×

غیرت اعضای هیات منصفه باید انسان های خوش نامی باشند

غیرت اعضای هیات منصفه باید انسان های خوش نامی باشند

یک وکیل دادگستری بارزترین ویژگی هیات منصفه را ایمان و خلوص نیت آن‌ها عنوان کرد

غیرت-اعضای-هیات-منصفه-باید-انسان-های-خوش-نامی-باشند وکیل 

یک وکیل دادگستری بارزترین ویژگی هیات منصفه را ایمان و خلوص نیت آن‌ها عنوان کرد.

اشخاص دارای مسئولیت کیفری در جرایم مطبوعاتی - جرم مطبوعاتی چیست ؟ - جرائم مطبوعاتی در کدام دادگاه رسیدگی می شود ؟ - نحوه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی - مسئولیت کیفری در قلمرو جرائم مطبوعاتی - یک نمونه دفاع پرونده مطبوعاتی - جرایم سیاسی و مطبوعاتی - حقوق مطبوعات در ژاپن

فریده غیرت ، با اشاره به رو به پایان بودن دوره دو ساله هیات منصفه مطبوعات و انتخاب اعضای جدید،‌ اظهار کرد: اعضای هیات منصفه باید از بین عموم مردم انتخاب شوند نه از بین کسانی که دارای مشاغل و مناصبی هستند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اعضای هیات منصفه این است که باید انسان‌های خوش نامی باشند. این ویژگی بارز باعث می‌شود که درباره دیگران نظر دهند و قضاوت کنند.

این وکیل دادگستری با انتقاد از این موضوع که بیشتر اعضای هیات منصفه کنونی از افراد وابسته به قوای مجریه و قضاییه هستند،‌ چنین ابراز عقیده کرد: به همین دلیل قضاوت این افراد دارای اشکال است، اعضای هیات منصفه باید نمایندگان افکار عمومی باشند.

تعارض دادگاه کیفری استان و دادگاه اطفال در رسیدگی به جرم مطبوعاتی - بررسی لزوم علنی بودن محاکمه مطبوعاتی

این حقوقدان بارزترین ویژگی هیات منصفه مطبوعات را ایمان و خلوص نیت آن‌ها برشمرد و گفت:‌ این افراد نباید سابقه سوئی داشته باشند، بلکه باید حسن سابقه داشته باشند و در بین مردم به عنوان انسان های منصف شناخته شده باشند.

غیرت یادآور شد: افرادی که اعضای هیات منصفه را انتخاب می‌کنند و صلاحیت این کار را دارند،‌ نکات گفته شده را باید مدنظر قرار دهند؛ زیرا اعضای هیات منصفه درباره متهمان نظر می‌دهند، بر همین اساس این اعضا باید به عدالت پایبند بوده و این شرایط را داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.