×

تاکید تویسرکانی بر آموزش و نظارت در دفاتر اسناد رسمی

تاکید تویسرکانی بر آموزش و نظارت در دفاتر اسناد رسمی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر آموزش و نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط کانون‌ها و جوامع سردفتری تاکید کرد

تاکید-تویسرکانی-بر-آموزش-و-نظارت-در-دفاتر-اسناد-رسمی وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر آموزش و نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط کانون‌ها و جوامع سردفتری تاکید کرد.

 تویسرکانی گفت: آموزش سردفتران و دفتریاران، نظارت بر عملکرد آن‌ها و پرهیز از نگاه صنفی به این حوزه از وظایف اصلی کانون‌ها و جوامع دفاتر اسناد رسمی است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با مدیرکل و معاونین ثبت اسناد استان خراسان رضوی و اعضای کانون سردفتران اسناد رسمی و جمعی از سردفتران ازدواج و طلاق این استان به اهمیت اصلاح ساختار و فرآیندها برای ارتقاء سلامت اداری، افزایش بهره وری و ارائه خدمات بهینه به مردم اشاره کرد.

وی گفت: در گذشته با مشکلات و آسیب های جدی چه در بخش ادارات ثبتی و چه در حوزه دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق روبرو بودیم که مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک با برنامه ریزی صحیح و عزم جدی و با بکارگیری منابع و فناوری های جدید توانست با رفع موانع بر این مشکلات فائق آمده و شرایط جدید و مناسبی را برای خدمت رسانی به مردم ایجاد کند و هم اکنون به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور شناخته شده است.

تویسرکانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال های اخیر از سوی این سازمان در جهت توسعه ثبت رسمی افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم توسعه، چهاربند در بخش حقوقی و قضایی آورده شده است که بندهای 66 و 67 این سیاست ها در جهت توسعه ثبت رسمی است که این امر گویای حساسیت و اهمیت جایگاه ثبت سند رسمی در ایجاد نظم حقوقی در جامعه و پیشگیری از اختلافات و دعاوی و جرایم ناشی از اموال و جلوگیری از هزینه های پنهانی است که در این زمینه وجود دارد.

وی با توجه به اهمیت و نقش دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در نظم حقوقی جامعه به اقدامات صورت گرفته در این حوزه به منظور مکانیزه کردن امور، سهولت در امر خدمت رسانی و ارتقاء جایگاه سردفتری در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون با توجه به زیرساخت های ایجاد شده، زمانی است که سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق باید با جدیت در جهت خدمت رسانی مناسب، صحیح، سریع و شفاف به مردم قدم بردارند تا از بروز هرگونه تخلفی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر شکل‌گیری کانون‌های دفاتر اسناد رسمی در استان ها گفت: این کانون ها باید در جهت آموزش سردفتران و دفتریاران، نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و تلاش برای سالم‌سازی فضای حاکم بر این حوزه و ارتقاء جایگاه سردفتری اقدام کنند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به وظایف حاکمیتی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، نگاه صنفی به این حوزه را ناپسند دانست و بیان کرد: با توجه به وظایف و مسئولیت های دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نقش آن‌ها در تنظیم روابط حقوقی جامعه، این حوزه یکی از تشکل‌های حاکمیتی تاثیرگذار در حل مشکلات مردم و اعتمادسازی به نظام جمهوری اسلامی می‌باشند و به همین دلیل نگاه صنفی و مادی به این حوزه پسندیده نبوده و موجب تزلزل جایگاه سردفتری در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات این سازمان در جهت ایجاد کانون سردفتران ازدواج و طلاق و تسّری برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی به این دفاتر به منظور انسجام بیشتر در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این خصوص طرح اصلاحیه قانون دفاتر اسناد رسمی هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم هرچه سریع تر این اصلاحیه به نتیجه برسد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.