×

مهمترین علت فرار سربازان از خدمت، کاهش عزت نفس آن هاست

مهمترین علت فرار سربازان از خدمت، کاهش عزت نفس آن هاست

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت جوانان امروز در کنار اطلاعات، استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند به همین دلیل فرمانده نیروهای مسلح باید با اراده قاطع، شیوه برخورد با آنان را پیدا کرده و به بهترین شکل سربازان خوبی را به گذراندن خوب این دوره ترغیب کنند

مهمترین-علت-فرار-سربازان-از-خدمت،-کاهش-عزت-نفس-آن-هاست

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جوانان امروز در کنار اطلاعات، استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند. به همین دلیل فرمانده نیروهای مسلح باید با اراده قاطع، شیوه برخورد با آنان را پیدا کرده و به بهترین شکل سربازان خوبی را به گذراندن خوب این دوره ترغیب کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: در شرایطی که جرائم مختلف هر سال در حال افزایش بوده و حتی نسبت به یک دهه گذشته حداقل دو برابر شده است با اقدامات مختلف نیروهای مسلح، انواع جرائم کنترل شده و حتی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح حصن و حصار این مملکت هستند، افزود: نیروهای مسلح سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ بنابراین به جای اینکه دست روی دست بگذاریم تا جرم اتفاق بیفتد، بهتر است به پیشگیری‌هایی روی بیاوریم که هم آسان‌تر، هم مفیدتر و هم کم هزینه تر هستند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: بعضاً دیده شده که افراد توانمند و با ظرفیت‌های فراوان مرتکب جرائم مختلف می‌شوند و به واسطه گناه خود برای همیشه از حیز انتفاع خارج می‌شوند. نیروی انسانی از تجهیزات نظامی مهم‌تر است؛ بنابراین نیروهای مسلح همه توان و انرژی خود را برای پیشگیری از وقوع انواع جرائم مرتبط با حوزه نیروهای مسلح به کار گرفته‌ است. فرماندهان دائماً با سربازان در تماس هستند و کوشش می‌کنند تا علل واقعی و زمینه‌های بروز چنین جرایمی را بیابند.

بهرامی با رد این فرضیه که فرار از خدمت معلول مشکلات اقتصادی سربازان است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین علت فرار سربازان از خدمت سربازی کاهش عزت نفس آن‌هاست. اگر سرباز بداند که در نیروهای مسلح اثرگذار است به او و کار او احترام می‌گذارند، او نیز به خدمت سربازی احترام خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه نگذارید خدمت سربازی با تصمیمات آنی و لحظه‌ای متزلزل شود، ادامه داد: این دقیقاً نقطه‌ای است که باعث کاهش عزت نفس سربازان می‌شود. مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح امسال در تلاش است که به راهکارهای عملی و کارا در خصوص جلوگیری از فرار سربازان از خدمت سربازی بپردازد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با اعلام اینکه سالانه بین 400 تا 600 هزار نفر از جوانان توانمند و با استعداد ایرانی به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، گفت: جوانان امروز در کنار اطلاعات، استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند. به همین دلیل فرمانده نیروهای مسلح باید با اراده قاطع، شیوه برخورد با آنان را پیدا کرده و به بهترین شکل سربازان خوبی را به گذراندن خوب این دوره ترغیب کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.