×

حمایت از سرمایه گذاری برای مقابله با بیکاری

حمایت از سرمایه گذاری برای مقابله با بیکاری

بیکاری یکی از مشکلاتی است که موجب بروز انواع آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بر این اساس رفع این مشکل از جامعه می‌تواند در کاهش جرایم تاثیرگذار باشد با توجه به این موضوع مسئولان قضایی راهکارهای مختلفی را برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ارایه کرده‌اند

حمایت-از-سرمایه-گذاری-برای-مقابله-با-بیکاری

بیکاری یکی از مشکلاتی است که موجب بروز انواع آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بر این اساس رفع این مشکل از جامعه می‌تواند در کاهش جرایم تاثیرگذار باشد با توجه به این موضوع مسئولان قضایی راهکارهای مختلفی را برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ارایه کرده‌اند.

 مجموعه قضایی همدان از برنامه‌های اشتغال‌زایی حمایت می‌کند

دادستان همدان با اعلام اینکه مجموعه قضایی همدان حمایت کاملی از اشتغال‌زایی دارد می‌گوید که پرونده‌های دادگستری بیشتر از آمار پرونده تمامی دستگاه‌های استانی است.

کامران حمزه اظهار می‌کند که مجموعه قضایی و دادگستری همدان از هیچ حمایتی از اشتغال و واحدهای تولیدی فروگذار نیست زیرا که اشتغال‌زایی و رونق تولید به منویات مقام معظم رهبری منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذارانی که تسهیلات را به درستی و براساس قانون هزینه کنند حمایت کرده و مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان می‌کند: جلسات کمیته قضایی باید خروجی لازم را داشته باشند تا بتوان به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.

 باید از اشتغال‌زایی، حمایت و از بیکاری جلوگیری کرد

در این میان  رییس کل دادگستری استان اصفهان می‌گوید که باید با قدرت و تمام توان از اشتغال‌زایی حمایت و از بیکاری جلوگیری کرد. احمد خسروی وفا بیان می‌کند: بیکاری علت اصلی بسیاری از جرایم اجتماعی است و در این میان  ایجاد هرگونه خلل در چرخه اقتصاد و تولید نیز موجب بروز بیکاری خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: باید همه نگاه‌ها به سمت و سوی مبارزه با معضل بیکاری و تحول در نظام اقتصادی باشد و در این راستا باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد. رییس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه می‌افزاید: دستگاه‌قضایی استان نقش حمایتی خود را در گره‌گشایی از مشکلات و مسایل حوزه اقتصاد ایفا خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: باید با تدبیر و مذاکره با بانک‌ها در گردش چرخه اقتصادی و حل مشکلات کارخانه‌ها و بنگاه های تولیدی سطح استان کوشید.

 انجمن حمایت زندانیان در جهت اشتغال زایی زندانیان گام بردارد

رییس کل دادگستری کرمان نیز با تاکید بر اینکه اشتغال زندانیان یکی از اهداف مهم ماست می‌گوید که باید انجمن حمایت زندانیان در این جهت گام بردارد.

یدالله موحد اظهار می‌کند: انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان باید از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه برای اشتغال زندانیان بهره ببرد.

  حمایت از فعالیت سالم اقتصادی

این در حالی است که رییس کل دادگستری خراسان‌رضوی پیشگیری از وقوع جرم را یکی دیگر از موضوعات مهم عنوان می‌کند و در این باره می‌گوید: در موضوع پیشگیری از بروز جرایم و نیز برخورد با مفاسد اقتصادی و حمایت قانونی از فعالیت‌های سالم اقتصادی علاوه بر جلوگیری از ورود و ضرر و زیان اقتصادی به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و عمومی، پایه‌های اقتصاد تولید محور و متکی به تولید بومی را مستحکم می‌کند که گامی مؤثر در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری خاطرنشان می‌کند: کمک به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش جرایم است و در این زمینه دادگستری نیز با حمایت از این موضوع می‌تواند نقش مهمی را در کاهش تعداد پرونده‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش قابل ملاحظه موجودی پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی خراسان‌رضوی بیان می‌کند: موفق شدیم در راستای ارتقاء رضایتمندی‌های عمومی علاوه بر رسیدگی به تمامی پرونده‌های وارده به مجموعه قضایی استان، بیش از 70‌هزار پرونده از موجودی پرونده‌ها در شعب مختلف را نیز کم کنیم.

 اجرای طرح‌های اشتغال زندانیان نیازمند حضور کارآفرینان

 رییس کل دادگستری استان یزد می‌گوید که طرح‌های اشتغال‌زایی زود بازده زندان نیازمند افراد طراح‌، مبتکر و کارآفرین است.

محمد‌رضا حبیبی بیان می‌کند: در بسیاری از موارد کمک به زندانیان در قالب وام‌های خرد و تسهیلات مالی کم در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد که این مشکلات زندانی را به صورت کامل و بنیادی حل نمی‌کند و به طور معمول زندانی در بازگرداندان وام خود نیز دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: می‌توان با استفاده از افراد متفکر و طراح یک کار تولیدی‌، خدماتی و یا صنعتی راه بیندازیم تا یک کار ماندگار و حرفه مستمر و محل درآمد و اشتغال دایمی برای مددجویان به ویژه بعد از خروج از زندان ایجاد شود.

این مسئول قضایی تصریح می‌کند: شرایط بومی منطقه و بافت فرهنگی و اجتماعی استان مستعد فعالیت‌های زیادی است که نیاز به یک مدیریت و همدلی و همگرایی دارد تا برای مددجویان زندانی فرصت‌های بهتری خلق شود.

رییس کل دادگستری استان یزد اظهار می‌کند: در مجموعه زندان‌ها اقدامات زیادی در زمینه‌های فرهنگی‌، مذهبی‌، حرفه‌آموزی و علمی صورت می‌گیرد اما نتیجه بخش بودن این تلاش‌ها در گرو فراهم آوردن یک شرایط مطلوب پس از خروج زندانی و بازگشت آن به اجتماع است. حبیبی خاطرنشان می‌کند: باید از ظرفیت بنیاد تعاون هم در این خصوص استفاده شود‌، تا از تعداد زندانیان بازگشت مجدد به زندان پیشگیری شود.

حمایت از زندانیان به سمت اشتغال‌زایی معطوف شود

 مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان شرقی می‌گوید: حمایت‌های مقطعی مشکلات عدیده خانواده‌های زندانی را حل نمی‌کند و تلاش انجمن‌های حمایت از زندانیان باید به سمت اشتغال خانواده‌های آنان معطوف شود.

میرعلی‌اکبر بنی‌هاشم با اشاره به اجرای دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارت‌آموزی می‌افزاید: با اجرای این دوره‌ها افراد پس از خروج از زندان نیز می‌توانند مهارت خود را به کار بگیرند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.