×

شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه در دانشگاه علوم قضایی اعلام شد

شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه در دانشگاه علوم قضایی اعلام شد

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تأمین قاضی مورد نیاز قوه قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری سال 1398 در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در رشته علوم قضایی دانشجوی بورسیه می‌پذیرد

شرایط-پذیرش-دانشجوی-بورسیه-در-دانشگاه-علوم-قضایی-اعلام-شد وکیل 

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تأمین قاضی مورد نیاز قوه قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری سال 1398 در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در رشته علوم قضایی دانشجوی بورسیه می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تأمین قاضی مورد نیاز قوه قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری سال 1398 در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در رشته علوم قضایی دانشجوی بورسیه می‌پذیرد.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی با رعایت شرایط زیر می‌توانند در زمان انتخاب رشته کد رشته کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی یا کد رشته کارشناسی علوم قضایی را در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود درج کنند.

الف): شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی

داشتن شرایط عمومی آزمون سراسری

تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن

التزام به ولایت فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران

پذیرش در گزینش (بررسی صلاحیت‌های عمومی)

برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سوء پیشینه کیفری

سپردن تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار در زمان شروع به تحصیل (1398/07/1)

سپردن تعهد خدمت به قوۀ قضائیه برای تصدی سمت‌های قضایی بر اساس نیاز‌های قوۀ قضائیه به میزان دو برابر مدت تحصیل

تبصره: تعهد خدمت داوطلبانی که از مزایای قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب 1373 استفاده می‌کند ده سال خواهد بود.

داشتن حداکثر 24 سال تمام تا تاریخ 1398/06/31

تبصره: مدت خدمت وظیفه داوطلبانی که دوره سربازی راگذرانده اند به حداکثر سن آنان افزوده می‌شود.

داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 14 و معدل کل پیش دانشگاهی 14 برای داوطلبان مقطع کارشناسی علوم قضایی.

داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 17 و معدل کل پیش دانشگاهی 17 برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی.

ب): تذکرات مهم

با توجه به امکانات فعلی دانشگاه، پذیرش دانشجوی بورسیه در این دو مقطع (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در سال جاری فقط از میان داوطلبان مرد خواهد بود.

سقف مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی 8 نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته 12 نیمسال می‌باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته تمام وقت و ارائۀ دروس اصلی، پیش‌نیاز و کارآموزی در طول هفته مطابق برنامه‌ریزی دانشگاه خواهد بود.

لازم است دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به خدمت قضایی حداقل معدل کل 15 کسب کنند؛ در غیر این صورت با باز پرداخت هزینه‌های تحصیلی و مقرری ماهانه، مدرک کارشناسی اخذ خواهند کرد.

دوره کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی تنها برای اجرا در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است و دانشجویان این رشته پس از طی واحد‌های مقطع کارشناسی علوم قضایی و در صورت کسب معدل 15 در یکی از گرایش‌های شش گانه کارشناسی ارشد (حقوق تجارت، حقوق ثبت، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خانواده، حقوق خصوصی و حقوق عمومی) ادامه تحصیل خواهند داد.

دانشجویانی که پس از طی دوره مشترک نتوانند معدل 15کسب نمایند یا شرایط لازم برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشند، ادامه تحصیل آن‌ها در این مقطع (کارشناسی ارشد پیوسته) منتفی و تنها مدرک کارشناسی علوم قضایی برای آنان صادر خواهد شد.

چنانچه دانشجو نتواند یا نخواهد تحصیل را به پایان برساند یا شرایط لازم مطابق تعهدنامه رسمی برای ورود به خدمت قضایی را نداشته باشد، باید کلیه هزینه‌های تحصیل و مقرری‌های ماهانه دریافت شده را بازپرداخت کند.

ج): امتیازات بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

دریافت ابلاغ کارآموزی قضایی در دورۀ تحصیلی و اشتغال به کار قضایی پس از فراغت از تحصیل

دریافت مقرری ماهانه (حقوق پایه دو قضایی) از ابتدای دوره تحصیلی

احتساب سنوات تحصیل در دانشگاه در سوابق خدمت

گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوۀ قضائیه بر اساس "قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفۀ فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب 1373 " و" آیین نامه اجرایی آن مصوب 1375 ".

برخورداری از خوابگاه، بیمۀ درمانی و خدمات رفاهی در طول دورۀ تحصیلی در حدود امکانات دانشگاه.

د): نحوه ثبت نام و اعلام نتایج

داوطلبان تحصیل در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری به جز ثبت نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ‌گونه ثبت نام دیگر یا تکمیل فرم یا مراجعه حضوری نیاز ندارند. بر این اساس، لازم است همانند دیگر داوطلبان به ترتیب زیر اقدام کنند:

1-1 - ثبت نام در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در سال 13967،

2 -1- شرکت در آزمون سراسری در تیرماه1398،

3 -1 - تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و انتخاب کدرشته‌های کارشناسی و یا کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، در مهلت اعلام‌شده به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور.

پس ازاعلام اسامی پذیرفته‌شدگان از آنان برای شرکت در مصاحبه حضوری و طی مراحل گزینش از طریق سایت دانشگاه به نشانی www.ujsas.ac.ir دعوت به عمل خواهد آمد؛ لذا لازم است علاقه‌مندان پس از انتخاب رشته، از طریق سایت دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، از زمان اعلام اسامی و دعوت پذیرفته شدگان اطلاع حاصل کنند.

یاد آوری: دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در سال 1398 تنها از گروه آزمایشی علوم انسانی (صرف نظر از نوع دیپلم وپیش دانشگاهی) پذیرش دانشجو خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.