×

تصویب سه ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ، تاکید بر حمایت نهادهای قضایی و دولتی

تصویب سه ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ، تاکید بر حمایت نهادهای قضایی و دولتی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب سه ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد

تصویب-سه-ماده-از-لایحه-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان-،-تاکید-بر-حمایت-نهادهای-قضایی-و-دولتی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب سه ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

 احد آزادیخواه امروز- یکشنبه- در تشریح نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در نشست امروز سه ماده (مواد یک، سه و پنج) از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون مطرح و به تصویب اعضا رسید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار داد و کمیسیون اصلی این لایحه کمیسیون قضایی و حقوقی است، افزود: ماده یک این لایحه درخصوص اصطلاحات به کار رفته بود که با تغییراتی جزئی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: ماده سه این لایحه نیز به وضعیت مخاطره آمیز کودکان و نوجونان در خانواده پرداخته بود که با تصویب ماده سه والدین یا سرپرست کودکان و نوجوانان اگر به بیماری رفتاری، روانی یا جسمی واگیردار مبتلا شوند، وضعیت کودک مخاطره‌آمیز تعریف می‌شود و باید توسط نهادها و دستگاه‌های قضایی و دولتی مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با تصویب ماده پنج این لایحه نیز مقرر شد دستگاه‌هایی همچون بهزیستی برای کودکان و نوجوانانی که در شرایط مخاطره‌آمیز و بزه اجتماعی هستند، شرایط مناسب را در خانواده ایجاد کند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.