختلاف میام حقوق بشر اسلامی و غربی است

یک حقوقدان علت اختلاف مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی را تفاوت تعریف از بشر در بین کشورهای اسلامی و غربی دانست

تفاوت-در-تعریف-انسان-مبنای-اصلی-اختلاف-میام-حقوق-بشر-اسلامی-و-غربی-است وکیل 

یک حقوقدان علت اختلاف مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی را تفاوت تعریف از بشر در بین کشورهای اسلامی و غربی دانست.

 سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر - وکلا و پیشبرد حقوق بشر - ما و حقوق بشر - حقوق بشر و اینترنتی خواندنی شد - حقوق بشر ، پرسش های دشوار - طراحی جالب ، لوگوی حقوق بشر با خط میخی و آیه قرآن - حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت های استکباری - امنیت ملی و حقوق بشر در جوامع مختلف - آشنایی با کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی - حفظ حریم خصوصی در اسناد بین المللی در حقوق بشر 

منصور ملکی حقوقدان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، تصریح کرد: حقوق بشر در جامعه جهانی امروز که گام‌های بلندی به سمت یکسان‌سازی در قواعد و جهانی شدن در موضوعات اقتصادی برداشته است شاهد اختلافات بنیادین بین کشورهای جهان است.

وی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی همچون ایران این اختلاف در حقوق بشر دیده می‌شود و حتی در کشورهای بودایی نیز بسیاری از معیارهای حقوق بشر که برمبنای اعتقادات غربی شکل گرفته پذیرفته نمی‌شود. تفاوت مبانی حقوق بشر در بین کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اسلامی و غربی ناشی از تعریف متفاوت دو طرف از بشر در رابطه با دنیا و آخرت و قائل شدن به زندگی پس از مرگ در نظر مسلمانان می‌باشد بنابراین طبیعی است که این اختلاف‌نظر وجود داشته باشد.

 ایران پرچمدار تفکر اسلامی در حقوق بشر - مجازات اعدام و حقوق بشر ، لزوم تمسک به قرآن کریم - رابطه بین مالکیت فکری و حقوق بشر - آشنایی با مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر در اسلام - مبانی حقوق بشر در ایلام و دنیای معاصر - همجنس گرائی در تقابل میان حقوق اسلام و حقوق بشر 

ملکی افزود: ما باید در ابتدا حقوق بشر اسلامی را با اصول مدون از قبل تعریف شده‌ای در جامعه خودمان تعریف کنیم تا سپس بتوانیم آن را در جامعه جهانی دنبال کنیم.

این حقوقدان تأکید کرد: اختلاف اساسی در این حوزه آن است که ما در اعتقادات خود قائلیم که خدا با خلق انسان برای او راه‌ها و بیراهه‌ها، درست‌ها و نادرست‌ها را چیده است در صورتی که این موضوع در تعریف غربی وجود ندارد و آن تعریف کمونیستی و صد در صد مادی و مبتنی بر آزادی است.

ملکی گفت: البته موضوعات مشترکی نیز در حقوق بشر وجود دارد و این موضوع طبیعی است چرا که موضوع، موضوع بشر است برای مثال در بحث آزادی ابراز عقیده که غرب بر آن تأکید دارد اسلام نیز نظراتی دارد همچنین در حقوق شهروندی در اسلام فارغ از دین حقوقی برای افراد وجود دارد.

 حقوق بشر اعدام ، سن قانونی - تحریم ها مصداق نقض حقوق بشر - عدالت ، قاعده اصلی حقوق بشر 

وی تصریح کرد: در بسیاری موارد حقوق بشر غربی وقتی از آزادی عقاید بحث می‌شود عیناً مطالب مطرح در اسلام ذکر می‌شود ولی در رابطه با برخی موارد مثل موضوع حجاب اختلاف اساسی داریم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.