×

توصیه های مهم قضایی به مسافران خارج کشور

توصیه های مهم قضایی به مسافران خارج کشور

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس توصیه‌هایی به مسافرانی که در ایام پیش رو قصد مسافرت به کشورهای خارجی را دارند ارائه و هشدار داد که به هیچ عنوان بیش از میزان مجاز ارز همراه نداشته باشند

توصیه-های-مهم-قضایی-به-مسافران-خارج-کشور

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس توصیه‌هایی به مسافرانی که در ایام پیش رو قصد مسافرت به کشورهای خارجی را دارند ارائه و هشدار داد که به هیچ عنوان بیش از میزان مجاز ارز همراه نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، احمد رحمانیان دوشنبه 27 اسفند در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: میزان ارز مجاز برای هر مسافر در مرز را 10 هزار یورو یا معادل آن با سایر ارزها اعلام و تصریح کرد که خارج کردن مبالغ بیشتر از میزان قانونی ارز، ممنوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: اگر روادید فردی با عنوان گردشگری صادر شده، به هیچ عنوان اجازه تجارت یا کار و فعالیت اقتصادی ندارند و در صورت بی‌توجهی با مشکلات قانونی در کشور مقصد مواجه خواهند شد.

رحمانیان گفت: افراد تحت هیچ شرایطی نباید گذرنامه خود را بعنوان ضمانت و یا امانت تحویل افراد حقیقی یا حقوقی قرار دهند و به هیچ عنوان به افراد ناشناس، ایرانی یا غیرایرانی، اعتماد نکنند.

او با تاکید براینکه مسافران به کشورهای خارجی خصوصا کشورهای آسیای میانه یا حوزه خلیج فارس، به هیچ عنوان دارو یا ماده مخدر همراه نداشته باشند، گفت: در اغلب کشورها حمل مواد مخدر دارای مجازات اعدام یا حبس های طویل مدت و جرایم سنگین مالی است و متهمین این جرائم تحت هیچ شرایطی مشمول عفو و یا تخفیف قرار نمی گیرند.

وی ورود و همراه داشتن داروهایی که حاوی مقادیری مواد مخدر یا روانگردان مانند ترامادول، متادون، استامینوفن کدئین، ژلوفن و اگزازپام را جزو اقلام ممنوعه و مشمول مجازات‌های سنگین دانست و گفت: اگر فردی به هر دلیل به داروهای فوق نیاز داشته باشند، در کشورهای مقصد امکان تامین آنها وجود دارد.

رحمانیان توصیه کرد که مسافران از پذیرش هر گونه بسته یا چمدان از افراد ناشناس اکیداً خودداری کنند زیرا در موارد بسیاری دیده شده که این چمدان ها حاوی مواد مخدر یا اجناس قاچاق و غیرقانونی است.

این مقام قضایی افزود: مسافران بمنظور در امان ماندن از سرقت و یا قرار گرفتن در دام افراد شیاد از سکونت در منازل شخصی افراد ناشناس و قرار دادن وسایل شخصی خود در این گونه منازل به شدت پرهیز کنند.

او گفت: مسافران ارز کافی بهمراه داشته باشند و تبدیل ارز همراه خود را  فقط در صرافی های معتبر انجام دهند و از قوانین کشور میزبان اطلاع داشته باشند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس توصیه کرد: قبل از هر اقدام برای اقامت و سرمایه‌گذاری مطالعه و تحقیق کرده و از تعجیل و تصمیم شتابزده در انجام فعالیت ‌های تجاری بدون بررسی و مشورت با اهل فن جداً اجتناب کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: بین اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای آسیای میانه از قبیل گرجستان لغو روادید به صورت مشروط برقرار شده اما برخی از افراد سودجو و فرصت طلب برای فریب هموطنان و کسب منافع نامشروع این موضوع را بمنزله عضویت در اتحادیه اروپا مطرح می‌کنند در حالی که هیچ نهاد رسمی زمان مشخصی را برای پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا تعیین نکرده است.

رحمانیان ادعای اخذ اقامت اروپا از طریق پناهندگی در کشورهای آسیای میانه از قبیل گرجستان را دام و فریب افراد کلاهبردار دانست و تأکید کرد: به افراد ناشناس اعم از ایرانی و غیر ایرانی و کسانی که خود را به نهادهای ایرانی و خارجی منتسب می کنند تا بتواند امور اقامت و مهاجرت شما را انجام دهند، اعتماد نکنید.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: مسافران در صورت لزوم از مراجع ذیصلاح و وزارت خارجه یا نمایندگی آن در داخل و خارج از کشور استعلامات لازم برای انتقال ارز از مجاری قانونی را انجام دهند تا مشمول مقررات پولشویی نشوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.