×

لزوم محاسبه انفرادی معادل 10 روز حبس عادی به ‌خاطر تنوع جرم و میزان مجازات

لزوم محاسبه انفرادی معادل 10 روز حبس عادی به ‌خاطر تنوع جرم و میزان مجازات

یکی از مجازات های قدیمی بشر برای کیفر و عقوبت اعمال افراد جامعه، حبس و زندان با هدف تنبیه فرد و حفظ نظم و امنیت عمومی در جامعه بوده است

لزوم-محاسبه-انفرادی-معادل-10-روز-حبس-عادی-به-‌خاطر-تنوع-جرم-و-میزان-مجازات

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد : لزوم محاسبه انفرادی معادل 10 روز حبس عادی به ‌خاطر تنوع جرم و میزان مجازات

فرهاد شهبازوار در گفت وگو با خبرنگار قضایی فارس در خصوص محاسبه یک روز انفرادی معادل 10 روز حبس عادی گفت: یکی از مجازات های قدیمی بشر برای کیفر و عقوبت اعمال افراد جامعه، حبس و زندان با هدف تنبیه فرد و حفظ نظم و امنیت عمومی در جامعه بوده است.
 
وی افزود: وقتی برای متهم قرار بازداشت موقت آن هم به صورت انفرادی صادر می‌شود فرد مذکور در بدترین شرایط روحی و جسمی قرار می‌گیرد و این امر شاید به این دلیل باشد که انسان ذاتا موجودی اجتماعی است که با دیگر موجودات تعریف می‌شود.
 
این وکیل دادگستری در ادامه زندان انفرادی را سبب قرار گرفتن فرد در سختی و مشقت دانست و تصریح کرد: البته گاهی این موضوع کمک ویژه‌ای به بازجویان و ضابطین قضایی می‌کند، چرا که معمولا اظهارات اولیه متهم صادقانه‌تر و واقع بینانه تر است و همین امر هم در کشف حقیقت موثر است.
 
شهبازوار با اشاره به محاسبه یک رو انفرادی معادل 10 رو حبس عادی خاطرنشان کرد: شاید مطرح کردن این موضوع با توجه به گستردگی نوع جرم و میزان مجازات لازم باشد و به همین جهت دستگاه قضایی و حقوقدانان باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
 
وی تأکید کرد: دستگاه قضایی باید پیش از اینکه شدت مجازات را در دستور کار قرار دهد به فکر تنبه و بازگشت فرد به جامعه باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.