×

جمع آوری زنان معتاد تهرانی تا زمانی که ظرفیت کمپ شفق تکمیل شود، آغاز طرح، مرحله هرنردی تهران

جمع آوری زنان معتاد تهرانی تا زمانی که ظرفیت کمپ شفق تکمیل شود، آغاز طرح، مرحله هرنردی تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه جمع آوری زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب پایتخت از ساعت 10 صبح سه شنبه در محله هرندی تهران آغاز شده گفت عملیات جمع آوری زنان معتاد تا تکمیل ظرفیت 400 نفره کمپ شفق ادامه دارد

جمع-آوری-زنان-معتاد-تهرانی-تا-زمانی-که-ظرفیت-کمپ-شفق-تکمیل-شود،-آغاز-طرح،-مرحله-هرنردی-تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه جمع آوری زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب پایتخت از ساعت 10 صبح سه شنبه در محله هرندی تهران آغاز شده گفت: عملیات جمع آوری زنان معتاد تا تکمیل ظرفیت 400 نفره کمپ شفق ادامه دارد.

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدراهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟ - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

محمدرضا آذرنیا گفت: نیروهای پلیس تهران بزرگ وظیفه جمع آوری زنان معتاد را از سطح شهر تهران بر عهده دارند.

وی به نامه روز گذشته استاندار به دادستان تهران اشاره کرد و گفت: در این نامه دستور جمع آوری معتادان متجاهر زن ابلاغ شده بود که با موافقت دادستان تهران و صدور مجوز لازم، از صبح امروز عملیات جمع آوری آغاز شد.

آذرنیا هماهنگ کننده این طرح را استاندار تهران به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ذکر کرد و گفت: این طرح با مشارکت گسترده و ستودنی شهردار و شهرداری تهران و همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، پلیس پایتخت و دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود حدود هزار زن معتاد متجاهر در شهر تهران حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: در مرحله کنونی طرح، جمع آوری معتادان زن تا تکمیل ظرفیت کمپ شفق ادامه خواهد داشت.

* کمپ شفق؛ نخستین مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر کشور

آذرنیا کمپ شفق را نخستین مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر کشور ذکر کرد و افزود: این کمپ که با پشتیبانی و بودجه شهرداری تهران بازسازی و تجهیز شده از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه این مرکز تحت پوشش شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران قرار داد تصریح کرد: کمپ شفق در محدوده شورآباد کهریزک تهران واقع است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: این مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر ذکرشده در ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر شهر تهران را بر عهده خواهد داشت.

قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران از شهریور ماه گذشته به فرماندهی استاندار تهران و با حضور شهرداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیروی انتظامی آغاز به کار کرد که جمع آوری معتادان زن متجاهر پایتخت همواره یکی از اولویت های این قرارگاه اعلام شده است.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  

علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که تا پایان امسال تمهیدات لازم برای مقابله با این آسیب اجتماعی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه کارتن خوابها پس از جمع آوری از سطح شهر به مراکز و کمپ های ترک اعتیاد منتقل می شوند گفت: این افراد پس از گذراندن دوران ترک( پاکسازی) به صورت داوطلبانه به مراکز کار آفرینی و توانمند سازی بهاران معرفی می شوند.

نائینی با اشاره به پیش بینی 40 مرکز بهاران با ظرفیت چهار هزار نفر در سطح شهر تهران افزود: هدف از این مراکز این است که افراد پاک شده از اعتیاد اعتماد به نفس پیدا کرده، هویت خود را باز یابند و وارد چرخه زندگی شوند.

از سوی دیگر سرهنگ جلیل موقوفه ای سرکلانتر منطقه هفتم تهران بزرگ گفت: در مرحله اول جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر و کارتن خواب زن انجام می شود.
وی گفت: در مرحله دوم نیز جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر مرد در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد: دایره جمع آوری معتادان زن محدود به محله هرندی نیست و در تمام نقاط پایتخت انجام می گیرد.
یکی از شاهدان عینی این اتفاق در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: ساعت 9 صبح امروز ماموران نیروی انتظامی به پارک حقانی امده و تمامی معتادان زن را جمع آوری کردند.

جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

وی تعداد این زنان کارتن خواب در این پارک را 30 نفر اعلام کرد و افزود: دو دستگاه اتوبوس برای انتقال آن ها درنظر گرفته شده بود.

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.