×

اعلام آمادگی 10 استان کشور برای ایجاد بانک ژنتیکی

اعلام آمادگی 10 استان کشور برای ایجاد بانک ژنتیکی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت در حال حاضر 10 استان کشور برای ایجاد بانک ژنتیکی پزشکی قانونی اعلام آمادگی کرده‌اند

اعلام-آمادگی-10-استان-کشور-برای-ایجاد-بانک-ژنتیکی وکیل 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر 10 استان کشور برای ایجاد بانک ژنتیکی پزشکی قانونی اعلام آمادگی کرده‌اند.

عبدالرئوف ادیب زاده در مراسم افتتاحیه سومین دوره آموزش پیکرشناسی پزشکی قانونی اظهار کرد: پزشکی قانونی باید با علم روز دنیا پیش رود به همین دلیل تلاش می‌کنیم کارشناسان با علم روز آشنا می‌شوند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم ما در حوادث و فجایا تأیید هویت جانباختگان است که این مورد در سازمان پزشکی قانونی به دو شکل استفاده از DNA و ژنتیک افراد و همچنین با استفاده آنتروپولوژی صورت می‌گیرد.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: در حال حاضر 10 استان کشور برای ایجاد بانک ژنتیکی در پزشکی قانونی اعلام آمادگی کرده‌اند که سازمان به طور یقین وارد خواهد شد و این 10 استان را از نظر ژنتیکی و DNA فعال خواهد کرد.

ادیب زاده تصریح کرد: در علم آنتروپولوژی بقایای انسانی و غیرانسانی را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم و آن را برای تشخیص هویت مدنظر قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین کارگاه در کل کشور در مورد پیکرشناسی برگزار شده که سه کارگاه به صورت کشوری و سه کارگاه به صورت منطقه‌ای بوده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.