×

سخنگوی سازمان ثبت احوال فوت بیش از 369 هزار تن در سال گذشته به ثبت رسید

سخنگوی سازمان ثبت احوال فوت بیش از 369 هزار تن در سال گذشته به ثبت رسید

سخنگوی سازمان ثبت احوال به ایرنا گفت در سال گذشته (1395) فوت 369 هزارو 751 تن در کشور به ثبت رسید و براین اساس نرخ عمومی مرگ نیز در این سال، 7 4 در هزار تن جمعیت است

سخنگوی-سازمان-ثبت-احوال-فوت-بیش-از-369-هزار-تن-در-سال-گذشته-به-ثبت-رسید وکیل 

سخنگوی سازمان ثبت احوال به ایرنا گفت : در سال گذشته (1395) فوت 369 هزارو 751 تن در کشور به ثبت رسید و براین اساس نرخ عمومی مرگ نیز در این سال، 7/4 در هزار تن جمعیت است.

سیف الله ابوترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : شمار فوت های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن (1394) یک درصد کاهش داشته است .

وی خاطر نشان کرد: میانگین سن فوت شدگان در سال گذشته 65 سال بود که برای مردان این میانگین 63سال و برای زنان 68 سال گزارش شده است.

ابوتربی ادامه داد: در سال گذشته، بالاترین علت فوت در گروه های سنی 40سال و بیشتر شامل بیماری های قلبی و عروقی و قبل از سن 40سالگی نیز حوادث غیرعمدی بوده است .

**بیماری های قلبی و عروقی بیشترین عامل فوتی ها

وی تاکید کرد: بیشترین سهم چهار علت عمده مرگ و میر در سال گذشته در کشور را بیماری های قلبی و عروقی با 39 درصد به خود اختصاص داده است و همچنین سرطان ها نیز 10درصد ،بیماری های دستگاه تنفسی 8درصد و سهم حوادث غیر عمدی نیز 7درصد بوده است .

ابوترابی گفت : 24 درصد فوتی در سال گذشته در فصل زمستان و 26 درصد در پاییز ،26درصد در تابستان و 24درصد نیز در بهار به ثبت رسیده است .

وی در ادامه گفت: کاهش کم ثبتی مرگ در کشور نیازمند تلاش و مشارکت عمومی و تمامی نهادهایی است که بر اساس ماده 5 قانون ثبت احوال کشور، مکلف به مشارکت در فرآیند اعلام و ثبت وقایع حیاتی کشور شده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت : در اجرای این ظرفیت قانونی، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال 1385 و با مشارکت بیش از 35هزارثبت یار شکل گرفته است .

وی اضافه کرد: ثبت یاران شامل :دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

ابوترابی تاکید کرد: این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال بوده و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده، در حال حاضر بیش از 98 درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت می رسند.

در سال گذشته یک میلیون و 528 هزار و 53 نفر در ایران متولد شدند و نرخ عمومی ولادت (به معنی ولادت های ثبت شده به ازای یک هزار نفر جمعیت در یک سال شمسی) در سال گذشته، 5/19 تن در هزار نفر بوده است.

در حال حاضر جمعیت ایران بیش از 80 میلیون نفر است .

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.