×

تشکیل دفاتر حقوق شهروندی با کمک شهرداری ها و شوراها

تشکیل دفاتر حقوق شهروندی با کمک شهرداری ها و شوراها

در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها،‌ تفاهم‌نامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت دادگستری در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شوراها در امر مبارزه با فساد به امضاء طرفین رسید

تشکیل-دفاتر-حقوق-شهروندی-با-کمک-شهرداری-ها-و-شوراها

در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها،‌ تفاهم‌نامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت دادگستری در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شوراها در امر مبارزه با فساد به امضاء طرفین رسید.

صبح امروز (پنج‌شنبه) حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای را در راستای مبارزه با فساد با مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها به امضاء رساند.

پورمحمدی در تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه، گفت: قطعاً آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق‌شان از جایگاه پراهمیتی برخوردار است. بر همین اساس و در راستای تحقق آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق خودشان دفاتر حقوق شهروندی با کمک شهرداری‌ها و شوراها تشکیل خواهد شد.

وی افزود: بحث حقوق شهروندی اهمیت بسیاری در تثبیت و آرامش و تعلق خاطر افراد به جامعه و کشورشان خواهد داشت. قطعاً زمانی که از حقوق شهروندان دفاع می‌شود رضایتمندی در جامعه افزایش می‌یابد.

وزیر دادگستری ادامه داد: دفاتر حقوق شهروندی با هدف کوتاه کردن مسیر تشریفات برای اینکه شهروندان زودتر به حقوق خود برسند تشکیل شده است. با تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضای وزارت دادگستری و شورای عالی استان رسید، این دفاتر در شوراها ایجاد خواهد شد.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تجربه تشکیل چنین دفاتری در کشور تاکنون وجود داشته است؟ گفت: پیش از این به صورت آزمایشی در شهر تهران و چابهار این دفتر تشکیل شده است که علاوه بر آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق‌شان در مسائلی مانند مشاوره‌های روانی و بررسی آسیب‌های اجتمای نیز فعالیت داشته‌اند. در حقیقت با ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف این دفاتر به شهروندان کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد که این دفاتر با حمایت وزارت دادگستری و نهاد شوراها کارکردشان افزایش یابد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.