×

سلامت کامل دستگاه‌های نظارتی می‌تواند مانع از نفوذ قانون‌ دانان قانون‌ شکن شود

سلامت کامل دستگاه‌های نظارتی می‌تواند مانع از نفوذ قانون‌ دانان قانون‌ شکن شود

سلامت کامل دستگاه‌های نظارتی می‌تواند مانع از نفوذ قانون‌ دانان قانون‌ شکن شود

سلامت-کامل-دستگاه‌های-نظارتی-می‌تواند-مانع-از-نفوذ-قانون‌-دانان-قانون‌-شکن-شود

شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا:

یک مدرس دانشگاه با بیان این‌که قانون‌دانان قانون‌شکن با سوءاستفاده از خلاهای قانونی، قوانین را زیر پا می‌گذارند، اظهار کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی در سلامت کامل باشند می‌توان به جلوگیری از نفوذ و فساد این افراد امیدوار بود.

قاسم شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران مبنی بر مراقبت نسبت به نفوذ قانوندانان قانون‌شکن، اظهار کرد: در موضوع اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، قانون‌دانان قانون‌شکن مدیران و کارگزارانی هستند که در امر واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی و منتهی شدن اموال دولتی به بخش خصوصی اطلاعات کامل دارند و با رانت‌خواری و روابط نا‌صواب شرکت‌های دولتی را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را در مرز ورشکستگی نگه می‌دارند یا به مرز ورشکستگی می‌رسانند.

این حقوقدان تصریح کرد: این اقدام آن‌ها به شکلی است که جز خود، فرد یا افرادی نتواند آن‌ها را اداره کنند و همچنین خریدار دیگری نداشته باشند و در نهایت آرام آرام با نرخ‌های بسیار پایین و اقساط طولانی اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند. این افراد، از همه مسائل از جمله نحوه واگذاری، میزان قیمت‌گذاری و نحوه اجرا آگاهی کامل دارند و از این راه سوء استفاد کرده و می‌کنند.

شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد: قانون‌دانان قانون شکن به نحوی قانون را زیر پا می‌گذارند که کسی متوجه نشود.

این مدرس دانشگاه گفت: باید توجه داشت که منظور مقام معظم رهبری قانون‌گزاران قانون‌شکن نیست بلکه قانون‌دانان قانون‌شکن است. قانون‌گزاران قانون‌شکن به اصطلاح مافیای قانون‌گذاری هستند که در بیرون از مجلس با برنامه‌ریزی و جهت دادن عوامل موثر در قانون‌گذاری به سمت و سوی مورد نظر خود قانون را به سمت منافع خود هدایت کرده، اگر چه ممکن است مجلس محترم نیز نهایتا متوجه این امر نشود.

شعبانی تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری ناظر به افرادی است که قانون را می‌فهمند و چون می‌دانند که چه باید بکنند از خلاهای قانونی استفاده می‌کنند و با ترفندهای خود، قانون را زیر پا می‌گذارند.

وی با بیان این‌که اگر مجلس قوانین را به خوبی تدوین و تصویب کند، مایه مباهات و افتخار است، به وظیفه دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: برای به نتیجه رسیدن در برخورد با قانون‌دانان قانون‌شکن وظیفه دستگاه‌های نظارتی بسیار سنگین است. در برخورد با آن‌ها باید امیدوار بود که خدای ناکرده در این میان همکاری یا هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و عوامل فساد و مافیای قدرت وجود نداشته باشد. نهایتا آن چه در بستر سازی امر فساد و مفاسد اقتصادی و سیاسی تاکنون موثر بوده، تجمع مافیای قدرت و مافیای ثروت است و هر جا این دو گروه یکی شدند، بدترین بلا بر سر ساختار و آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و غیره آورده‌اند.

وی با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد، یادآور شد: یکی از موارد این فرمان در خصوص دستگاه‌های نظارتی است و شاید بتوان گفت اگر دستگاه‌های نظارتی در سلامت کامل باشند می‌توان به جلوگیری از نفوذ و فساد این افراد امیدوار بود.باید توجه داشت کمترین خطا نیز از سوی دستگاه‌های نظارتی، خطرناک است.


 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.