×

جزییات لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح

جزییات لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح

لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح این روزها در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال بررسی است در این زمینه با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرده ایم که در پی می‌آید لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح در 137 ماده عضو هیأت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «حمایت» اظهارداشت هفته گذشته لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح وارد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شد

جزییات-لایحه-آیین-دادرسی-جرایم-نیروهای-مسلح وکیل 

در گفت‌وگوی «حمایت» با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح شد؛ جزییات لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح

لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح این روزها در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال بررسی است. در این زمینه با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرده ایم که در پی می‌آید: لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح در 137 ماده عضو هیأت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «حمایت» اظهارداشت: هفته گذشته لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح وارد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شد.

محمد دهقان با بیان اینکه قرار است این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شود، ادامه داد: این لایحه در مجلس هشتم کارشناسی شده است.عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه 137 ماده دارد که به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده ولی هنوز بررسی آن آغاز نشده‌است. 

رسیدگی به لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح طی 2 ماه آینده

دهقان با بیان اینکه تصویب لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح تحولاتی با خود به همراه دارد، ادامه داد: امیدواریم این لایحه مانند دیگر لایحه‌ها در مجلس بررسی و به تصویب برسد.
 
موضوع جرایم رایانه ای و جرایم نیروهای مسلح در آیین دادرسی کیفری نیامده است، سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با «حمایت» اظهار داشت: به دلیل اینکه موضوع جرایم رایانه ای و جرایم نیروهای مسلح در لایحه آیین دادرسی کیفری نیامده بود، مقرر شد تا به صورت جدا این طرح ها مطرح شود.
 
محمدعلی اسفنانی ادامه داد: در لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح، چگونگی تشکیل پرونده، نحوه رسیدگی از زمان بدو تا صدور حکم ومقررات خاص مطرح شده است.

درخواست تبدیل ضابطان عام به خاص

یک عضو دیگر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح لایحه‌ای مهم است، به «حمایت» گفت: این لایحه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و مقرر شده است که در آینده در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شود.
 
علی جلیلیان با اشاره به اینکه قرار است در لایحه آیین دادرسی جرایم نیرو‌های مسلح اصلاحات و تغییراتی داده شود، ادامه داد: اکنون نیرو‌ی انتظامی به عنوان ضابط خاص است و نیروی بسیج، ارتش و سپاه نیرو‌های عام هستند.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از درخواست‌ها در این لایحه این است که ضابطان عام می‌خواهند از آنان به عنوان ضابطان خاص دادگستری استفاده شود.
 
جلیلیان بیان کرد: بیشتر مسئولان با موضوع فوق موافق نیستند چرا که معتقدند ضابطان عام مانند ارتش کار خود و مسئولیت‌های متفاوتی دارند. نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و گو با «حمایت» اظهار داشت: طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح طبق اصل 85 قانون اساسی باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی شود.سید حمیدرضا طباطبایی ادامه داد: لایحه آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح به کمیسیون آمده تا اصلاحات و تغییراتی در آن صورت گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.