×

اصلاح ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

اصلاح ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

اصلاح ماده (23) آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

اصلاح-ماده-23-آیین-نامه-اجرایی-قانون-توسعه-حمل-و-نقل-عمومی-و-مدیریت-مصرف-سوخت

22/7/1394 هـ52145ت/95605شماره

اصلاح ماده (23) آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

قاچاق سوخت - قاچاق سوخت ، خلا قانون یا نقض اجرا ؟ - قاچاق ، عرضه و خرید خارج از شبکه فرآورده های سوختی - هزینه ارتکاب جرم قاچاقچیان سوخت بالا نیست 

وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت کشور ـ وزارت نفت ـ وزارت صنعت٬ معدن و تجارت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ـ معاونت اجرایی رئیس جمهور

معاونت حقوقی رئیس جمهور ـ نهاد ریاست جمهوری

عدم حسن اجرا و نظارت، دلیل اصلی افزایش قاچاق سوخت است

هیأت وزیران در جلسه 4/5/1394 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

الف ـ ماده (23) آییننامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت موضوع تصویبنامه شماره 92305/ ت40586ک مورخ 7/6/1387 به شرح زیر اصلاح میشود:

1ـ عبارتهای «و استقرار دبیرخانه نمایندگان ویژه رئیسجمهور» و «با ریاست یکی از نمایندگان ویژه رئیسجمهور به عنوان رئیس ستاد با حکم رئیسجمهور در نهاد ریاست جمهوری» حذف میشود.

2ـ متون زیر به عنوان تبصرههای (2) ٬(1) و (3) به ماده (23) اضافه میشود:

«تبصره1ـ ستاد با کلیه امکانات٬ اعتبارات٬ تعهدات٬ وظایف و اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر میگردد تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در قالب پستهای سازمانی موجود آن وزارتخانه فعالیت نماید.

تبصره2ـ وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی معاونت حقوقی رئیسجمهور موظف است ظرف سه ماه پس از ابلاغ این تصویبنامه ضمن انجام اقدامات زیر٬ پیشنهادهای تنقیحی لازم را برای اصلاح یا حذف احکام و مقررات موجود ارایه نماید.

الف ـ احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته و مربوط به دستگاههای خاص میباشد و انتقال آنها به دستگاه مربوط.

ب ـ احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیمگیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور و ارایه پیشنهادهای لازم به منظور تعیینتکلیف آنها به هیأت وزیران.

ج ـ احصای وظایف و اختیارات پیشبینی شده در مصوبات و مقررات برای نمایندگان ویژه رئیسجمهور (سابق) موضوع بند (الف) ماده (1) و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور.

تبصره3ـ کارگروهی مرکب از معاونین ذیربط وزارتخانههای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی٬ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور٬ معاونت اجرایی رییسجمهور و نهاد ریاست جمهوری موظفند ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط٬ مشخص و تسویه نمایند.»

ب ـ گزارش چگونگی اجرای این تصویبنامه به صورت ماهانه توسط وزیر راه و شهرسازی به هیأت وزیران ارایه میشود.

معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.