×

ورود دیوان عدالت اداری به موضوع حل بحران آب

ورود دیوان عدالت اداری به موضوع حل بحران آب

رییس دیوان عدالت اداری گفت من این اطمینان را به وزارت نیرو می دهم که در حد توان و در چارچوب قانون برای حل بحران آب با وزارت نیرو همکاری لازم را برقرار کنیم

ورود-دیوان-عدالت-اداری-به-موضوع-حل-بحران-آب

رییس دیوان عدالت اداری گفت: من این اطمینان را به وزارت نیرو می دهم که در حد توان و در چارچوب قانون برای حل بحران آب با وزارت نیرو همکاری لازم را برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله منتظری در نشست اعضای کمیسیون رسیدگی به آب‌های زیرزمینی با اشاره به اهمیت مساله آب اظهار کرد: با توجه به اینکه همه موجودات وابسته به آب هستند همه ما وظیفه داریم که موضوع آب را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد:‌ برای حل بحران آب تنها وزارت نیرو که متولی این موضوع است نباید زمام کار را در دست بگیرد بلکه باید شعارها را کنار بگذاریم و با بستن کمر همت مشکلات آب کشور را برطرف کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه باید بتوانیم با اصل تعامل و ایجاد هماهنگی بین قوا و تقویت این مساله بحران آب را برطرف کنیم تاکید کرد: من نزد وجدان خودم روسفید هستم چرا که در زمینه بحران آب تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است و تاکنون شاهد بودم که تمامی همکاران من در دیوان عدالت اداری تمام تقاضاها را برای ایجاد همکاری پاسخ داده‌اند.

منتظری ادامه داد:‌ دستگاه دیوان عدالت اداری به عنوان یک دستگاه قضایی محورهایی را برای حل مشکلات اجرایی من جمله حوزه آب در نظر گرفته است اما باید گفت که این مساله در ایران با بسیج سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با ابراز گلایه از وزارت نیرو گفت: به طور کلی در ابتدای هر سال جلسات مشترکی بین تمام دستگاه‌ها برای ابراز مسائل و مشکلات آن‌ها برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها باید یک رابط داشته باشند چرا که در صورت وجود رابط بسیاری از مشکلات و مسائل برطرف می‌شود.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه وزارت نیرو نباید این اجازه را بدهد که در بستر رودخانه‌ها و مسیر دریاها ساخت و سازهای غیر قانونی صورت بگیرد گفت:‌طبق قانون وزارت نیرو موظف است که با این تخلفات برخورد کند لذا تقاضای ما از وزارت نیرو این است که به افراد متخلف که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه می کنند مجوز ندهد و با آن‌ها برخورد جدی داشته باشد.

منتظری ادامه داد:‌ باید در ابتدای امر مانع احداث چاه غیرمجاز شد چرا که نمی توان بعد از هزینه‌ای که فرد برای احداث چاه می‌کند جلوی این امر را گرفت و توقف این چاه در این زمان مشکل‌تر از قبل از احداث آن است.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در چارچوب مقررات و قوانینی که وجود دارد با وزارت نیرو در راستای حل بحران آب همکاری می‌کند گفت: در قانون توزیع عادلانه آب ماده 2 و 3 تبصره‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد وزارت نیرو یک پشتوانه قوی برای برخورد با متخلفان دارد اما امروز شاهد بسیاری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها هستیم که باید با این مساله به صورت جدی برخورد شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.