×

فرد زندانی جدای از جامعه نیست

فرد زندانی جدای از جامعه نیست

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت دستگاه قضایی، زندانی را فردی طرد شده و جدای از جامعه نمی داند

فرد-زندانی-جدای-از-جامعه-نیست وکیل 

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: دستگاه قضایی، زندانی را فردی طرد شده و جدای از جامعه نمی داند.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

به گزارش ایرنا از دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، عباس پوریانی در بازدید از بازداشتگاه اوین بمنظور رسیدگی به وضعیت این ندامتگاه و مددجویان افزود: دستگاه قضایی، همانگونه که مجازات مجرم و صیانت از جامعه را وظیفه خود می داند، دلسوزی و یاری به خانواده های زندانیان را نیز وظیفه خود دانسته و چنین نیست که زندانی را فردی طرد شده و جدای از جامعه بداند.

وی در جمع مسئولان زندان اوین، وجود یک زندانی آن هم در نظام جمهوری اسلامی را زیاد دانست و گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد که تا حد ممکن جلوی ورود افراد به زندان با اقدامات پیشگیرانه اجتماعی گرفته شده و انرژی افراد صرف مسیر تلاش و آبادانی کشور شود.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - اجازه نمی دهیم زندان برای زندانیان قانون شکن به محیطی امن تبدیل شود

پوریانی با اشاره به بحث کاهش جمعیت کیفری ادامه داد: برای کاهش جمعیت کیفری تلاش کردیم تا جایی که ممکن است، زمینه آزادی زندانیان مالی و غیرعمد را که مطابق قوانین ودستورالعمل کاهش جمعیت کیفری شرایط مساعدت و کمک داشته باشند، در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ضرورت دارد در رسیدگی به مسائل و مشکلات قضایی زندانیان و توجه به رعایت حقوق شهروندی، دقت نظر و توجه خاص اعمال شود.

این مقام قضایی با تاکید بر توجه مسئولان کشور به مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه، خواستار برنامه ریزی و رفع این معضلات شد و تصریح کرد: بسیاری از زندانیان به خاطر خلاءهای فرهنگی و بعضاً عواملی چون بیکاری و مسائل اجتماعی، تحمل کیفر می کنند که باید به شکل جهادی در جهت رفع این مشکلات اقدامات اساسی از سوی مسئولان دولت به انجام برسد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران همچنین هدف از بازدید مسئولان محاکم تهران را از زندان اوین، بررسی مسائل و مشکلات زندانیان و آگاهی از آخرین وضعیت آنها، بررسی تعدادی از درخواست های زندانیان بصورت حضوری، و بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری و همچنین در راستای برنامه اجرایی تدوین شده در محاکم تهران عنوان کرد.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر 

پوریانی، بازداشتگاه اوین را منطبق بر زندانهای استاندارد توصیف کرد و افزود: برنامه های خوب ومناسبی در جهت پر کردن اوقات فراغت زندانیان و بالا بردن اعتقادات دینی در حال انجام است و زندانیان باید بیشترین استفاده را از این امکانات داشته باشند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.