×

استفاده از ظرفیت های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری

استفاده از ظرفیت های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری

رییس سازمان زندان‌ها بر نقش مدیران زندان‌ها در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت وضعیت زندانیان تحت قرار در زندان‌های سراسر کشور پیگیری قضایی می‌شود

استفاده-از-ظرفیت-های-قانونی-برای-کاهش-جمعیت-کیفری

رییس سازمان زندان‌ها بر نقش مدیران زندان‌ها در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: وضعیت زندانیان تحت قرار در زندان‌های سراسر کشور پیگیری قضایی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها بر نقش مدیران زندان‌ها در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

رییس سازمان زندان‌ها، افزود: پیگیری وضعیت قضایی زندانیان تحت قرار تا حصول نتیجه لازم باید در دستور کار مدیران زندان‌ها باشد.

  ایجاد  نهضت عمومی برای کاهش زندانیان

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان باید به یک نهضت عمومی در دستگاه قضایی و زندان‌ها تبدیل شود تا ضمن رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری بتوانیم در پیشبرد اهداف عالیه قوه‌قضاییه تلاش کنیم.

مشاور رییس دستگاه قضا با اشاره به بخشنامه “ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها”،  گفت: اجرای این بخشنامه که محصول ماه‌ها تلاش مجموعه قضایی کشور است باید به طور ویژه در دستور کار مدیران قرار گیرد.

جهانگیر در ادامه گفت: تمام زندانیان فارغ از نوع جرم و محکومیت دارای حقوقی هستند که باید رعایت شود.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: آشنایی زندانیان با حقوق خود از جمله برنامه‌هایی است که در زندان‌ها با اشکال مختلف انجام می‌شود.

جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار افزایش واحدهای انجمن‌های حمایت از زندانیان باید خدمات آنان نیز توسعه یابد.

وی افزود: انجمن‌های حمایت باید در زمینه توسعه کیفی خدمات خود تلاش کنند تا آسیب‌هایی که متوجه خانواده‌های زندانیان است از آنان دور شود.

  ضرورت توجه به مقوله اشتغال زندانیان

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ، گفت: یکی از راه‌های توسعه امنیت پایدار در زندان‌ها توجه به مقوله اشتغال زندانیان است.

وی گفت: وقتی زندانی بتواند با اشتغال در زندان درآمدزایی داشته باشد، بسیاری از دغدغه‌های معیشتی خانواده‌ها از بین می‌رود ضمن اینکه این موضوع در بهبود وضعیت شخصیتی و روحی زندانی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

جهانگیر ادامه داد: در کنار اشتغال موضوع حرفه آموزی نیز باید به صورت هدفمند دنبال شود و زندان‌ها باید برنامه ریزی کنند که حرفه‌های متناسب با نیاز بازار کار و درآمد زا به زندانیان آموزش دهند تا بعد از آزادی دچار بیکاری یا شغل کاذب نشوند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین در ادامه در خصوص موضوعات روز زندان‌ها نکاتی را مطرح کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.