×

افزایش 18 5 درصدی دادخواست های دیوان عدالت اداری در سال 97

افزایش 18 5 درصدی دادخواست های دیوان عدالت اداری در سال 97

دادخواست‌های ارائه شده به این مرجع در سال 97 نسبت به سال 96، 18 5 درصد افزایش داشته است

افزایش-18-5-درصدی-دادخواست-های-دیوان-عدالت-اداری-در-سال-97 وکیل 

رئیس دیوان دیوان عدالت اداری، گفت: دادخواست‌های ارائه شده به این مرجع در سال 97 نسبت به سال 96، 18.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی در دیدار نوروزی معاونان، مدیران، قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری ضمن تبریک سال نو، با مردم استان‌هایی که گرفتار سیل شده‌اند ابراز همدردی کرد و گفت: امیدواریم سلام این مردم به پایان برسد و زندگی آنها به کمک مردم، دستگاه‌ها و مسئولین ذیربط هر چه سریع‌تر به حالت عادی بازگردد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به فرا رسیدن ماه پر فضیلت شعبان و اعیاد مبارک این ماه گفت: خداوند نعمت‌های فراوانی به ما داده است و باید این نعمت‌ها را شناخت، و شاکر خداوند باشیم و این ماه پر فضیلت نیز یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

وی با تاکید بر شکرگزاری نعمت‌های الهی و تعدد آیاتی که در قرآن کریم به این موضوع اشاره دارند، گفت: استقلال و عظمت کشور، جلوگیری از نفوذ قدرت‌های بزرگ را از نعمت‌های الهی دانست که باید شکرگزار بود و از اینکه در کشور ولایی همراه با آزادی و جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم قدردان باشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با بیان اینکه کفران نعمت، تبدیل به نعمت می‌شود، برآورده کردن حوائج مؤمن را نعمت دانست و افزود: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات مردم است و حضور مردم در این سازمان و رسیدگی به شکایات آنها را برای خود نعمتی بزرگ می‌دانیم.

بهرامی با تاکید بر تکریم بیشتر ارباب رجوع در سال جدید، گفت: رفتار با ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری خوب بوده است اما باید بهتر و عالی شود، کارکنان و قضات به هیچ وجه نباید رفتار ناشایستی داشته باشند و در هر حال باید خود را کنترل کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید گفت: درست است که این شعار بیشتر به دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مرتبط است اما دیوان عدالت اداری نیز می‌تواند پرونده‌هایی که مانع رونق تولید می‌شود را زودتر بررسی کند و یا در صدور دستور موقت، دقت بیشتری داشته باشند و موضوعاتی که به روند تولید کمک می‌کنند و بالعکس را در صدور رأی مد نظر داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان ضمن تشکر از عملکرد قضات و کارکنان در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه 18/5 درصد افزایش دادخواست در سال 97 نسبت به سال 96 وجود داشت، با همت و تلاش کارکنان میزان مختومه افزایش و زمان رسیدگی به 6 ماه کاهش داشته است.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.