×

اجازه ندهیم تعداد کودکان کانون اصلاح و تربیت افزایش یابند

اجازه ندهیم تعداد کودکان کانون اصلاح و تربیت افزایش یابند

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه «نباید اجازه دهیم تعداد کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت افزایش یابند» گفت کانون اصلاح و تربیت مانند یک دماسنجش هشدار تب است و هرچه تعداد کودکان حاضر در کانون زیادتر شود، نشان‌دهنده تب جامعه در حوزه اطفال و کودکان خواهد بود

اجازه-ندهیم-تعداد-کودکان-کانون-اصلاح-و-تربیت-افزایش-یابند

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه «نباید اجازه دهیم تعداد کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت افزایش یابند» گفت: کانون اصلاح و تربیت مانند یک دماسنجش هشدار تب است و هرچه تعداد کودکان حاضر در کانون زیادتر شود، نشان‌دهنده تب جامعه در حوزه اطفال و کودکان خواهد بود.

عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم بازدید وزیر رفاه کار و تعاون اجتماعی از کانون اصلاح و تربیت تهران اظهار کرد: مساله اطفال از موضوعات مهم دادستانی تهران است، زیرا یکی از اهداف قانون اساسی و قوه قضائیه اصلاح مجرمانی است که به لحاظ سنی و تربیتی در سنین کودکی قرار دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: نگهداری اطفال در این مرکز از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و هیچ فرقی میان اتباع و ایرانیان در این مرکز وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: در حال حاضر 18 متهم افغان در این مرکز وجود دارد که تمامی آنها از همان امکاناتی بهره‌مند هستند که کودکان ایرانی برخوردارند و شرایط در کانون کاملا عادلانه است.

دولت‌آبادی در ادامه با بیان اینکه ت«عداد کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت تهران کم است» گفت: در سال 89 بیش از 350 کودک در این مرکز حضور داشتند اما در حال حاضر تعداد آنها به 108 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این رقم 100 یا کمتر از آن همواره معیار مسئولان باشد و نگذاریم تعداد کودکان حاضر در این مرکز بیش از این شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه استقرار قضات ناظر بر زندان از سال 89 را در کانون اصلاح و تربیت یکی از مهم‌ترین اقدامات قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: از سال 89 به بعد دادیار مقیم در کانون‌های اصلاح و تربیت برای پیگیری‌های بعدی استقرار یافت که حضور آنها در کانون باعث ایجاد همکاری بسیار خوب میان این مراکز با دادسرا و دادگاه‌های کشور شده است.

جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه با بیان اینکه «نظام رسیدگی به اطفال در کشور دارای چارچوب ویژه‌ای است»، گفت: تمامی قضاتی که به پرونده اطفال رسیدگی می‌کنند باید دارای حکم ویژه باشند، زیرا نظام و چارچوب رسیدگی به جرایم اطفال در کشور بسیار متفاوت از نظام رسیدگی به جرایم بزرگسالان است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: در حال حاضر در حوزه قضایی، نظارتی و زندان‌ها اقدامات خوبی شده و امیدواریم بازدید امروز وزیر تعاون کار، و رفاه اجتماعی از کانون اصلاح و تربیت سرآغازی باشد برای ورود سایر دستگاه‌ها به این مراکز، زیرا بهترین محلی که می‌توان در آن آسیب اطفال و کودکان را بررسی کرد، کانون‌های اصلاح و تربیت هستند.

جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با آسیب‌شناسی این کودکان بتوانیم فرایند اصلاح آنان را پررنگ‌تر کرده و نشان دهیم که اطفال برای نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای داشته زیرا آنها آینده‌سازان ایران هستند و سرمایه‌گذاری برای آنها سرمایه‌گذاری برای آینده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در پایان عنوان کرد: در حال حاضر 28 درصد کودکان حاضر در کانون اصلاح و تربیت به علت ضرب و شتم در این مرکز حضور داشته، 11 درصد به علت جرایم مرتبط با جرایم موادمخدر و تنها یک درصد آنان به علت قتل در این مراکز حضور دارند این در حالی است که شاهد آن هستیم که همواره بر ارتکاب قتل کودکان زیر 18 سال مانور زیادی داده شده است و بزرگنمایی می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.