×

بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هیات عمومی اسکودا

بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هیات عمومی اسکودا

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ضمن انتشار بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هیات عمومی ، موضوعات مطروحه و بررسی شده در این همایش را تشریح کرد

بیانیه-پایانی-بیست-و-هشتمین-همایش-هیات-عمومی-اسکودا

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ضمن انتشار بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هیات عمومی ، موضوعات مطروحه و بررسی شده در این همایش را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکودا، بیست و هشتمین همایش هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه هزار و سیصد ونود وشش با میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران برگزار شد. هیئت عمومی ضمن بحث در مورد موضوعات همایش مذکور مراتب ذیل را اعلام می دارد.

1- اتحادیه اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور و کنگره نمایندگان ایالات متحده امریکا را که معارض ضوابط مسلم حقوق بین الملل است و مآلاً موجب تضعیع حقوق ملت ایران می گردد قویاً محکوم و حمایت خود را از واکنش منطقی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام و آمادگی خود را برای عرضه خدمات حقوقی در این خصوص اعلام می‌دارد.

2- اتحادیه تاکید میکند پیشگیری موثر در خصوص بسیاری از جرایم علیه اشخاص آسیب پذیر به ویژه کودکان مستلزم آموزش، تامین امنیت و اطلاع رسانی گسترده و همگانی در سطوح رسمی و عمومی است کانون های عضو اتحادیه آمادگی خود را جهت همه گونه همکاری در این خصوص اعلام می دارد.

3- اتحادیه از قوای سه گانه کشور موکداً می خواهد تا در بررسی و تصویب طرح‌ها و لوایحی که به نحوی به حرفه وکالت ارتباط پیدا می‌کند، استقلال نهاد وکالت و کانون‌های وکلای دادگستری را مد نظر قرار دهند.

4- اتحادیه انتظار دارد مفاد مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برابری شأن وکیل و قاضی در مقام دفاع به نحو احسن نسبت به تمام وکلای دادگستری رعایت گردد.

5- اتحادیه نگرانی عمیق خود را در قبال حرکات و موضع گیری‌ها و بیاناتی که موجب تضعیف نهاد وکالت و دور شدن ویژگی‌های وکالت دعاوی از استاندارد های جهانی و نهایت تخدیش حق دفاع مردم می شود ابراز می دارد.

6- پذیرش بی رویه دانشجویان در مراکز متعدد آموزش حقوق با توجه به کمبود و حتی فقدان امکانات در این مراکز باعث تنزل سطح آموزش حقوق در کشور شده و باید به قید فوریت در مورد این معضل چاره اندیشی شود.

7- ورود به حرفه وکالت اصولا باید با احراز صلاحیت علمی و اخلاقی داوطلبان و تناسب تعداد متقاضیان با نیاز واقعی جامعه به خدمات وکالتی باشد.

8- اتحادیه به رسانه ملی موکداً یادآور می شود از تخدیش حرفه شریف وکالت و همراهی با حرکاتی که بعضاً موجب تشویش و بد بینی اذهان عمومی نسبت به جامعه وکلا می گردد خود داری کند و باید حق پاسخگویی را برای اتحادیه و کانون‌های وکلا منظور نماید.

9- اتحادیه هر نوع اقدامی که تبعیض بین وکلای رسمی را در بر داشته باشد غیر قابل قبول می‌داند و از این رو به ضرورت پذیرش کلیه وکلای دارای پروانه معتبر در اجرای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری اصرار و اعتقاد دارد.

10- اتحادیه سپاسگزاری خود را از پذیرایی گرم کانون میزبان ابراز می دارد.

همایش بعدی هیئت عمومی کانون‌های وکلای دادگستری کشور در آذر ماه 1396 به میزبانی کانون خوزستان برگزار می‌گردد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.