×

تشکیل 6 پرونده جعل نماد الکترونیکی، شکایت از فروشگاه های دارای نماد اعتماد کمتر از نیم درصد است

تشکیل 6 پرونده جعل نماد الکترونیکی، شکایت از فروشگاه های دارای نماد اعتماد کمتر از نیم درصد است

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها است

تشکیل-6-پرونده-جعل-نماد-الکترونیکی،-شکایت-از-فروشگاه-های-دارای-نماد-اعتماد-کمتر-از-نیم-درصد-است وکیل 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت: میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها است.

جاسوسی رایانه ای و تفاوت آن با جاسوسی های سنتی - جاسوس رایانه ای کیست ؟ قانون برای این مجرمان چه مجازات هایی در نظر گرفته است - بایسته های رسیدگی تخصصی به جرایم رایانه ای - جرایم رایانه ای ( بزهکاری مدرن ) - ضرورت پیشگیری از وقوع جرایم رایانه ای - چگونه می توان مانع از وقوع جرایم رایانه ای شد ؟ 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، در راستای اجرای برنامه های هفته ناجا مبنی بر اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرایم سرهنگ علی نیک‌نفس در تشریح این خبر اظهار داشت: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهای خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهند؛ زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‌ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.

وی گفت: بدون شک اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.

بررسی فقهی حقوقی جرایم رایانه ای - رایانه می تواند ابزاری برای ارتکاب جرایم تروریستی باشد - هفت روش کلاهبرداری اینترنتی در ایران 

نیک‌نفس ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می‌دهد فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.

وی افزود: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع در صدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده‌اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد.

پیشینه رایانه و جرایم رایانه ای در ایران - مجازات اشخاص حقوقی در قانون جرایم سایبری 

وی بیشتر شکایت‌های مردم را از فروشگاه‌های اینترنتی، تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایت‌های مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.

براساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور، نیک‌نفس همچنین اظهار کرد: پیش‌نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.