×

سیستم حقوقی و دیپلماسی کشور باید خسارت های ناشی از تحریم های غیرقانونی را پیگیری کند

سیستم حقوقی و دیپلماسی کشور باید خسارت های ناشی از تحریم های غیرقانونی را پیگیری کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ‌ سیستم حقوقی و دیپلماسی کشور می‌تواند فشارهایی را که به سیستم بانکی در پی تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده است پیگیری کند

سیستم-حقوقی-و-دیپلماسی-کشور-باید-خسارت-های-ناشی-از-تحریم-های-غیرقانونی-را-پیگیری-کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ سیستم حقوقی و دیپلماسی کشور می‌تواند فشارهایی را که به سیستم بانکی در پی تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده است پیگیری کند.

سید عبدالکریم هاشمی  ، با اشاره به اینکه اخیرا اعلام شد دارایی‌های بانک ملت نباید بلوکه می‌شده گفت:‌ در مسایل بین‌المللی باید تابع قوانین و مقررات، عرف و پروتکل‌های بین کشورها باشیم و همه کشورها نیز از همین قوانین و پروتکل‌ها تبعیت کنند.

وی افزود:‌ در این چارچوب باید از حق و حقوق خودمان دفاع کنیم و به این مسأله توجه داشته باشیم که اگر هم مسئولیت‌هایی به لحاظ عرف بین‌المللی قرار است ایجاد شود باید برای همه یکسان باشد.

نماینده مردم میناب در مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر جامعه بین‌الملل هم حق و حقوقی را در نظر نگرفته اند و فشارهایی به سیستم بانکی و پولی ما وارد آمده این موضوع قابلیت پیگیری را دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:‌ سیستم حقوقی و دیپلماسی کشور می‌تواند این موضوعات را پیگیری کرده و خسارت‌هایی که وارد شده است را اخذ کند؛ زیرا به لحاظ اقتصادی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی هم و هم مردم هم از این موضوعات آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه سیستم دولتی و بانکی می‌تواند تحریم‌های غیر قانونی را که اعمال شده است پیگیری کند، گفت: بهتر است به لحاظ دیپلماتیک اقداماتی انجام دهیم تا بار دیگر شاهد این اقدامات نباشیم و تمهیداتی اندیشیده شود که بر اساس آن سازوکار ها محدودیت‌هایی اعمال کنند تا بار دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.