×

حذف حبس پزشکان در شرف تحقق

حذف حبس پزشکان در شرف تحقق

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن اشاره به ارایه 670 میلیون نفر خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم در سال 93 گفت موضوع حذف حبس پزشکان و جایگزینی آن با مجازات‌های دیگر در شرف تحقق است

حذف-حبس-پزشکان-در-شرف-تحقق

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن اشاره به ارایه 670 میلیون نفر خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم در سال 93 گفت: موضوع حذف حبس پزشکان و جایگزینی آن با مجازات‌های دیگر در شرف تحقق است.

تاملی در قصور پزشکی - جراحی زنان و زایمان در صدر شکایات قصور پزشکی ، کاهش زمان پاسخگویی در کمیسیون ها - مرجع رسیدگی به قصور و تقصیرات پزشکی 

 دکتر علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز پزشک، گفت: در زمانی روز پزشک را به جشن می‌نشینیم که کارنامه جامعه پزشکی پر از افتخارات متعدد و متکثری است که موجب مباهات و بالندگی این قشر عظیم است.

وی افزود: در روزهای پایانی سال 93 که بخشی از خدمات جامعه پزشکی احصاء شد حاکی از آن بود که بالغ بر 670 میلیون نفر خدمت به آحاد مردم ایرانی از سوی سپیدپوشان محترم ارائه شده است. مجموعه همه این حرکت‌ها و خدمات در اقصی نقاط کشور و حتی در مناطق صعب العبور نیز تسری پیدا کرده است و این امر نشان دهنده همت بلند جامعه پزشکی کشور است که همواره همراه مردم بوده‌اند و به این همراهی افتخار می کند.

زالی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که هر مطب و درمانگاه را مردم به عنوان دارالشفاء تلقی کنند. خوشحالیم که امروز جامعه پزشکی در اوج اقتدار ایستاده و با خود اتکایی و خودباوری ملی در زمینه رسیدن به قلل رفیع عالی بهداشتی، درمانی و آموزشی که نقاط کامیابی این جامعه است تلاش می‌کند.

پ افزایش موارد قصور در رشته دندانپزشکی -  شکواییه علیه پزشک به علت بی احتیاطی - جرائم پزشکی و مسئولیت مدنی پزشکان 

وی با بیان اینکه افتخارات فراوانی در حوزه‌های آموزشی، علمی و خدماتی در جامعه پزشکی شاهد هستیم گفت: بسیاری از نکات مثبتی که امروز وجود دارد فضای قدرشناسی از جامعه پزشکی کشور است، اگرچه در طی سنوات اخیر برخی از بی انصافی‌ها و ناملایمات به این جامعه صورت گرفت اما خوشحالیم که در محضر مردم ایران جامعه پزشکی از جایگاه ممتاز و برجسته‌ای برخوردار است. در عمده کارهای پیمایشی، جامعه پزشکی کماکان از گروه‌های مرجع در کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به دیدار خود با آیات عظام گفت: تکریم و احترام به جامعه پزشکی کشور فصل الختام صحبت‌های آنها بود.

وی همچنین با اشاره به دیدار خود با آیت الله آملی لاریجانی گفت: ایشان از خدمات جامعه پزشکی کشور قدردانی کردند.

وی افزود: خوشحالیم که در مجموعه خبرهای جدید، بحث حذف شدن حبس پزشکان که موجب دغدغه خاطر دوستان بود و جایگزینی آن با مجازات های دیگر با نظر بلند رئیس محترم قوه قضائیه و با همراهی کمیسیون های بهداشت و قضائی در شرف تحقق است.

تقدیراز مشارکت مدنی برخی پزشکان

زالی از مشارکت مدنی برخی پزشکان در شبکه‌های اجتماعی تقدیر کرد و گفت: خوشحالیم که برخی دوستان با ذوق ما در شبکه‌های مجازی گروهی تحت عنوان پزشکان قانون را در یک فرایند مدنی و مشارکتی ایجاد کرده اند.

چطور از پزشک شکایت کنیم ؟ - آگاهی از قوانین قصور پزشکی را کاهش می دهدذ

زالی یکی از بالنده‌ترین مجموعه‌های بهداشتی و درمانی کشور را مجموعه پزشکی مستقر در نیروی دریایی عنوان کرد و افزود: ما شاهد حرکت‌های جدیدی در بحث زیر ساخت‌ها و ساختارهای نوین بهداشتی درمانی در این مجموعه بوده ایم که بخشی از آنها حرکت‌های جدید علمی است که در قالب امداد و نجات دریایی در سواحل جنوب و جنوب شرقی کشور انجام می‌شود.

وی در ادامه از حضور دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی قدردانی کرد و وی را از چهره‌های آشنای جامعه پزشکی دانست و گفت:‌ از زمانی که دکتر صالحی در وزارت خارجه حضور دارند التفات ویژه‌ای به جامعه پزشکی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه اخیر ایران با کشورهای 1+5 با دستان توانمند و دانش دکتر صالحی از معبر سخت فنی عبور کرد و نقش بی بدیل دکتر صالحی در عبور از بحث‌های فنی و تکنیکال بسیار مهم و موثر بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.