×

حجم گسترده پرونده ها در محاکم به دلیل ناآشنایی مردم با قوانین است

حجم گسترده پرونده ها در محاکم به دلیل ناآشنایی مردم با قوانین است

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت طرح دعاوی فراوان و حجم گسترده پرونده ها در محاکم قضایی که ما از آن به عنوان بحران یاد می کنیم، به واسطه آشنا نبودن شهروندان با قوانین و مقررات است

حجم-گسترده-پرونده-ها-در-محاکم-به-دلیل-ناآشنایی-مردم-با-قوانین-است وکیل 

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح دعاوی فراوان و حجم گسترده پرونده ها در محاکم قضایی که ما از آن به عنوان بحران یاد می کنیم، به واسطه آشنا نبودن شهروندان با قوانین و مقررات است.

 محمدمهدی انجم‌شعاع در مراسم افتتاح کانون سردفتران و دفتریاران استان قم با تاکید بر اهمیت ثبت و درج کلیه اسناد، معاملات و عقود در دفاتر رسمی کشور افزود: اگر مردم را به این سمت هدایت کنیم، از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است، در صورتی که ما جرم را در نگاه جرم شناسی تنها به رفتار نابهنجاری که موجب اخلال در نظم عمومی جامعه و گردش صحیح امور و به طور کلی مواردی که قانون برای آن مجازات تعیین کرده محدود نکنیم، اهمیت مساله پیشگیری از وقوع جرم دوچندان خواهد شد.

انجم شعاع با اشاره به اینکه ایجاد کانون های سردفتران و دفتریاران در استان های مختلف با جدیت پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کانون ها به علت ارتباط نداشتن با کانون مرکزی در تهران قادر به کار و فعالیت نیستند، ولی با این حال تاکنون 17 استان کشور از جمله قم که از نظر قانونی از امکانات و ظرفیت های لازم برخوردار بودند، موفق به ایجاد این کانون ها شدند.

وی گفت: هر چند تشکیل این کانون‌ها باید پس از تصحیح قوانین مربوطه انجام می گرفت، ولی سازمان ثبت با توجه به سختی و دشواری فرایند اصلاح قانون در کشور و با همه مشکلات ساختاری موجود بر حسب ضرورت اقدام به راه اندازی این کانون ها کرد.

انجم شعاع با تاکید بر حمایت های کانون مرکزی سردفتران مستقر در تهران از کانون های استانی تصریح کرد: ارائه خدمات ثبتی به بهترین شیوه ممکن، از مهمترین اهداف تشکیل کانون های مذکور است.

وی برون سپاری و سپردن خدمات حاکمیتی به بخش خصوصی را نیز از دیگر هدف های تشکیل کانون های یاد شده ذکر کرد و افزود: این کانون‌ها آثار بسیار مهم و برکات ارزشمندی در تنظیم امور گوناگون و حفظ نظم عمومی جامعه دارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.