×

آمار قاچاقچیان مبتدی پس از مطرح شدن تخفیف مجازات محکومان مواد مخدر افزایش یافت

آمار قاچاقچیان مبتدی پس از مطرح شدن تخفیف مجازات محکومان مواد مخدر افزایش یافت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به مصوبه اخیر تخفیف مجازات قاچاقچیان واکنش نشان داد و گفت پس از مطرح شدن این طرح آمار قاچاقچیان مبتدی موادمخدر افزایش داشته است

آمار-قاچاقچیان-مبتدی-پس-از-مطرح-شدن-تخفیف-مجازات-محکومان-مواد-مخدر-افزایش-یافت وکیل 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به مصوبه اخیر تخفیف مجازات قاچاقچیان واکنش نشان داد و گفت: پس از مطرح شدن این طرح آمار قاچاقچیان مبتدی موادمخدر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص مصوبه اخیر کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخفیف مجازات محکومان مواد مخدر اظهار داشت: پلیس همواره مجری قانون است و ملزم است به هرآنچه در قانون ذکر شده عمل کند ولی موضوع حذف اعدام که اخیراً مطرح شده، مساله‌ای است که نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: نظر تخصصی من درباره این طرح آن است که حذف اعدام باعث تجری محکومان مواد مخدر و قاچاقچیان خواهد شد و در مدت اخیری که این بحث مطرح شده شاهدیم که تعداد افراد مبتدی که به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می‌شوند افزایش داشته است.

وی گفت: در صورت تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون، تعداد مجرمان مواد مخدر افزایش می‌یابد و تعداد بیشتری به بهانه سودآوری، به این موضوع رو می‌آورند.

زاهدیان افزود: امروز موضوع مواد مخدر به یکی از ابزارهای جنگ نرم تبدیل شده و ما تصور می کنیم مجلس محترم حتماً مصالح کشور را در این امر نیز در نظر خواهد گرفت ولی به نظر می‌رسد در برخی موارد مرتکب اشتباهات محاسباتی شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سوالات اساسی درباره این طرح آن است که با چه توجیهی می‌خواهند نسبت به کسانی که سلامت 80 میلیون نفر از مردم کشورمان را به خطر انداخته‌اند گذشت کنند؟

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.